بودجه بازسازی اماکن تاریخی در دولت سیزدهم 50 درصد افزایش یافت

به گزارش گل پدیده، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، بودجه بازسازی اماکن تاریخی در دولت سیزدهم 50 درصد افزایش یافت.

بودجه بازسازی اماکن تاریخی در دولت سیزدهم 50 درصد افزایش یافت

عزت الله ضرغامی در حاشیه بازدید از پروژه های گردشگری کردستان در سنندج اظهار کرد: با وجود افزایش 50 درصدی بودجه بازسازی در دولت مردمی، به علت کسرت ابنیه تاریخی که فقط 35 هزار بنای ثبت شده ملی است، اعتباراتی که برای این بخش در نظر گرفته می گردد، کفایت بازسازی این بناهای تاریخی را نمی کند.

وی با بیان اینکه برای بازسازی بناهای تاریخی، راههای مختلفی از جمله مشارکت بخش خصوصی در نظر گرفته شده، اضافه کرد: صندوق احیا و توسعه این وزارتخانه با ماموریت تسریع در این حوزه، بناهای تاریخی را بعد از مزایده در اختیار کسانی که اهلیت دارند، قرار خواهد داد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: این افراد بناهای تاریخی را پس از بازسازی در اختیار ما قرار داده و با کاربری های تعریف شده در یک زمان مشخصی در اختیار سرمایه گذار قرار داده خواهد شد.

وی اظهار کرد: در زمینه بازسازی، طرح های دیگری متناسب با شرایط استانها در نظر گرفته ایم و نهادهای عمومی در این زمینه همکاری خوبی با ما دارند.

ضرغامی یادآور شد: براساس قانون دستگاه های دولتی که از بناهای تاریخی استفاده می نمایند موظف هستند از بودجه خود تحت نظر ما کارهای بازسازی را انجام دهند و ما این کار را با جدیت دنبال می کنیم.

وی اضافه کرد: عقب ماندگی در حوزه بازسازی داریم که با برنامه ریزی هایی که اجرا شده، از راههای مختلف در حال جبران است.

منبع: همگردی

به "بودجه بازسازی اماکن تاریخی در دولت سیزدهم 50 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه بازسازی اماکن تاریخی در دولت سیزدهم 50 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید