حاشیه های پیوستن بازیکنان اصفهان به تیم های سرخ و آبی مرکز

به گزارش گل پدیده، در سال های اخیر رسانه ها و طرفداران اسم یاغی را برای بازیکنانی انتخاب کردند که بین دو تیم مرکز منتقل می شوند، اما امروزه به خرید بازیکنان سابق تیم های اصفهانی به وسیله سرخابی های مرکز یاغی می تواند معانی جدیدی پیدا کند.

حاشیه های پیوستن بازیکنان اصفهان به تیم های سرخ و آبی مرکز

رضا دهقانی و رضا اسدی با پیراهن سرخ مرکز اتفاقی بود که دو سه سال پیش پیش بینی آن کمی سخت بود، دهقانی ستاره اکادمی و بعداً تیم سپاهان بود و اسدی هم قبل آن در آموزشگاه طلایی پوشان فعالیت جدی داشت و به تازگی به تیم اصلی رسیده بود بازیکنانی که به زمان کمی برای حضور در تهران احتیاج داشتند، به این بهانه مروری داریم بر بازیکنانی که روزی در اصفهان بودند و سال آینده در سرخابی های مرکز توپ خواهند زند.

سید جلال حسینی

شاید بتوان سید جلال پرچمدار بازیکنان سرخابی دانست که قبلاً در اصفهان بازی کردند، کسی که بعد از قهرمانی با سایپا در لیگ برتر یک دوره سه ساله و با سه قهرمانی متوالی لیگ برتر را در سپاهان سپری کرد تا در آن موقع به مدافعی مستحکم و محبوب بین سپاهانی تبدیل شد اما در انتقالی جنجالی به پرسپولیس پرستاره و ناکام ان زمان منتقل شد.

حسینی بعد از یک دوره نسبتاً ناپیروز در الاهلی راهی نفت تهران شد و بعد از آن در سال 95 دوباره پیراهن سرخ را به تن کرد، بازیکنی که با سابقه سه ساله بازی در رقیب دیریت پرسپولیس احتمالاً در همین تیم عطای فوتبال را به لقایش ببخشد، شاید 20 سال بعد کسی سید جلال را با پیراهن سپاهان به یاد نیاورد اما تأثیر او در دوره طلایی قلعه نویی انکار ناپذیر است.

میلاد سرلک

قرارداد سرلک با سپاهانی ها به پایان رسیده و مسئولان باشگاه به او اطلاع دادند در برنامه های فصل تازه این تیم جایی ندارد و به فکر تیم تازه خود باشد خبری که 30 خردادماه دو سال گذشته منتشر شد و سرلک با سابقه پنج سال بازی در پیراهن طلایی به طرز عجیبی از سپاهان اخراج شد موضعی که نشان می داد او عملکردی پایین تر از حد انتظار امیر قلعه نویی سرمربی وقت سپاهان داشته است.

سرلک یک سال برای اثبات خود احتیاج داشت و پایان در 15 شهریور ماه سال گذشته به پرسپولیس پیوست تا هجمه زیادی علیه ستاره دزدی پرسپولیس انجام گردد، این در حالی بود که سرلک درست یکسال قبل از آن به نحو عجیبی از سپاهان که تیم اکادمی خود بود کنار گذاشته گردد، سرلک این روزها با پرسپولیس به پیراهن تیم ملی هم رسیده است تا معین گردد حداقل در خصوص شخص او سرمربی وقت سپاهان کم لطفی نموده است.

سیاوش یزدانی

یزدانی را می توان از معدود بازیکنانی دانست که به طور مستقیم از اصفهان به تهران رفتند، بازیکنی که بعد از دوره های نه چندان پیروز در پیکان و سیاه جامگان راهی سپاهان شد تا با پیراهن طلایی به فوتبال ایران معرفی گردد، او بعد از دریافت پیشنهاد از استقلال راهی این تیم شد تا ضمن کسب تجربه ای تازه شانس خود برای حضور در تیم ملی را هم افزایش دهد.

یزدانی تابستان سال جاری تا پای جدایی از استقلال و بازگشت به سپاهان هم پیش رفت اما این انتقال رخ نداد تا بازیکنی که با دو فصل بازی در سپاهان به فوتبال ایران معرفی گردید در استقلال ماندنی گردد.

عارف غلامی

غلامی بی شک سپاهانی ترین عضو سرخابی های مرکز است، بازیکنی که از 13 سالگی در آموزشگاه سپاهان بزرگ شد و برای سه سال هم برای تیم بزرگسالان توپ زد اما پررنگ ترین اقدام او در سپاهان نحوه عجیب جدایی اش بود، او در پست اینستاگرامی خود مدعی شد قلعه نویی سرمربی وقت سپاهان به او گفته که می خواهد بماند و یکسری افراد به اصطلاح دلال لباس طلایی را از او گرفتند.

غلامی حتی با وجود جدایی از سپاهان در مصاحبه های متعدد از علاقه او به این باشگاه اطلاع داد، اما با این وجود عارف یک سال بعد از جدایی از سپاهان بازی برای ذوب آهن و فولاد پایان با نظر استراماچونی به استقلال پیوست، باشگاهی که باعث شد پسر سپاهانی در مقاطعی در فهرست تیم ملی هم قرار بگیرد.

محمد حسین مرادمند

اگر بگوییم شاکله دفاعی استقلال فصل آینده طلایی است زیاد بیراهه نگفته ایم، بعد از غلامی و یزدانی مرادمند هم از جنس سپاهان است، بازیکن زاده اصفهان که پرورش یافته اکادمی این تیم است اما مرادمند بر خلاف یزدانی و غلامی فرصت چندانی برای حضور در ترکیب اصلی طلایی پوشان پیدا نکرد تا راهی مشهد و پدیده گردد تیمی که مرادمند را به فوتبال ایران معرفی کرد.

اگر چه عکس با کیفیتی از مرادمند با پیراهن سپاهان در دست هم اما نمی توان تأثیر سپاهان در پیدا کردن این استعداد را نادیده گرفت، مرادمند البته بر خلاف غلامی در هیچ مقطع از طرفداری تیم طلایی اصفهان نگفته و به نظر می رسد حداقل برای مصلحت از تیم مورد علاقه خود پرده برندارد.

احسان پهلوان

وینگر ریزنقش فعلی پرسپولیس را همه بر آمده از ذوب آهن می دانند، اما نکته جالب در خصوص پهلوان این است کهاو دست پرورده سپاهان نوین است باشگاهی در اصفهان که کاملاً زیر نظر فولاد مبارکه سپاهان است و به نوعی تیم دوم آنها به شمار میرود، تیمی که باعث شد پهلوان ابتدا به توسعه فولاد و بعد ذوب آهن برود.

پهلوان بعد از حضور پنج ساله در ذوب آهن در روزهایی که به نظر می رسید به یک بازیکن معمولی و میانه بدل شده راهی تیم تحت راهنمایی گل محمدی شد تا بار دیگر ارزش های خود را به منصه ظهور برساند، پهلوان را همچون سرلک می توان از دست بازیکنانی قرار داد که فوتبال اصفهان نسبت به آنها ناامید شده بود.

سعید آقایی

نام سعید آقایی با انتقال های اصفهان به تهران گره خورده، بازیکنی از آموزشگاه تراکتور که در سپاهان بیش از پیش خود را به فوتبال ایران معرفی کرد، او در بازی حساس سپاهان و پرسپولیس در اصفهان کبوتری را که پارچه ای قرمز به او بسته شده بود را از زمین بازی خارج کرد و بعداً همان عکس را هم بر روی صفحه مجازی خود گذاشت تا جنگ علنی علیه پرسپولیس راه بیاندازد.

آقایی چند ماه بعد به پرسپولیس رفت و در بخشی از اظهارات خود این تیم را ناموس ورزشی خود معرفی کرد، او همچون یزدانی از معدود بازیکنانی بود که به طور مستقیم از تیم های اصفهانی به سرخابی ها پیوسته است.

ارسلان مطهری

مطهری از زمره بازیکنانی است که با درخشش کامل در اصفهان به فوتبال ایران معرفی گردید با مبلغی قابل توجه جذب تیم های تهرانی شد، ارسلان که سال ها انتظار رفتن به استقلال را می کشید بعد از یکسال درخشش در ذوب آهن پیراهن آبی را به تن کرد پیراهنی که با وجود بازی های خوب هنوز درخشش چندانی در آن به دست نیاورده است.

ارسلان در یک سال و نیم حضور در استقلال خود را همیشه یک استقلالی متعصب معرفی کرد، با این وجود به علت نیمکت نشینی در بازی های انتهایی فصل زمزمه هایی مبنی بر جدایی مطهری شنیده می شد او قرارداد خود را دو فصل دیگر با این تیم تمدید کرد.

محمد رشید مظاهری

اگرچه رشید این روزها به درب خروجی باشگاه استقلال رانده شده است، اما بر کسی پوشیده نیست که بازیکن اسبق آموزشگاه فجر زمانی که در ذوب آهن توپ می زد و به تیم ملی هم رسید دل هر طرفدار استقلالی را می برد، مظاهری بعد از شش سال درخشش در ذوب آهن یک فصل به تراکتو رفت و پایان به استقلال پیوست.

رشید این فصل در آستانه بازگشت به اصفهان قرار داشت که عدم توافق با سپاهان مانع این موضوع شد، حال دروازه بان محبوب سابق اصفهانی ها بدون تیم است و خبری از روزهای اوج در اصفهان نیست تا او را جز بازیکنانی بدانیم که با این مهاجرت افت داشته اند.

مهدی مهدی پور

همه مهدی پور را همچون پهلوان شاگرد مکتب ذوب آهن می دانند اما اولین باشگاه پایه ای که مهدی پور سه سال هم در آن توپ زد سپاهان بود، مهدی پور بعد از سپاهان به آموزشگاه ذوب آهن و بعد راه آهن رفت، این بازیکن که زاده اصفهان هم هست با پنج سال حضور در ذوب آهن به فوتبال ایران معرفی گردید و مقعطی هم به تراکتور رفت.

پایان در حالی که تیم های زیادی خواستار هافبک جنگنده اصفهانی بودند او سال گذشته به استقلال رفت و اتفاقاً عملکرد بسیار خوبی را هم از خود به جای گذاشت، اگر چه او هنوز به فهرست تیم ملی نرسیده اما بعد از مهاجرت از اصفهان که برای ذوب آهن هم درآمدزا بود پیشرفت چشمگیری کرد.

رضا اسدی

رضا ادی را می توان بزرگترین حسرت طرفداران سپاهان در این روزها دانست، بازیکنی که دو سل در آموزشگاه سپاهان پرورش یافت اما به علت اینکه آنطور که باید دیده نشد به نفت تهران، سایپا، تراکتور و لیگ اتریش رفت بعد از درخشش در این تیم ها اسدی بارها در آستانه پیوستن به سپاهان نهاده شد اما به یک حسرت طولانی برای طلایی پوشان تبدیل شد.

بازیکن ناکام آموزشگاه سپاهان این روزها به گزینه اول پرسپولیس برای جایگزینی نورالله تبدیل شده و بعید نیست طی یکی دو سال آینده به پیراهن تیم ملی هم برسد.

رضا دهقانی

اگر نام رضا دهقانی را جست وجو هنوز عکس او با پیراهن سپاهان را مشاهده می کنید، یک اصفهانی اصیل که از سال 91 در اکادمی سپاهان رشد کرد و تنها در مقاطعی به نساجی رفت. در روزهایی که همه منتظر بودند دهقانی آماده فصل تازه لیگ برتر با سپاهان گردد او به پرسپولیس پیوست تا کنار اسدی آخرین مهاجران فوتبالی اصفهان به تهران در ایران لقب بگیرد.

دهقانی را می توان جز بازیکنانی دانست که سپاهان به وضوح آن را قبول نداشت و او با پیراهن سرخ برترین فرصت را برای اثبات توانایی هایش دارد.

به گزارش گل پدیده، در حالی که امروزه خرده های زیادی به پیوستن بازیکنان سابق تیم های اصفهانی به مرکز نشینان گرفته می گردد بسیاری از آنها در اصفهان به آن چیزی که باید و شاید نرسیده اند و نمی توان در دنیای فوتبال امروزی به باشگاه و بازیکن نسبت به انتقال های جنجالی اشکال گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حاشیه های پیوستن بازیکنان اصفهان به تیم های سرخ و آبی مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاشیه های پیوستن بازیکنان اصفهان به تیم های سرخ و آبی مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید