کیوانی؛ تیونر ایرانی در سرزمین ژرمن ها

به گزارش گل پدیده، با همان قاطعیتی که بشر به این نتیجه رسیده که دو و میدانی مادر همه ورزش ها و کارتینگ مادر ورزش اتومبیلرانی است، باید عرض کنم که بدون هیچ شک و شبهه ای، آلمان مادر خودروسازی جهان است که در طی حداقل یک قرن گذشته محل تولد، رشد، فراوری و موفقیت های غیرقابل شمارش برندهای با عیار خودرویی و قطعه سازی بوده است.

کیوانی؛ تیونر ایرانی در سرزمین ژرمن ها

قرار گرفتن بزرگترین مجموعه خودروسازی دنیا یعنی گروه فولکس واگن با بیش از 10 برند (شامل خودروسازی، کامیون و موتورسیکلت) در خاک این کشور و عایدی ناخالص ملی بیش از 3.4 میلیارد یورو در سال گذشته میلادی (که البته با توجه به گزارش اخیر شبکه CNBC در امسال با حدود 4 درصد افت روبرو شده)، آن را در زمره 4 کشور قدرتمند مالی دنیا قرار داده است و آلمان توانسته در صنعت خودروی دنیا یکه تازی کند.

طبق این آماردر سال 2019 علی رغم کوچک تر شدن اقتصادهای کلان دنیا، آلمان ها چیزی غریب به 800 هزار شغل را در صنعت خودروسازی حمایت کردند که عایدی خالصی از این صنعت به اندازه 219 میلیارد یورو بوده است؛ که با استناد به گزارش رسمی منتشر شده از سوی دوئچه بانک تنها سه مجموعه خودرویی فولکس واگن، دایملر و ب ام و تنها در سال گذشته میلادی 4.6 میلیون دستگاه خودرو فراوری نموده اند. به گفته داده های رسمی VDA یا همان اتحادیه خودروسازان آلمان (که در مارچ 2020 منتشر شد) از تعداد فوق الذکر چیزی بیش از 3.5 میلیون دستگاه خودرو به سایر نقاط دنیا صادر شده که بیشترین سهم از آن، برای قاره اروپا بوده است.

هدف از پرداختن گذرا به گوشه ای از این ارقام و آمار چشمگیر، رسیدن به این موضوع است که صنعت خودروسازی این کشور تا چه حد مولد و صاحب اعتبار بوده و فعالیت کردن درآن بسی سخت و نیازمند مدیریت قوی، با دانش و به روز است که با کمال افتخار ایرانی های فراوانی توانسته اند به واسطه فاکتورهای بالا، در صنعت این کشور به پیروزیت های چشمگیری دست پیدا نمایند.

اسامی چون کوروش منصوری (موسس و مدیرعامل هولدینگ MANSORY که درحال حاضر پیشتاز سفارشی سازی خودروهای فوق لوکس و ابرخودروها در دنیاست) یا نادرفقیه زاده (که بیش از یک دهه در سطوح مدیران ارشد گروه خودروسازی ب ام و در بخش طراحی رزومه درخشانی دارد) چهره هایی شناخته شده و بین المللی هستند. اما در این هیاهو و رقابت شانه به شانه،برندی خودرویی دیگری با نام کیوانی - KEYVANY، به وسیله یک کارآفرین ایرانی به تازگی در قلب فرانکفورت (منطقه وست هافن پلاتز) متولد شده است.

بیشتر بخوانید: وقتی ما به اروپا خودرو صادر می کنیم!

بابک شاهواری کیوانی، موسس و مدیرعامل این برند که سال هاست در آلمان سکونت دارد، پیش از این در تجارت خرید و فروش خودروهای سوپراسپورت و لوکس بود و در دوره ای کوتاه در سال 2014 با هلدینگ منصوری و کوروش منصوری همکاری داشت. پس از پیوستن بابک کیوانی به هولدینگ منصوری بود که در مراودات تجاری این شرکت نام او بیشتر دیده شد، اما دیری نپایید که (به علت بعضی اختلافات) این همکاری پس از مدت کوتاهی پایان یافت و کیوانی به بیزنس قبلی خود برگشت تا مدتی در سکوت به فعالیت های گذشته اش ادامه دهد.

بابک شاهواری کیوانی در کنار کوروش منصوری در موناکو

در این میان، یک ایرانی دیگر به نام داوود وکیل گیلانی که در انگلستان سکونت داشت در کنار بابک کیوانی در کمپانی منصوری مشغول به کار بود؛ هرچند که مدت همکاری او و کوروش منصوری هم بیش از 3 سال دوام نیاورد. یکی از فعالیت های داوود گیلانی در زمینه مسابقات اسب سواری و خرید و فروش اسب های گران قیمت بود. او تیمی با نام گیلانی در ریسینگ اسب سواری دارد.با این حال، بعد از قطع همکاری با منصوری، دیگر نامی از داوود گیلانی در صنعت خودرو دیده نشد.

بابک شاهواری کیوانی در کنار پرویز ابراهیمی

در میان این اسامی ایرانی، نام فرد دیگری هم دیده می شد. پرویز ابراهیمی. او هم سال ها درکنار کوروش منصوری کار کرد و در نمایشگاه های بین المللی خودروی فرانکفورت در غرفه این شرکت حضور داشت. اما در کمال تعجب، آقای ابراهیمی نیز پس از سال ها همکاری با هلدینگ منصوری اخیرا در کنار بابک شاهواری کیوانی دیده شده و در حال شکل دهی استراتژی تجاری این برند تازه تاسیس آلمانی است.

کار تیونر کیوانی چیست؟

تیونر کیوانی می گوید 20 سال سابقه تجارت خودروهای لوکس را دارد (که دراین خصوص مدرکی یافت نشد) و کارش بهینه سازی، تیونر، سفارشی و لوکس کردن خودروهای گران قیمتی چون بنتلی، لامبورگینی، مرسدس بنز جی کلاس، پورشه، رولزرویس، فراری و آئودی است که عموم تمرکزش را برپایه استفاده از فیبرکربن در طراحی و فیس لیفت بدنه و سود جستن از چرم و جیر گران قیمت و رینگ های بزرگ در کنار منبع اگزوز و تقویت مینور پیشرانه گذاشته است.

بعضی از پروژه هایی که کمپانی تیونر کیوانی انجام داده است عبارتند از:

  • کیوانی کیروس بر پایه بهینه سازی بدنه با فیبرکربن و تقویت لامبورگینی اوروس تا 900 اسب بخار به همراه چرم داخل و رینگ ها و منبع اگزوز در قالب یک پروژه 4 هفته ای.
کیوانی کیروس؛ نسخه لامبورگینی اوروس به وسیله کیوانی
  • کیوانی کانتیننتال جی تی سی بر پایه بهینه سازی بدنه با فیبرکربن و تقویت بنتلی کانتیننتال تا 900 اسب بخار به همراه چرم داخل و رینگ ها و منبع اگزوز در قالب یک پروژه 4 هفته ای.
  • کیوانی هرمس بهینه سازی بدنه با فیبرکربن و تقویت مرسدس بنز جی کلاس AMG تا 820 اسب بخار به همراه چرم داخل و رینگ ها و منبع اگزوز در قالب یک پروژه 4 هفته ای
کیوانی هرمس؛ مرسدس بنز جی کلاس AMG تیون شده به وسیله کرمانی
  • کیوانی F8 Tributo بهینهٰ سازی بدنه با فیبرکربن و تقویت فنی فراری F8 به همراه چرم داخل و رینگ ها و منبع اگزوز در قالب یک پروژه 4 هفته ای.
کیوانی F8 Tributo؛ نسخه تقویت شده فراری F8 به وسیله کیوانی
  • کیوانی RS6 بهینه سازی بدنه با فیبرکربن و تقویت آئودی RS6 تا 900 اسب بخار به همراه چرم داخل و رینگ ها و منبع اگزوز در قالب یک پروژه 4 هفته ای.
کیوانی RS6؛ نسخه تقویت شده آئودی RS6
  • کیوانی RS7 بهینه سازی بدنه با فیبرکربن و تقویت آئودی RS7 تا 900 اسب بخار به همراه چرم داخل و رینگ ها و منبع اگزوز در قالب یک پروژه 4 هفته ای.
  • کیوانی کانتیننتال جی تی بهینه سازی بدنه با فیبرکربن و تقویت بنتلی کانت جی تی تا 900 اسب بخار به همراه چرم داخل و رینگ ها و منبع اگزوز در قالب یک پروژه 4 هفته ای.
کیوانی کانتیننتال GT؛ نسخه تقویت شده بنتلی کانتیننتال به وسیله کیوانی
  • کیوانی فلایینگ اسپر بهینه سازی بدنه با فیبرکربن و تقویت بنتلی فلایینگ اسپر تا 900 اسب بخار به همراه چرم داخل و رینگ ها و منبع اگزوز در قالب یک پروژه 4 هفته ای.
  • کیوانی GTR بهینه سازی بدنه با فیبرکربن و تقویت پورشه 992 4S تا 600 اسب بخار به همراه چرم داخل و رینگ ها و منبع اگزوز در قالب یک پروژه 4 هفته ای.
کیوانی GTR؛ پورشه 992 4S تیون شده به وسیله کیوانی
  • و پایان کیوانی کالینان بهینه سازی بدنه با فیبرکربن و تقویت رولزرویس کالینان تا 770 اسب بخار به همراه چرم داخل و رینگ ها و منبع اگزوز در قالب یک پروژه 4 هفته ای.
کیوانی کالینال؛ نسخه تقویت شده رولزرویس کالینال به وسیله کیوانی

بیشتر بخوانید: لیست لوکس ترین خودروهای دنیا

بعلاوه کیوانی عرضه نماینده رینگ های اسپورت برای خودروهای فوق الذکر در سایزهای 21 و 23 و 24 بوده که هرکدام حدود 2900 یورو قیمت دارند. به این مجموعه، تیونر منبع اسپورت اگزوز هم افزوده می گردد که در مدل های گوناگون از 8 هزار تا 13 هزار یورو قیمت دارند. با این اوصاف موردی که کیوانی بسیار سعی دارد تا با عاریت گرفتن از منصوری خودروهایش را شکیل تر کند، سود بردن از قطعات فیبرکربن بوده که میانگین قیمتی آنها بین 500 تا 12 هزار یورو است.

همه این ها درحالی است که دقیقا دو شاخصه استفاده از فیبرکربن، جیر و چرم گران قیمت دقیقا همان فاکتورهایی هستند که کمپانی منصوری برپایه آن در دنیا شناخته شده و به نظر می رسد، تیونر کیوانی قصد رقابت و نه رفاقت با منصوری را دارد! البته تیونر کیوانی همچون کمپانی منصوری قطعات فیبرکربنش را خودش فراوری نموده، با این تفاوت که به علت در اختیار داشتن یک دستگاه گران قیمت Auto Clave، حجم این فراوریات کم و محدود و صرفا برای مصارف داخلی این شرکت است. درصورتی که شرکت منصوری با دراختیار داشتن 3 دستگاه Auto Clave این محصول گران قیمت و لوکس را هم برای خود و هم برای سایر شرکت ها فراوری می نماید.

تیونر کیوانی یک دفتر مرکزی نیز درشهر مانهایم دارد که چندی پیش یعنی درماه آپریل 2020 با سرمایه اشتراکی 25 هزار یورو به ثبت رسید. بابک شاهواری کیوانی درکنار علاقه شدید به ورزش گلف، با استراتژی فروش خودروهای خود به افراد سرشناس و ایجاد نمایندگی در سایر کشورها در کوشش برای شکل دادن و ایجاد معروفیت برای برند تازه تاسیس خود است.

نکته دیگر مورد توجه، شباهت بسیار طراحی کیت های بدنه این شرکت به محصولات منصوری است که به وسیله یک تیم از طراحان جوان در شرکت کیوانی انجام می گردد که راهنمایی این تیم طراحی را یک ایرانی دیگر با نام سعید گل محمدی بر عهده دارد. گل محمدی که زاده مازندران (درسال 1370) و عنوان دار المپیاد کشوری و رتبه 88 کنکور در زمینه طراحی صنعتی است، طراحی را در ایران آموخت و به علت اسکچ های خلاقانه اش به المپیاد دنیای طراحی لایپزیک آلمان درسال 2013 راه یافت.

بابک شاهواری کیوانی در کنار مدیر طراحی شرکتش سعید گل محمدی

وی سپس به آلمان مهاجرت و پس از ارسال رزومه و مصاحبه با شرکت های مختلف جذب شرکت منصوری شد. پس از آن، در سال 2019 به شرکت سازنده سریال معروف گیم آف ترونز (مک ویژن) پیوست و مدیر داده های آن شرکت شد و بعد از گذشت 1 سال راهی کیوانی شد. البته وی در ابتدای دوران فعالیتش مدتی را هم در شرکت سایپا گذراند.

در هرحال پیوستن دو ایرانی با یکدیگر که تجربه همکاری در صاحب نام ترین برند لوکس تیونینگ دنیا، یعنی منصوری، را با خود دارند برای پرورش یک برند و فراوری محصولات مشابه در کنار رویه یکسان و کار کردن در فضای محصولات فوق لوکس بر اختلافات بابک شاهواری کیوانی با شرکت منصوری مهر تایید زد.

تیونر کیوانی در دیگر فعالیتش برای توسعه زنجیره محصولاتش با Mohr Group که یک نمایشگاه برندهای لوکس درمونیخ آلمان است به تازگی به همکاری پرداخته است.

با تمامی این وجود شرکت کیوانی با مدیرجوان و لوکس گرایش یعنی بابک شاهواری کیوانی در پی گرفتن سهمی از بازار خودروهای خاص دنیاست! و برای این کار باید با بزرگان و ریش سفیدانی چون منصوری، برابوس و هامان به رقابت بپردازد … و باید دید آیا پیروز به انجام این مهم خواهد شد یا نه.

منبع: بلاگ دیوار

به "کیوانی؛ تیونر ایرانی در سرزمین ژرمن ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "کیوانی؛ تیونر ایرانی در سرزمین ژرمن ها" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیوانی؛ تیونر ایرانی در سرزمین ژرمن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید