ویزای کانادا: تظاهرات گسترده مردم کانادا علیه خشونت پلیس 250 نفر را راهی زندان کرد

به گزارش گل پدیده، در تظاهرات سالانه مردم کانادا علیه خشونت پلیس که در مونترال برگزار گردید، 250 نفر دستگیر و 6 نفر هم زخمی شدند.

ویزای کانادا: تظاهرات گسترده مردم کانادا علیه خشونت پلیس 250 نفر را راهی زندان کرد

به گزارشگروه وبگردی گل پدیده، شبکه راشاتودی گزارش داد: مأموران پلیس کانادا بیش از 250 تن از معترضان این کشور که در راهپیمایی سالانه علیه خشونت پلیس در شهر مونترال شرکت نموده بودند را دستگیر کردند.

بر اساس این گزارش، این تظاهرات با ورود پلیس به خشونت کشیده شد و مأموران پلیس کانادا گفتند که 12 نفر را به علت فعالیت های جنایی از جمله مالکیت مواد آتش زا، حمله به افسر پلیس، شرارت و تهدید کردن دستگیر کردند و 150 نفر دیگر را به علت مشارکت در این راهپیمایی که دولت کانادا آن را غیرقانونی گفت، به مبلغ 600 دلار آمریکا جریمه کرد.

راشاتودی ادامه داد که بعضی از این دستگیری ها حتی قبل از برگزاری تظاهرات صورت گرفت و پس از آغاز راهپیمایی، پلیس تظاهرات کنندگان را متوقف کرد و به صورت تصادفی آغاز به تفحص کیف های آنها کرد.

پلیس مونترال بعلاوه برای متفرق کردن معترضان از چوب های آهنین استفاده می کرد تا اجتماعات عظیم را به گروههای کوچکتر تقسیم کند.

یکی از دانشجویان حاضر در این تظاهرات گفت که به مقدار معترضان، مأموران پلیس در صحنه حاضر شده اند و پلیس در آغاز تظاهرات بسیار تهاجمی رفتار کرد.

این دانشجو توضیح داد: رفتار پلیس یک اقدام جنایی بود و رفتار مأموران پلیس تهاجمی است و آنها باید هزینه جرایم خود را بپردازند.

بر اساس این گزارش، دستکم 6 نفر زخمی شدند که دو نفر از آنها افسران پلیس و 4 نفر معترضان بودند که البته حال آنها وخیم نیست و افسران پلیس به بیمارستان منتقل شدند که دندان یکی از آنها شکسته است.

تظاهرات معترضان علیه خشونت پلیس یک رخداد سالانه است که در 17 سال گشته به منظور عظیمداشت روز بین المللی علیه خشونت پلیس انجام شده است که پیشتر هم این تظاهرات با خشونت و دستگیری های زیاد همراه بوده است.

تظاهرات سال 2012، مصادف با تظاهرات دانشجویان بود که به خشونت کشیده شد و 226 نفر دستگیر شدند. مونترال در سال گذشته میلادی شاهد اعتراضات، خشونت ها و دستگیری های زیادی بود زیرا دانشجویان این شهر، تظاهرات های گسترده ای علیه افزایش شهریه های دانشگاههای خود برگزار کردند که این تظاهرات در نتیجه به وضع قوانین سخت تری برای برگزاری راهپیمایی منتهی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ویزای کانادا: تظاهرات گسترده مردم کانادا علیه خشونت پلیس 250 نفر را راهی زندان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا: تظاهرات گسترده مردم کانادا علیه خشونت پلیس 250 نفر را راهی زندان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید