رووئلتو؛ اولین مدل هیبرید، الکتریکی لامبورگینی

به گزارش گل پدیده، لامبورگینی با معرفی جانشینی برای قوی ترین مدلش به جمع خودروسازان الکتریکی پیوست. نام این مدل نو رووئلتو (Revuelto) است که جانشین مدل آونتادور می گردد. مدیر لامبورگینی می گوید با این ماشین دورانی تازه در کارخانه شروع می گردد و تا خاتمه دهه جاری میلادی همه مدل های لامبورگینی موتور الکتریکی خواهند داشت.

رووئلتو؛ اولین مدل هیبرید، الکتریکی لامبورگینی

رووئلتو یک موتور دوازده سیلندر بنزینی و سه موتور الکتریکی دارد که در مجموع 1001 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین 2.5 ثانیه و حدبیشتر سرعتش بیش از 350 کیلومتر در ساعت است. ماشین می تواند ده کیلومتر با نیروی باتری هایش حرکت کند.

منبع تصویر،LAMBORGHINI

ظاهرا رووئلتو با الهام از مدل های دوازده سیلندر گذشته LAMBORGHINI طراحی شده است. رووئلتو فرم همیشگی ماشین های لامبورگینی را دارد، اما طرح چراغ هایش عوض شده است. اتاق ماشین مثل مدل ها دیگر لامبورگینی با الهام از کابین هواپیماهای جنگی طراحی شده است. بیشتر کنترل ها روی فرمان هستند و یک نمایشگر هم جلوی صندلی کنار راننده است. میتیا بورکرت، مدیر طراحی لامبورگینی می گوید که کوشش نموده تا ماشین همزمان با اسپرت بودن امکانات رفاهی هم داشته باشد.

اتاق لامبورگینی رووئلتو با الهام از کابین هواپیماهای جنگنده طراحی شده است

قیمت پایه رووئلتو 500 هزار یورو (540 هزار دلار) است و فراوریش از نیمه دوم امسال میلادی شروع می گردد. LAMBORGHINI تا انتها سال آینده یک مدل هیبرید-الکتریکی از شاسی بلند اوروس هم فراوری خواهد نمود. اولین مدل کاملا الکتریکی کارخانه قرار است در سال 2028 به بازار عرضه گردد. این ماشین یک مدل کاملا تازه خواهد بود که گفته می گردد برای بیشتر از دو سرنشین جا دارد. LAMBORGHINI در سال 2029 نسل تازهی از شاسی بلند اوروس خواهد ساخت که آن هم کاملا الکتریکی است.

منبع: فوت و فن / bbc.com

به "رووئلتو؛ اولین مدل هیبرید، الکتریکی لامبورگینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رووئلتو؛ اولین مدل هیبرید، الکتریکی لامبورگینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید