تعرفه واردات خودرو چقدر شد؟

به گزارش گل پدیده، بر اساس گزارش ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعرفه واردات خودرو ها تغییری نداشته و همچنان همان تعرفه های سابق برای واردات خودرو ها در سال نو محاسبه خواهد شد.

تعرفه واردات خودرو چقدر شد؟

به گزارش ایسنا، اسفند ماه سال گذشته، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان آنالیز بخش عایدیی لایحه بودجه 1402، بند الحاقی 12 تبصره 6 لایحه را به تصویب رساندند که بر اساس این بند، عایدی پیش بینی شده برای ردیف حقوق ورودی خودروها، 3000 میلیارد تومان افزایش پیدا می نماید؛ در این رابطه نمایندگان مجلس تصریح کردند که موضوع افزایش تعرفه یا عوارض ورودی خودرو نیست؛ بلکه عایدی مربوط به واردات خودرو 3000 میلیارد تومان افزایش پیدا می نماید. در پی این مصوبه واردات خودرو افزایش پیدا خواهد نمود؛ بنابراین به هیچ وجه این مصوبه در مورد افزایش قیمت خودرو یا تعرفه ورودی نیست.

بر اساس آنچه در گزارش سالانه وزارت صمت دیده می گردد، تعرفه های واردات خودرو بدون تغییر مانده و بر اساس آنچه در دور قبلی واردات بوده است، لحاظ می گردد. با توجه به اینکه همچنان دستورالعمل جدیدی برای واردات خودرو اعلام نشده، حداقل در ابتدای مسیر واردات در امسال تعرفه ها به شیوه قبل خواهند ماند.

البته ممکن است که این تعرفه ها با ادامه روند واردات در امسال اصلاح گردد و با در نظر گرفتن مصرف سوخت، تغییراتی داشته باشد، اما آنچه که فعلا به صورت رسمی برای تعرفه واردات خودرو باید در نظر گرفت، مطابق جدول زیر است.

منبع: فرارو

به "تعرفه واردات خودرو چقدر شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعرفه واردات خودرو چقدر شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید