خبرنگاران 250 هزارتن میوه در انبارها و سردخانه های تهران در آستانه فاسدشدن است

به گزارش گل پدیده، تهران- خبرنگاران- رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: 250 هزار تن سیب و پرتقال از سوی دلالان، کشاورزان و بارکنان در انبارها و سردخانه ها ذخیره شده است که اگر تا 20 اردیبهشت به فروش نرسد کاملا فاسد می گردد.

خبرنگاران 250 هزارتن میوه در انبارها و سردخانه های تهران در آستانه فاسدشدن است

مصطفی دارائی نژاد روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار گل پدیده اضافه نمود: از مجموع 250 هزار تن سیب و پرتقال 150 هزار تن آن سیب و 100 هزار تن دیگر پرتقال است.

وی اضافه نمود: قبل از عید که هر کیلوگرم پرتقال به قیمت 10 تا 12 هزار تومان به فروش می رسید به فعالان این حوزه اعلام کردیم که کل مرکبات خود به خصوص پرتقال را به بازار عرضه نمایند اما آنها برای سود بیشتر طمع نموده و به حرف ما گوش ندادند.

به گفته دارائی نژاد از میزان 100 هزار تن پرتقال انبار شده 60 درصد آن در دست دلالان، 20 درصد کشاورزان و 20 درصد دیگر در دست بارکنان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: سال گذشته 2 میلیون و 700 هزار تن پرتقال در استان مازندران فراوری شد که مقرر شده بود یک میلیون و 700 هزار تن آن به بار نماینده - کسانی که بار به شهرهای دیگر ارسال می نمایند- برای عرضه به بازار، 700 تن آن صادر و 300 تن آن که درجه 2 است به کنسانتره برای آبگیری اختصاص یابد.

دارائی نژاد اضافه نمود: سال گذشته از سوی اتحادیه بارفروشان نامه ای مبنی بر اینکه مرکبات را انبار نکنید محصول بر روی دستتان می ماند و خراب می گردد، به اتحادیه ها ابلاغ شد اما فعالان این صنف مبنا را بر سال قبل گذاشتند و فکر کردند اگر محصول را انبار نمایند سود بیشتری نصیب آنها می گردد و به حرف ما گوش ندادند.

وی اذعان داشت: روز گذشته در میدان میوه و تره بار تهران هر کیلوگرم پرتقال از سوی احتکار نمایندگان به قیمت پنج تا شش هزار تومان به مغازه داران عرضه شد اما کسی حاضر به خرید نبود.

به گفته دارائی هر ساله روزانه 30 هزار تن سیب و پرتقال در میدان میوه و تربار تهران به فروش می رسد اما سال جاری روزانه 20 هزار تن از این محصولات به بازار عرضه شد و این امر علاوه بر ضایع شدن حق مردم و کمبود در بازار باعث ضرر هنگفت محتکران شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 250 هزارتن میوه در انبارها و سردخانه های تهران در آستانه فاسدشدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 250 هزارتن میوه در انبارها و سردخانه های تهران در آستانه فاسدشدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید