بیش از 91 درصد پوشش ارتباطی جاده های استان سیستان و بلوچستان

به گزارش گل پدیده به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه هفتگی با استانداران کشور برای پیگیری پروژه ملی فیبر نوری منازل کسب وکارها و آنالیز شرایط ارتباطی در ملاقات با استاندار سیستان و بلوچستان تأکید کرد که وزارت ارتباطات در موضوع توسعه ارتباطات و برقراری دسترسی ارتباطی نگاه ویژه ای به استان های کمتر برخوردار به ویژه استان سیستان و بلوچستان دارد.

بیش از 91 درصد پوشش ارتباطی جاده های استان سیستان و بلوچستان

وی در ابتدای این جلسه گزارشی از شرایط ارتباطی استان سیستان و بلوچستان ارائه کرد و با اشاره به تعداد 3442 روستای بالای بیست خانوار در این استان گفت: تا به امروز نزدیک به 80 درصد روستاهای بالای بیست خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت و پایدار متصل شده اند.

زارع پور اضافه نمود: از ابتدای در دولت سیزدهم تا به امروز 672 روستای بالای بیست خانوار به شبکه ارتباطی متصل شده اند و 20 درصد روستاهای به جای مانده که عموماً ازجمله روستاهای دورافتاده، صعب العبور و فاقد زیرساخت های لازم ازجمله برق و جاده هستند تا خاتمه سال جاری به شبکه ارتباطی متصل خواهد شد.

وی ادامه داد: بعلاوه برای بهبود کیفیت و پایداری شبکه ارتباطی بیش از 2 هزار کیلومتر فیبر نوری در سه فاز در دستور کار قرارگرفته است که فازهای اول و دوم آن نیز پیشرفت قابل توجه ای داشته اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: پوشش جاده ای نیز در استان سیستان و بلوچستان از شرایط نسبت خوبی برخوردار است به طوری که از 7863 کیلومتر جاده های استان 91.3 درصد تحت پوشش شبکه ارتباطی قرارگرفته اند.

زارع پور در ادامه تأکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در موضوع توسعه ارتباطات و برقراری دسترسی ارتباطی نگاه ویژه ای به استان های کمتر برخوردار به ویژه استان سیستان و بلوچستان دارد.

وی در ادامه با اشاره به پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب وکارها گفت: مهم ترین برنامه ما برای افزایش سرعت اینترنت پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب وکارها است که در گام نخست این پروژه، 3 میلیون خانوار تحت پوشش قرارگرفته اند و در چندین شهر، سرویس دهی اپراتورهای مختلف فیبر نوری که 8 اپراتور هستند به طور مستقل یا در کنار شرکت مخابرات در سراسر کشور شروع شده است و طبق برنامه تا خاتمه سال 8 تا 10 میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار می گیرند

زارع پور با بیان اینکه برنامه ما آن است که تا خاتمه دولت 20 میلیون خانوار را تحت پوشش قرار دهیم، گفت: طبیعی است که تمامی شهرها در فاز اول تحت پوشش قرار نمی گیرند.

وی در ادامه توضیح داد: اپراتور توسعه دهنده فیبر نوری منازل و کسب وکارها در استان سیستان و بلوچستان به زودی معرفی می گردد و در همین جلسه قصد داریم که از آقای استاندار این قول را بگیریم که شخصاً مدیریت و کنترل پروژه این طرح ملی را در استان بر عهده بگیرند و با برگزاری جلسات منظم هفتگی با حضور مدیران استانی ازجمله فرمانداران، بخشداران و شهرداران با تشریح اهمیت این پروژه، نسبت به برطرف موانع و تسریع در پیشرفت آن اقدام نمایند.

زارع پور در خاتمه گفت: با معرفی اپراتور توسعه دهنده پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکارها در استان، کوشش می گردد تا خاتمه سال دستکم شهر زاهدان تحت پوشش کامل قرار گیرد و در ادامه و ظرف دو سال آینده، سایر شهرهای استان نیز تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بیش از 91 درصد پوشش ارتباطی جاده های استان سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 91 درصد پوشش ارتباطی جاده های استان سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید