بازسازی پیروز کسب و کار های کوچک و میانه

به گزارش گل پدیده، اگر کسب و کار شما احتیاج به بازسازی دارد، احتمالا این پرسش ها را از خود بپرسید. چرا به بازسازی احتیاج داریم؟ آیا مدیران ما این بازسازی را می پذیرند؟ آیا ما توانایی لازم را برای انجام آن داریم؟

بازسازی پیروز کسب و کار های کوچک و میانه

پیش از اینکه آغاز به اصلاح و بازسازی کسب و کار خود نموده و از متخصصان این حوزه یاری حرفه ای دریافت کنید، 10 گام اولیه به عنوان اصول اصلی برای یک بازسازی پیروز وجود دارند:

1) برنامه های فروش، بازاریابی و عملیاتی کسب وکار را بنویسید.

سرمایه گذاران، مدیران ارشد و کارکنان باید بدانند که برنامه آینده شرکت چیست. آن ها باید ببینند که در کجای کار قرار می گیرند، چگونه می توانند یاری نمایند و چگونه می توانند بر اساس تخصص خود پیشنهاد هایی را که به پیروزیت شرکت یاری می نماید، ارائه دهند.

برنامه ریزی، خوب و بد گذشته را توضیح می دهد و یک دورنما برای آینده مشخص می نماید. شرکت هایی که یک برنامه دقیق و مناسب می نویسند و آن را دنبال می نمایند، خیلی کمتر دچار مشکل می شوند؛ ولی زمانی که با یک مشکل روبروید، وقتی است که بیش از همه به یک برنامه احتیاج دارید.

فکر می کنید که زمانی برای نوشتن یک برنامه خوب ندارید؟ سعی کنید وقتی برای آن ایجاد کنید. بازسازی یک کسب و کار زمان و انرژی خیلی زیادی را صرف می نماید. ولی به همان میزان به یک برنامه نیز احتیاج دارد. تا به حال شنیده نشده است که یک کسب و کار بدون داشتن یک برنامه خوب و منسجم به پیروزیت رسیده باشد.

2) با پرسنل کلیدی و هیات مدیره دیدار کنید.

شما باید افراد اصلی کسب و کار خود را گرد هم آورده تا در خصوص چگونگی اصلاح شرکت، یک بحث بدون محدودیت های متداول داشته باشید. ولی بدون اینکه برنامه ای داشته باشید به جلسه نروید. مردم اعتماد خود را به رهبران سازمانی که فاقد برنامه و دورنمایی برای کسب و کار خود هستند، از دست می دهند. نکته اصلی در چنین جلساتی داشتن اعتماد به نفس، فکر باز و انعطاف پذیری است.

3) برنامه های خود را مرور کنید.

پس از گوش دادن به مدیران و افراد کلیدی و بحث در خصوص جوانب مهم برنامه خود، قبل از ارائه آن به هیات مدیره و کارمندان، مجددا آن را مرور نموده و در صورت احتیاج اصلاح کنید.

4) با کارکنان دیدار کنید.

یک جلسه در شرکت تشکیل دهید و در آن بیان کنید که در کسب و کار مسئله ای وجود دارد، و در خصوص چگونگی برنامه مدیریت برای رفع آن صحبت کنید. بخش های مربوط به کارکنان از برنامه کسب و کار را به آن ها ارائه کنید و از آن ها برای پیشبرد آن یاری بخواهید. برای یک شرکت پابرجا، این گام نشان می دهد که ملاحظات دقیقی برای پیشرفت کسب و کار انجام شده است. برای ایجاد یک تیم واقعی باید این کار را انجام دهید.

5) با مشتریان دیدار کنید.

شایعات از بین رفتن قریب الوقوع کسب و کار شما در جامعه تجاری پخش شده است. مشتریان کلیدی نگران شده اند و بعضی از آن ها ممکن است در حال جست و جوی فروشندگان تازه باشند. در خصوص شرایط تازه به مشتریان خود اطلاع دهید و به آن ها بگویید که چه برنامه ای برای اصلاح آن دارید. به آن ها قوت قلب بدهید، ولی صادق باشید.

6) با فروشندگان خود دیدار کنید.

فروشندگان شرکت زمانی که از جایی می شنوند که یکی از مشتریان آن ها با مشکل روبرو شده است، بسیار مضطرب می شوند. گاهی اوقات این شایعات سریع تر از توانایی شما برای آگاهی دادن به افرادی که در نظر دارید، پخش می شوند. شما باید یک بیانیه آماده کنید که مسائل و چگونگی برنامه ریزی برای حل آن ها را بیان کند. شما تعداد زیادی تماس تلفنی دریافت خواهید کرد. به همه آن ها با درایت و به سرعت پاسخ دهید.

7) با مقامات مالیاتی تماس بگیرید.

اگر قادر به پرداخت مالیات های خود نیستید، به مقامات مربوطه اطلاع دهید. آن ها معمولا با شما همکاری خواهند کرد. در این صورت با آن ها شرایط بسیار بهتری خواهید داشت نسبت به وقتی که در پرداخت های خود با شکست روبرو شوید و به نظر برسد که از تعهدات خود اجتناب می کنید. از حقوق خود در ارتباط با مالیات کسب و کار با توجه به شرایطی که در آن قرار دارید آگاهی پیدا کنید.

8) با بانک خود تماس بگیرید.

اگر وام یا اعتباری دریافت نموده اید، با بانک خود تماس گرفته و به آن ها بگویید که احتیاج به یک دیدار حضوری دارید. اخبار بد را به اطلاع آن ها برسانید و سپس برنامه اقدامات خود را به آن ها بگویید. با اعتماد به نفس و اطمینان خاطر حاضر شوید. بسیار مهم است که در مواقع سخت با بانک خود همکاری کنید.

9) فقط کارمندان ضروری را نگه دارید.

آنالیز کنید که کدام کارمندان را می توانید بدون آسیب تماشا کسب و کار مرخص کنید و نیز بهتر است کدام کارمندان را فعلا حفظ کنید. هیچ کس این کار را دوست ندارد، ولی برای بقای کسب و کار در چنین شرایطی ضروری است فقط افرادی را که باعث ایجاد یا افزایش فروش می شوند نگه دارید. شاید زمانی که شرایط بهتر شد بتوانید تعدادی از آن ها را دوباره استخدام کنید.

اولین اقدام خود را به خصوص در ارتباط با کارکنان با صراحت و یکباره انجام دهید و از داشتن چند دوره تدریجی تعدیل نیرو دوری کنید. این کار باعث شکنجه روانی می گردد چرا که در این صورت همه می ترسند که دیر یا زود شغل خود را از دست خواهند داد.

10) هزینه های غیر ضروری را قطع کنید.

لیستی از همه هزینه های خود تهیه کنید و آنچه را که احتیاج ندارید حذف کنید. برای رفع کردن مسائل خود احتیاج به وقت خریدن دارید و کاهش هزینه ها یک راه خوب برای خرید وقت از نظر مالی است. شاید بخواهید یک تجزیه و تحلیل مالی یا بیانیه عایدی ایجاد کنید که به شما برای تشخیص زیست پذیری کسب و کار یاری کند.

تالیف: دکتر رحمان عابدین زاده نیاسر

r. abedinzade@yahoo. com

منبع: فرارو

به "بازسازی پیروز کسب و کار های کوچک و میانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی پیروز کسب و کار های کوچک و میانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید