امیرعبداللهیان: محدودیتی برای توسعه روابط با امارات قائل نیستیم

به گزارش گل پدیده، وزیر امور خارجه در ملاقات همتای اماراتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران محدودیتی برای توسعه روابط با امارات قائل نیست، درباره مسائل مربوط به ایرانیان مقیم این کشور گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان: محدودیتی برای توسعه روابط با امارات قائل نیستیم

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد چهارم و آخرین مقصد سفرش به حوزه خلیج فارس به ابوظبی سفر نموده، ظهر امروز (پنجشنبه) اول تیر ماه با حضور در محل وزارت خارجه امارات عربی متحده با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات ملاقات و گفت وگو کرد.

در این ملاقات، موضوعات اولویت دار دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی، مالی، تجاری، کنسولی، فرهنگی، علمی و کنسولی مورد گفت وگو نهاده شد.

وزیر خارجه پیش از این به قطر، عمان و کویت سفر نموده بود.

امیرعبداللهیان در این ملاقات با اشاره به روند رو به توسعه روابط دو کشور، ابراز امیدواری کرد که منطبق با تصمیم و اراده سیاسی رهبران ایران و امارات، شاهد افزایش بیش از پیش همکاری ها در زمینه های مختلف روابط دوجانبه و منطقه ای باشیم.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران محدودیتی برای توسعه روابط با امارات قائل نیست، زمینه سازی برای برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور را خواهان شد.

مسائل مرتبط با جامعه بزرگ ایرانیان مقیم امارات و بعضی مسائل و مسائل کنسولی، خدماتی و آموزشی آنان به وسیله امیرعبداللهیان در این ملاقات مطرح و جزئیات و نحوه حل و فصل آنها مورد آنالیز مشترک نهاده شد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات، بر آمادگی وزارت خارجه کشورش برای یاری به پیشبرد روابط دوجانبه و تحقق نیات خوب رهبران دو کشور تاکید نمود.

در این ملاقات ایده تشکیل کمیته های مشترک تخصصی برای آماده سازی اسناد لازم به منظور امضا در چارچوب ملاقات روسای دو کشور و یاری به پیشبرد روابط دوجانبه بویژه در زمینه های مالی و تجاری مورد تاکید مشترک نهاده شد.

بعلاوه توافق شد تیم های مشترک دو کشور متون اسناد اولویت دار در حوزه همکاری های مالی و تجاری را تدوین و تکمیل نموده و برای امضا در برنامه ملاقات روسای دو کشور آماده نمایند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه دوستان بریکس به کیپ تاون آفریقای جنوبی سفر نموده بود، 12 خرداد ماه در حاشیه این نشست با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده ملاقات و گفت وگو کرد.موضوعات مورد علاقه دوجانبه و منطقه ای از جمله مباحث مورد گفت وگو در این ملاقات بود.

منبع: فرارو

به "امیرعبداللهیان: محدودیتی برای توسعه روابط با امارات قائل نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: محدودیتی برای توسعه روابط با امارات قائل نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید