جدیدترین عکس دختر رویا تیموریان به همراه مادرش

به گزارش گل پدیده، به تازگی جدیدترین عکس دختر رویا تیموریان، جهان مدنی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. در این مطلب بیوگرافی رویا تیموریان را نیز بخوانید.

جدیدترین عکس دختر رویا تیموریان به همراه مادرش

بزرگداشترویا تیموریان بازیگر سینما و تئاتر در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برگزار می گردد.

به پاس یکعمر فعالیت هنری رویا تیموریان، بزرگداشت این بازیگر سینما در سی و چهارمینجشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد.

کارنامه هنری و بیوگرافی رویا تیموریان

رویا تیموریانمتولد سال 1338 در تهران و همسر مسعود رایگان است. وی لیسانس بازیگری و کارگردانی اشرا در سال 1366 از دانشگاه هنر دریافت کرد. فعالیت در رادیو از سال 1360 و فعالیت درتلویزیون را از سال 1362 با مجموعه برده رقصان به کارگردانی ابوالقاسم معارفی شروع کرد و درسال 1373 با فیلم سینمایی حسرت ملاقات وارد عرصه سینما شد. تیموریان با بازی درمجموعه تلویزیونی رعنا به کارگردانی داود میرباقری نوید یک بازیگر با استعداد راداد. وی در سریال های برجسته و موفقی همچون محاکمه، شب دهم، ریحانه، گمشده، مدارصفر درجه به خوبی درخشید.

تیموریانبرای بازی در فیلم های مرد بارانی، قارچ سمی، شیفتگی، گوشواره و زندان زنان نامزددریافت سیمرغ جشنواره فیلم فجر بوده است. وی همچنین بیش از دیگر بازیگران زنکشورمان نامزد دریافت سیمرغ از جشنواره فیلم فجر در ادوار مختلف بوده است. تیموریانعلاوه بر این، جایزه بهترین و پرکار ترین زن تئا تر در سال های 78 تا 80 را دارد و در بسیاریاز نمایش ها همچون عروسی خون، معرکه در معرکه، بینوایان، قاتل بی رحم، رویای یکعکس، باغ آلبالو حضور درخشانی داشته است.

این بازیگرکشورمان چندین دوره داوری جشن خانه سینما را بر عهده داشته و علاوه بر آن داور بخشتئا تر فجر در سال 82، داور تئا تر دانشجویی، داور انجمن سینمای جوان، رئیس انجمن بازیگرانسینمای ایران، عضو هیات مدیره خانه سینما (2 دوره)، عضو هیات موسس خانه تئاتر، داور جشنواره فیلم هایکوتاه، داور جشنواره فیلم های استانی در صدا و سیما، سه دوره عضویت در کمیتهانتخاب فیلم اسکار را بر عهده داشته است.

ازجوایزدیگر این بازیگر می توان به دریافت جایزه برای جشنواره سینمای دفاع مقدس، جایزهحافظ از دنیای تصویر، تقدیر شده به عنوان بازیگر اول زن در جشنواره فیلم هایمستقل، تندیس خانه سینما برای فیلم زندان زنان اشاره نمود. تیموریان همچنین از سال 1380 نشان درجه یکهنری را دارد.

منبع: setare.com

به "جدیدترین عکس دختر رویا تیموریان به همراه مادرش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین عکس دختر رویا تیموریان به همراه مادرش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید