آیفون 15 پرو مکس با قیمت بالاتر راهی بازار خواهد شد

به گزارش گل پدیده، بر اساس اعلام یکی از تحلیلگران، به نظر می رسد اپل میخواهد آیفون 15 پرو مکس را با قیمت بالاتری نسبت به نسل قبلی راهی بازار کند. برای مقایسه باید بگوییم که در حال حاضر مدل پایه آیفون 14 پرو مکس با قیمت 1099 دلار به فروش می رسد. طی ماه های گذشته گزارش هایی در خصوص افزایش قیمت مدل های پرو آیفون 15 منتشر شده و حالا به نظر می رسد که حداقل در خصوص مدل پرو مکس با این افزایش قیمت روبرو خواهیم شد.

آیفون 15 پرو مکس با قیمت بالاتر راهی بازار خواهد شد

این تحلیلگر در خصوص این بالا رفتن قیمت به دلایل خاصی اشاره نکرده ولی با توجه به شایعات مطرح شده، برای این موضوع می توانیم به موارد متنوعی اشاره کنیم. این گوشی طبیعتا از نمایشگر و باتری بزرگی بهره می برد ولی گفته می گردد در مقایسه با آیفون 15 پرو، از دوربین پریسکوپی هم استفاده می نماید که اپل میخواهد برای اولین بار این مشخصه را راهی آیفون کند. با وجود اینکه هر دو مدل پرو آیفون 15 پرو با دوربین تله فوتو راهی بازار می شوند، ولی فقط کاربران مدل پرو مکس می توانند با استفاده از دوربین پریسکوپی به زوم 5 تا 6 برابری دسترسی پیدا نمایند. برای مقایسه باید خاطرنشان کنیم که دوربین تله فوتو موجود در مدل های پرو آیفون 14 زوم 3 برابری را ارائه می دهد.

دوربین پریسکوپی برای افزایش مقدار زوم، از چند آینه یا منشور استفاده می نماید تا فاصله طی شده از لنز تا سنسور افزایش پیدا کند و با این افزایش فاصله، کاربران به مقدار زوم بیشتری دسترسی پیدا نمایند. دوربین پریسکوپی یک فناوری پیشرفته است که از سال ها قبل بعضی سازندگان گوشی های اندرویدی به بهره گیری از آن روی آورده اند و حالا بعد از سال ها انتظار، اپل هم میخواهد از این فناوری استفاده کند.

در گزارش های این تحلیلگر آمده که اپل می خواهد حدود 84 میلیون واحد از مدل های سری آیفون 14 را برای نیمه دوم سال 2023 فراوری کند و مانند نسل های قبلی، مدیران اپل پیش بینی می نمایند که مدل های پرو با استقبال بیشتری روبرو می شوند. برای یادآوری باید بگوییم که سال جاری تمام مدل های آیفون 15 از پورت USB-C و نمایشگر حفره دار بهره می برند.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 15 پرو مکس با قیمت بالاتر راهی بازار خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 پرو مکس با قیمت بالاتر راهی بازار خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید