ظاهر علمی تخیلی جت مافوق صوت ناسا ، عکس

به گزارش گل پدیده، در تصاویر جدیدی که به وسیله لاکهیدمارتین منتشر شده است، بنظر می رسد X-59 بخشی از یک داستان علمی تخیلی است.

ظاهر علمی تخیلی جت مافوق صوت ناسا ، عکس

به گزارش خبرگزاری گل پدیده ، X-59 QuessT با فناوری بی صدا، یک جت آزمایشی است که هدف آن کاهش مقدار آلودگی صوتی فراوری شده به وسیله هواپیما در شکستن دیوار صوتی است. انتظار می رود که X-59 به جای لرزش زمین که به وسیله جت هایی که به سرعت صوت یا 1 ماخ می رسند، ضربه ای شبیه به صدای کوبیده شدن در خودروی مجاور ایجاد کند.

گران ترین خودروی بن سلمان با پلاک عجیب!/ عکس

فیلم | ساخت ابر انسان به وسیله تحریک ژن ها با جریان برق + جزئیات

لاکهیدمارتین، که در حال ساخت این جت به وسیله تاسیسات ساخت هواپیمای پیشرفته Skunk Works در پالمدیل، کالیفرنیا است، ویدئویی را به اشتراک گذاشت که نشان می دهد X-59 از آشیانه بیرون می آید و برای پرواز در آسمان آماده است.

این فیلم هندسه منحصربه فرد X-59 را نشان می دهد که دارای بخش بینی تیز و کشیده به طول 11.5 متر است. با این حال، به علت طول این بخش دماغه، خلبانانی که با X-59 پرواز می نمایند، نمی توانند جلوی کابین خلبان را به دقت ببینند، که حتی دارای شیشه جلویی رو به جلو نیست.

برای برطرف این مشکل، جت آزمایشی دارای چیزی است که ناسا آن را سیستم دید خارجی یا XVS می نامد. XVS در اصل یک سیستم ویدئویی مدار بسته است که از یک دوربین رو به جلو و یک نمایشگر نصب شده در کابین خلبان در جلوی خلبان X-59 تشکیل شده است. طبق بیانیه 2019 ناسا، این سیستم از نرم افزار پردازش تصویر سفارشی و سیستم های دوربین برای ایجاد نمای واقعیت افزوده از خط دید جلویی خلبان X-59 به همراه پوشش های گرافیکی داده های پرواز استفاده می نماید.

اکنون که X-59 مونتاژ شده است، تیم های ناسا و لاکهیدمارتین آزمایش های زمینی را برای اطمینان از ایمن بودن و آماده بودن هواپیما انجام خواهند داد. هنگامی که برای آزمایش پرواز آماده شد، جت بر فراز منطقه ها مسکونی پرواز خواهد نمود تا چگونگی واکنش مردم روی زمین به کاهش آلودگی صوتی برنامه ریزی شده آن را تجزیه و تحلیل کند. هنگامی که این داده ها در دسترس است، ناسا آن را به سازمان های نظارتی مانند اداره هوانوردی فدرال (FAA) ارسال می نماید تا برای پرواز تجاری مافوق صوت مجوز گیرد.

طبق اعلام FAA، پروازهای مافوق صوت بر فراز زمین و در فاصله معینی از خط ساحلی ایالات متحده از سال 1973 ممنوع شده است. ناسا امیدوار است هواپیماهایی بسازد که پروازهای مافوق صوت را امکان پذیر کند، که می تواند روزی زمان سفرهای هوایی داخلی را به نصف کاهش دهد.

منبع: space.com

227323

منبع: خبرآنلاین

به "ظاهر علمی تخیلی جت مافوق صوت ناسا ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظاهر علمی تخیلی جت مافوق صوت ناسا ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید