تفریحات و دیدنی های قطر در در جام جهانی 2022

به گزارش گل پدیده، جام دنیای 2022 بزرگترین رویدادی است که تا به امروز در دوحه و قطر برگزار می گردد و جدای از مسابقات فوتبال، تفریحات مختلف دیگری نیز وجود دارند که هواداران را سرگرم خواهند کرد. در حقیقت، کمیته برگزاری مسابقات و شهرهای قطر فعالیت ها، تفریحات و جاهای دیدنی مختلفی را برای استقبال از هواداران فوتبال از سراسر دنیا آماده نموده اند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم. همراه با ما باشید.

تفریحات و دیدنی های قطر در در جام جهانی 2022

ساحل گردی

Beach 974

ساحل 974 (Beach 974) در نزدیکی ورزشگاه 974 قرار گرفته است و یکی از سواحل نو افتتاح شده در قطر قبل از جام دنیای 2022 به شمار می رود. این پهنه شنی حدود 1.5 کیلومتر طول دارد و در اواخر ماه نوامبر افتتاح خواهد شد تا در طول مسابقات فوتبال از بیش از 5000 نفر میزبانی کند. در این ساحل نیز رویدادها و فعالیت هایی همانند موسیقی زنده، غذاهای و نوشیدنی های خوشمزه به چشم می خورند.

کلاب ساحل بی 12 (B12 Beach Club) یکی از کلاب های ساحلی در عقبه اردن به شمار می رود که برای جام دنیای 2022 شعبه ای را در قطر و در شهر دوحه راه اندازی نموده است. این کلاب ساحلی حدود 40000 متر مربع مساحت دارد و شامل رستوران سرپوشیده ای است که در آن هنرهای گرافیتی از هنرمندان قطری روی دیوارها به نمایش در خواهد آمد.

فستیوال ساحل قطیفان (Qetai-Fan Beach Fest) در جزیره قطیفان شمالی برگزار می گردد و طرفداران موسیقی می توانند در آنجا شاهد کنسرت های زنده و مجذوب نماینده باشند. علاوه بر اجراهایی از هنرمندان بومی و بین المللی، تفریحات ساحلی مختلفی نیز در اینجا وجود خواهد داشت. غرفه های غذا نیز بیش از 50 نوع خوارکی را عرضه خواهند کرد.

موزه ها و نمایشگاه ها

Art Mill Museum 2030

یکی از بهترین جاذبه هایی که در شهر دوحه به هنگام جام دنیای 2022 باید از آن تماشا کنید، نمایشگاه والنتینو تاابد (Forever Valentino) است. فضای این نمایشگاه به شکل تصویری رویایی از شهر رم ساخته شده و در آن نیز آثار برجسته و خارق العاده از برند والنتینو به نمایش گذاشته شده اند. در این نمایشگاه شما می توانید بیش از 200 لباس بسیار زیبا و خیره نماینده را مشاهده کنید که شامل لباس های طراحی شده برای افراد مشهوری همانند الیزابت تیلور (Elizabeth Taylor)، ژاکلین کندی (Jacqueline Kennedy) و زندیا (Zendaya) می گردد.

موزه لوسیل (Lusail Museum) موزه تازه تاسیسی است که در گالری الریواق (Al Riwaq Gallery) قرار گرفته است و در آن هنر شرق، مصنوعات باستان شناسی و رسانه ها از دوران قدیم تا قرن بیست و یکم به نمایش گذاشته شده اند.

نمایشگاه در حرکت (On the Move) یکی دیگر از نمایشگاه های تازه شهر دوحه به شمار می رود که در آن به زندگی افراد کوچ نشین پرداخته می گردد. در این نمایشگاه، تصاویر، اشیاء و ویدیوهایی از این مردم به نمایش گذاشته شده تا بازدیدنماینده بهتر بتوانند زندگی آن ها را درک نمایند. این نمایشگاه در مزوه ملی قطر (National Museum of Qatar) قرار گرفته است.

نمایشگاه دنیا فوتبال (World of Football) در موزه 3-2-1 المپیک و ورزش های قطر (3-2-1 Qatar Olympic and Sports Museum) برگزار و در آن به اشتیاق دنیایان نسبت به ورزش فوتبال پرداخته می گردد. این نمایشگاه بازدیدنماینده ها را به سفری از اولین مسابقات جام دنیای در اروگوئه در سال 1930 تا مسابقه فینال جام دنیای 2022 در ورزشگاه لوسیل می برد. این نمایشگاه از جمله جاهای تماشای است که به هنگام سفر به قطر باید از آن تماشا کنید.

مکان های تجمع هوادارن فوتبال

World of Football

در هر جام دنیای، مکان های مختلف در سطح شهر برای تجمع طرفداران تعبیه می گردد و جام دنیای 2022 قطر نیز از این قضیه مستثنی نیست. رویداد FIFA Fan Festival در پارک البدع (Al Bidda Park) برگزار خواهد شد و در آنجا علاوه بر نمایش مسابقات فوتبال، اجراهای زنده موسیقی و فعالیت های فرهنگی نیز وجود خواهد داشت. علاوه بر آن نیز غرفه های مختلفی از غذا و نوشیدنی نیز به طرفداران فوتبال خدمات ارائه خواهند کرد. در طول برگزاری مسابقات، بیش از یک میلیون نفر از پارک البدع بازدید می نمایند.

جام طرفداران (Fans Cup) یکی از رویدادهای برگزار شده به وسیله فیفا است که هیجان جام دنیای را برای طرفداران دو چندان می نماید. در این جام، تیم هایی از طرفداران تمام کشورهای حاضر در جام دنیای تشکیل می شوند و با یکدیگر مسابقه می دهند.

یکی دیگر از مکان های تجمع طرفداران، Hayya Fan Zone نام دارد که در تفرجگاه ساحلی لوسیل (Lusail Marina Promenade) قرار گرفته است و در آنجا یک پیست اسکیت روی یخ در فضای باز نیز وجود خواهد داشت. این مکان در هر زمان پذیرای 3500 نفر خواهد بود.

دیگر جاهای تماشای قطر در جام دنیای 2022

Lusail Boulevard

بلوار لوسیل (Lusail Boulevard) یکی از بخش های مجذوب نماینده و جالب توجه شهر لوسیل به شمار می رود، به خصوص اینکه این شهر و ورزشگاه آن میزبان مسابقه فینال جام دنیای 2022 است. رویدادها و فعالیت های مختلفی در بلوار لوسیل برای طرفداران فراهم شده تا گشت و گذار در این شهر بسیار لذت بخش باشد. در این بلوار حدود 60000 نفر می توانند در یک زمان حضور داشته باشند که آن را به مکانی پر جنب وجوش تبدیل خواهد نمود.

Forever Valentino

سرزمین عجایب زمستانی لوسیل (Lusail Winter Wonderland) یکی از جاذبه های برجسته شهر دوحه در طول برگزاری جام دنیای 2022 به شمار می رود. این مکان در ماه نوامبر افتتاح شده است و در جزیره المها (Al Maha Island) قرار گرفته است. بیش از پنجاه جاذبه مختلف در این مکان به چشم می خورند که از جمله آن ها می توان به اولین پیست اسکی روی یخ در فضای باز در این منطقه از دنیا اشاره نمود.

کورنیش (The Corniche) با طول 6 کیلومتر بین هتل شراتون (Sheraton Hotel) و موزه پارک هنر اسلامی (Museum of Islamic Art Park) قرار گرفته است و به هنگام جام دنیای 2022 قطر به یک کارناوال خیابانی بسیار بزرگ تبدیل خواهد شد که شامل اجراهای خیابانی، چهار مکان برای پخش زنده مسابقات فوتبال و بیش از 150 غرفه غذا و نوشیدنی است. بیش از 70000 نفر می توانند در اینجا حضور داشته باشند و از فعالیت ها و تفریحات مختلف بهره ببرند.

منبع: فوت و فن / timeoutdoha.com

به "تفریحات و دیدنی های قطر در در جام جهانی 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات و دیدنی های قطر در در جام جهانی 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید