جشن هیجدمین سالگرد تاسیس نهاد برگزار می گردد ، رونمایی از کتاب پویش اقتراح ماسک

به گزارش گل پدیده، هادی آشتیانی، مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران؛ عنوان نمود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور همزمان با هجدمین سالگرد تاسیس خود برنامه ای را بعدازظهر فردا دوشنبه 17 اسفندماه در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار می نماید.

جشن هیجدمین سالگرد تاسیس نهاد برگزار می گردد ، رونمایی از کتاب پویش اقتراح ماسک

وی اضافه کرد: این برنامه از ساعت 14 با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی رمضانی، سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی کشور و میهمانان در کتابخانه مرکزی پارک شهر شروع می گردد.

مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه چند برنامه فرهنگی در مراسم هجدمین سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه ها گفت: یکی از این برنامه ها برگزاری اختتامیه جشنواره سرود آوای کتابخانه است که فردا همزمان با جشن 18 امین سالگرد تاسیس نهاد، به برگزیدگان این جشنواره جوایزی اهدا می گردد.

وی درباره جشنواره سرود آوای کتابخانه مطرح کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف ترویج کتابخوانی و ترغیب شاعران توانمند به فراوری اشعار فاخر در حوزه کتابخوانی، کتابدار و کتابخانه؛ فراخوانی را از روز 17 اسفند 1399 تا اول خرداد امسال برای جشنواره سرود آوای کتابخانه ارائه کرد. اختتامیه این جشنواره، فردا همزمان با 18 امین سالگرد تاسیس نهاد برگزارمی گردد. در این مراسم از سرود آوای کتابخانه، شعر و ملودی آن؛ رونمایی خواهد شد.

مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به پویش بهار موعود اظهار کرد: در این مراسم بعلاوه از نفرات برگزیده این پویش هم تجلیل خواهد شد. پویش بهار موعود به همت محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار گردید و علاقه مندان از 9 فروردین تا 12 بهمن امسال برای ارسال اثر به این جشنواره مهلت داشتند. این پویش با موضوع ارسال ابیاتی که درباره امام زمان (عج) سروده شده؛ اجرا شده است.

مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار کرد: در این مراسم از کتاب شعر پویش اقتراح ماسک که شامل اشعار طنز درباره ماسک و کرونا از شاعران مختلف است، رونمایی خواهد شد. پویش ادبی اقتراح ماسک به همت محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با هدف ترویج فرهنگ استفاده از ماسک برای حمایت از کادر درمان و بعلاوه یاری به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا سال گذشته برگزار گردید.

وی درباره این پویش اضافه کرد: شاعران در طی این فراخوان می توانستند برای اثرگذاری بیشتر از ابیات معروف بزرگان ادب فارسی بهره مند شوند و در نهایت شعر خود را با هشتگ #اقتراح-ماسک به زبان طنز عفیف ارسال نمایند.

آشتیانی با اشاره به اجرای پویش کتابخانه گردی در کتابخانه های عمومی تازه تاسیس سراسر کشور گفت: این پویش ملی با هدف آشنایی با فضای کتابخانه ها و ظرفیت های موجود در کتابخانه ها همزمان با 18 امین سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی از روز 17 تا 19 اسفندماه در کتابخانه های عمومی منتخب کشور برگزار می گردد.

مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: معرفی بخش های مختلف کتابخانه، امکان حضور دانش آموزان در کتابخانه ها با دعوت از مدارس و بعلاوه اجرای برنامه های اعضای کودک کتابخانه ها از جمله برنامه های این روز در سطح کتابخانه ای و با نام کتابخانه گردی خواهد بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "جشن هیجدمین سالگرد تاسیس نهاد برگزار می گردد ، رونمایی از کتاب پویش اقتراح ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن هیجدمین سالگرد تاسیس نهاد برگزار می گردد ، رونمایی از کتاب پویش اقتراح ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید