شگفت انگیزترین منظره ها طبیعی دنیا (قسمت دوم)

به گزارش گل پدیده، دنیا هستی پر است از شگفتی های بسیار که طبیعت پیش روی ما گذاشته است. با خبرنگاران همراه باشید تا با تعدادی از این منظره ها طبیعی شگفت انگیز آشنا شوید.

شگفت انگیزترین منظره ها طبیعی دنیا (قسمت دوم)

در قسمت پیشین مقاله با شگفت انگیزترین چشم انداز ها طبیعی از سرزمین های شرقی گرفته تا قاره آمریکا در غرب کره زمین آشنا شدید. در ادامه با تعدادی دیگر از زیبایی های دنیای شگفت انگیزمان آشنا خواهید شد.

رود لی - چین

رود لی در منطقه گوانگشی (Guangxi) رودخانه ای طویل است که در میانه تپه های کارستی جریان دارد. (کارست پدیده ای است که صخره های آهکی دچار انحلال و خوردگی می شوند و ظاهری خاص پیدا می نمایند.) بیشتر اوقات رودخانه پر است از قایق های گردشگران ولی اوایل صبح که اغلب مه صبحگاهی هم چشم انداز خاص به رودخانه می دهد خلوت تر است.

سدهای بزرگ مرجانی- استرالیا

بزرگ ترین سیستم مرجانی دنیا در نزدیکی سواحل کوئینزلند استرالیا واقع شده است و به نام دیواره بزرگ مرجانی یا سد بزرگ مرجانی شناخته می گردد و زیستگاه هزاران گونه آبزی از جمله 6 گونه کمیاب لاک پشت های دریایی است.

سالار دی یونی- بولیوی

سالار دوییونی (Salar DEuyuni) بزرگ ترین کویر نمک دنیا است که در بولیوی واقع شده است. در طول فصل بی بارش سطح آن همچون یک کویر خشک است و سطح آن موجی شکل می گردد ولی در فصل پربارش به شکل استخری پر از آب در می آید که با انعکاس آسمان آبی در سطح آب تصویری شگفت انگیز خلق می گردد. در این زمان بر اثر بارش ها حدود 2/5 تا 3 سانتی متر آب روی سطح زمین می ایستد.

وادی رم- اردن

دره باستانی وادی روم در جنوب اردن بلندترین کوه های این کشور را در خود جای داده است. کوه رم با ارتفاع حدود 1734 متر نیز در این مکان واقع شده است.

صحرای سیاه- مصر

میلیون ها سال پیش در اثر فعالیت آتشفشانی کوه ها در این منطقه و باقی ماندن اثرات گدازه های آنها تا به امروز سبب شکل ظاهری خاص این منطقه شده است. این بیابان در فاصله کمی از بزرگراه جنوب غربی قاهره واقع شده است.

خیابان بائوباب ها- ماداگاسکار

اگر در پی تماشا درختان مشهور و نمادین بائوباب هستین ماداگاسکار برترین محل برای این هدف است. خیابانی در فاصله Morondava و Beloni Tsibihina در غرب ماداگاسکار به خیابان بائوباب ها شناخته می گردد و یکی از خاص ترین چشم انداز ها خیابانی را پیش روی چشمانتان خواهید داشت.

پریکستولن- نروژ

پرتگاه مشهور پریکستولن (Preikestolen) با ارتفاعی حدود 609 متر بر بلندای آب های منطقه Lysefjorden جنوب نروژ یکی از عجیب ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های طبیعت گردی محسوب می گردد.

آبشار ویکتوریا- زامبیا، زیمبابوه

آبشار ویکتوریا در خط مرزی زامبیا و زیمبابوه عریض ترین آبشار دنیا شناخته می گردد و محدوده این آبشار دید بسیار خوبی از بالا بر آبشار برای گردشگران دارد.

کوه های سیمیئن - اتیوپی

رشته کوه های سیمیئن (Simien) در شمال اتیوپی با ارتفاعاتی بیش از 4000 متر حیات وحشی کمیاب را در خود جای داده اند. این منطقه کوهستانی در حال حاضر به عنوان پارک ملی تحت حفاظت شناخته می گردد. جانداران کمیابی مثل بابون گلادا را در این منطقه می توانید ببینید.

رود آمازون

رود آمازون طویل ترین و پر آب ترین رود دنیا است که در راستا خود هزاران انشعاب دارد که بخشی از آنها به دریا می ریزد. حیات وحش و طبیعت اطراف این رود از غنی ترین منابع طبیعی دنیا محسوب می شوند.

گذرگاه غول پیکر- ایرلند

گذرگاه غول پیکر (به نام گذرگاه جانیت نیز شناخته می گردد) در ساحل شمال شرقی ایرلند با داشتن حدود 40,000 ستون سنگی به هم پیوسته و از جنس بازالت یکی از شگفت انگیزترین چشم انداز ها طبیعی به شمار می آید. در خصوص دلیل پدید امدن این شکل خاص از ساحل دلایل و افسانه های زیادی وجود دارد و هنوز دلیل مشخصی برای آن پیدا نشده است ولی بیشتر کارشناسان فوران های اتشفشانی دوران باستان را دلیل آن می دانند.

دره کوپر- مکزیک

دره کوپر (Copper) در مکزیک از بزرگ ترین دره های مکزیک است و حتی از گرند کانیون یا دره بزرگ آمریکا نیز بزرگ تر است با این تفاوت که زیپ لاین موجود در این دره هیجان بازدید از آن را چند برابر نموده است.

منبع: کجارو / matadornetwork.com

به "شگفت انگیزترین منظره ها طبیعی دنیا (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفت انگیزترین منظره ها طبیعی دنیا (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید