برترین خطوط هوایی بین المللی از دید مسافران

به گزارش گل پدیده، خطوط هوایی بین المللی بیشترین آمار جابجایی مسافرین را در دنیا دارند از این رو باید بالاترین ضریب ایمنی و رفاه مسافران را مد نظر داشته باشند.

برترین خطوط هوایی بین المللی از دید مسافران

این مطلب در نتیجه رای گیری Travel + Leisure (سفر+اوقات فراغت) برای انتخاب بهترین خطوط هوایی دنیا به دست آمده است. رای دهنده ها براساس فاکتورهایی همچون خدمات پرواز، امکانات داخل کابین، خدمات مسافران، قیمت و غذابه شرکت های مختلف رای داده اند. دیدن خط هوایی سنگاپور در رتبه نخست چندان عجیب نیستزیرا این شرکت 17 سال متمادی است که در جایگاه نخست نشسته است.

10- خط هوایی کانتاس Qantas Airways

شرکت هواپیمایی کانتاس در کشور استرالیا واقع شده است و جزوعظیم ترین خطوط هواپیمایی استرالیا به حساب می آید. شرکت کانتاس در سال 1920 تاسیسشد و عملیات رسمی خود را از ماه مارس 1921 شروع نمود. این شرکت هم اکنون پس از خطوطهواپیمایی کی ال ام و اویانکا، سومین شرکت قدیمی و فعال هواپیمایی دنیا به شمار می آید.دفتر مرکزی و مرکز عملیاتی شرکت کانتاس در فرودگاه سیدنی واقع شده است. بخشی از سهام شرکتهواپیمایی کانتاس در بازار بورس اوراق بهادار استرالیا مبادله می گردد.

9-خط هوایی آل نیپون All Nippon Airways (ANA)

عظیم ترین شرکت هواپیمایی ژاپنی است، که به اختصار آنا نامیدهمی گردد. دفتر مرکزی آن در منطقه شیئودومه، میناتو، توکیو واقع شده است. این شرکت از فرودگاهبین المللی ناریتا، فرودگاه هانه دا، فرودگاه بین المللی اوزاکا و فرودگاه بین المللیکانزای به عنوان قطب های شرکت هواپیمایی خود، استفاده می کند. شرکت آل نیپون ایرویزدر ماه دسامبر سال 1952 راه اندازی شد و در حال حاضر به بیش از 49 مقصد داخلی ژاپنو 32 مقصد بین المللی بصورت روزانه پروازهای مستقیم دارد. این شرکت هم اکنون مالک210 فروند هواپیمای مسافربری در ناوگان هوایی خود می باشد. خط هوایی آل نیپون اسپانسر رسمی فدراسیون فوتبال ژاپن و تیم ملی فوتبال ژاپن نیز می باشد.

8- هواپیمایی کره Korean Air

عظیم ترین شرکت هواپیمایی در کره جنوبی می باشد که در سال 1946 راه اندازی شد و در حال حاضر 130 شهر را در 45 کشور تحت پوشش قرار دادهو به عنوان یکی از 20 شرکت عظیم هواپیمایی دنیا، شناخته می گردد. دفتر مرکزی این شرکتدر شهر سئول واقع شده است و سهام آن در بازار بورس کره معامله می گردد. فرودگاه بین المللیاینچن به عنوان قطب شرکت هواپیمایی کره مورد استفاده قرار می گیرد. هزینه پرواز، راحتیکابین، خدمات در حال پرواز و غذاهای هواپیماهای این خط هوایی، دلایل برتر بودن اینخط هوایی هستند. البته غذاهای خوشمزه غربی، چینی، ژاپنی و کره ای نیز جذابیت های خاص خود را دارند.

7- هواپیماییبین المللی تایلند Thai Airways International

این شرکت عظیم ترین شرکت هواپیمایی درکشور تایلند می باشد و بهشصت مقصد بین المللی در 35 کشور پرواز داردکه بیشتر آن ها کشورهای آسیای جنوب شرقی و شرق آسیا هستند. اما مقصدهای داخلی این شرکتفقط یازده شهر است که آن ها نیز عمدتاً دارای فرودگاه بین المللی هستند. تاریخچه اینشرکت به سال 1960 میلادی می رسد. ناوگان این شرکت در سال 2011 شامل 91 هواپیما می شده که همگی از هواپیماهایفوق پیشرفته مسافربری بوده اند. تای ایرویز اینترنشنال در سال های اخیر خدمات پروازیبا کیفیتی ارائه داده است و به همین دلیل، برنده چندین جایزه بین المللی کیفیت شدهاست از جمله کسب عنوان بهترین شرکت هواپیمایی دنیا و بهترین خدمه پروازی درون کابیندر سال 2006 که به نوبه خود کسب این عنوان در میان رقبا کار دشواری است. فرودگاه سوارنابومیدر بانکوک مقر اصلی هواپیماهای این شرکت است. فرودگاه های چیانگمی و نیز پوکت نیزدو فرودگاه اصلی مورد استفاده این شرکت هستند. از میان شرکت های هواپیمایی شرق آسیا،تای ایرویز یکی از شرکت های دارای بیشترین مقصد پروازی به کشورهای اروپایی است.

6- خط هوایی ویرجین آتلانتیک Virgin Atlantic Airways

ویرجین آتلانتیک، شرکت هواپیمایی بریتانیایی استکه 51٪ درصد از سهام آن متعلق به ریچارد برانسون مالک گروه ویرجینمی باشد. شرکت دلتا ایرلاینز نیز 49٪ درصد از سهام این شرکت را در اختیاردارد . شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک در سال 1984 راه اندازیشد و در سال 2012 با جابجا نمودن بیش از 5.4 میلیون مسافر، به عنوان هفتمین شرکت هواپیماییبریتانیا شناخته شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کراولی، انگلستان واقع شده است.در قسمت درجه یک هواپیماهای این خط هوایی، جایگاهی برای سفارش نوشیدنی های خنک با یخ وجوددارد.

5- هواپیمایی نیوزیلند Air New Zealand

ایر نیوزیلند یک شرکت هواپیمایی در نیوزیلند است و عظیم ترین شرکت هواپیمایی نیوزیلند به حساب می آید و فرودگاه آوکلند مقر اصلی این شرکتاست. این خط هوایی از سال گذشته تا به امروز پیشرفت های جالبی داشته است. به طور مثال، ابتکارجالب بخش استراحت هواپیماست که شامل سه جایگاه می باشد که به تخت تبدیل می شوند و می تواندر آن ها خوابید.

4- خط هوایی کاتای پسیفیک Cathay Pacific Airways

این شرکت هواپیمایی در هنگ کنگِ چین واقع شده است. این شرکتهواپیمایی از سال 2011 از سوی یاتا (انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی) به عنوان سومینشرکت هواپیمایی دنیا بر پایه میزان ارزش بازار سرمایه شناخته می گردد، همچنین از سال2010 نیز عظیم ترین شرکت حمل و نقل هوایی دنیا به شمار می آید . شرکت کاتای پسیفیکدر تاریخ 24 سپتامبر 1946 توسط روی سی فارل آمریکایی و سیدنی دی کانتزو استرالیاییراه اندازی شد و در حال حاضر روزانه به 168 مقصد که در 42 کشور پراکنده می باشند، پروازهایمستقیم دارد. این شرکت در سال 2012 بیش از 27 میلیون مسافر و بالغ بر 1.8 میلیون بستهپستی را منتقل کرده است . دفتر مرکزی این شرکت در هنگ کنگ واقع شده است و از فرودگاه بین المللیهنگ کنگ به عنوان قطب شرکت هواپیمایی خود استفاده می کند. عظیم ترین سهام دارانکاتای پسیفیک شرکت های سوایر گروپ و ایر چاینا می باشند. شرکت کاتای پسیفیک در حال حاضردر ناوگان هوایی خود، دارای 138 فروند هواپیمای مسافربری و باربری می باشد وبه عنوان یکی از اعضای بنیانگذار اتحاد وان ورلد (اتحاد شرکت های هواپیمایی آمریکایی)به شمار می آید، که هم اکنون نیز به همراه عظیم ترین شرکت تابعه خود، یعنی دراگون ایر،عضوی از وان ورلد می باشد.

3- خط هوایی قطر Qatar Airways

این شرکت هواپیمایی در قطر واقع شده است و پرچم قطر را به دوشمی کشد. خط هوایی قطر از ماه اکتبر 2013 به عنوان یکی از اعضای اصلی اتحادیه وان ورلدبه حساب می آید. شرکت قطر ایرویز در سال 1993 راه اندازی شد و در حال حاضر روزانهبه 133 مقصد در آفریقا، آسیای میانه، اروپا، خاور دور، آسیای جنوبی، خاورمیانه، آمریکایشاقتصادی، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه، پروازهای مستقیم دارد . دفتر مرکزی این شرکت در شهر دوحه،قطر واقع شده است و فرودگاه بین المللی دوحه، قطب این شرکت هواپیمایی به شمار می آید . شمار کارکنان شرکتهواپیمایی قطر در سال 2013 بیش از 30.000 نفر اعلام شد. قطر ایرویز هم اکنون در ناوگانهوایی خود، دارای 130 فروند هواپیمای جت مسافربری می باشد.

2- هواپیمایی امارات Emirates air

شرکت هواپیمایی اماراتی است و دفتر مرکزی آن در شهر دبی قراردارد. این شرکت متعلّق به گروه امارات است و پروازهای منظم روزانه ای را از دبی بهمقاصدی در خاورمیانه، خاور دور، اروپا، آفریقا، شبه قاره هند، جنوب شرق آسیا و آمریکایشاقتصادی انجام می دهد. فرودگاه بین المللی دبی، قطب این شرکت هواپیمایی به شمار می آید.هواپیمایی امارات عظیم ترین شرکت هواپیمایی در خاورمیانه است که در هفته بیش از 3.400پرواز به 133 شهر واقع در 74 کشور دنیا، انجام می دهد. همچنین در سال 2013 به عنوانبهترین شرکت هواپیمایی دنیا انتخاب شد. این شرکت نزدیک به 200 هواپیمای نو و 18 هزارخدمه پرواز در خدمت خود دارد. هواپیمایی امارات در سال 2012 از نظر شمار انتقال مسافر بین المللی،در رتبه چهارم میان عظیم ترین شرکت های هواپیمایی نهاده شد.

1- هواپیمایی سنگاپور سنگاپور Airlines

این شرکت هواپیمایی متعلق به کشور سنگاپور می باشد که در سال2012 بیش از 18 میلیون مسافر و در سال 2011 معادل 16.9 مسافر را جابجا کرده است. این شرکتدر 15 دسامبر 2010 با در آمدی معادل 14 میلیارد دلار، از سوی یاتا به عنوان دومین شرکتعظیم هواپیمایی دنیا بر پایه میزان درآمد سالیانه، انتخاب شد و در حال حاضر دهمین شرکتعظیم هواپیمایی دنیا محسوب می گردد . شرکت سنگاپور ایرلاینز در تاریخ 1 مه 1974 توسط شرکت مالایَن ایرویزتاسیس شد. قطب این شرکت هواپیمایی فرودگاه چانگی سنگاپور می باشد. سنگاپور ایرلاینزحامی اقتصادی (اسپانسر) اصلی تیم ملی فوتبال سنگاپور است.

منبع: ویکی پدیا/ سایت businessinsider

منبع: setare.com

به "برترین خطوط هوایی بین المللی از دید مسافران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین خطوط هوایی بین المللی از دید مسافران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید