آشنایی با چند مکان دیدنی ایسلند

به گزارش گل پدیده، ایسلند از جمله گردشگرپذیرترین جاهای دنیا است که سالانه گردشگران بسیاری را بسوی خود جذب می نماید. ایسلند، جزیره آتش و یخ، نه تنها مقصد هیجان انگیزی برای ماجراجویان است، بلکه برای طبیعت دوستانی که در پی چیزی متفاوت هستند، یکی از مقاصد برتر سفر در دنیا است.

آشنایی با چند مکان دیدنی ایسلند

ایسلند از منظرههای متنوعی تشکیل شده است که شامل یخچال های طبیعی، چشمه های آب گرم زمین گرمایی، غارهای یخی تماشایی، آبشارهای خیره نماینده و سواحل شن سیاه است. منظره فوق العاده متنوع آن چیزی است که مسافران را بسیار شیفته این کشور جزیره ای شمال اروپا و مجاب به خرید بلیط هواپیما خارجی برای سفر به این نقطه از دنیا می نماید.

اطلاعاتی مفید درباره کشور ایسلند

این کشور کم جمعیت در لبه دایره قطب شمال و در بالای یکی از فعال ترین منطقه ها آتش فشانی دنیا قرار گرفته است. ایسلند بیشتر به خاطر منظره ها یخی و طبیعی اش مشهور است. شفق های شمالی، تالاب های آبی، آتش فشان ها، یخچال های طبیعی و آبشارها در صدر فهرستی از تماشای ها هستند. ایسلند بعلاوه از لحاظ تاریخی و محل سکونت وایکینگ ها مشهور است.

به علت منظره ها تماشای متضادش به سرزمین آتش و یخ معروف است. در واقع، آتش فشان ها و سایر فعالیت های لرزه ای به طور منظم بخش هایی از کشور را تغییر شکل داده اند. در سال 1963، جزیره جدیدی به نام Surtsey از دریا در سواحل جنوبی پدیدار شد.

بااین حال، ایسلندی ها از این پدیده طبیعی و زمین شناختی منطقه خود و از انرژی زمین گرمایی حاصل از آتش فشان ها برای گرم کردن خانه ها و محل کار خود و بعلاوه برای جذب هرچه بیشتر جهانگرد استفاده می نمایند. 8-12 روز زمان ایده آلی برای گذراندن در ایسلند است و این به این معنی است که می توانید منطقه ها مختلف را کاوش کنید. می توانید جاده کمربندی را در یک دایره کامل رانندگی کنید تا به گوشه های متنوع ایسلند، از ساحل جنوبی تا آبدره های شرقی، اطراف ایسلند شمالی و تا شبه جزیره Snæfellsnes برسید.

در ایسلند هوا به طرز شگفت انگیزی تمیز است و منظره ها طبیعی و بکر برای کاوش و ماجراجویی های فراموش نشدنی برای جهانگردان وجود دارد. یکی از راه های کاوش در ایسلند این است که خودتان با ماشین کرایه ای، از چند روز تا یک هفته، سفر کنید، از جمله سفر در امتداد جاده کمربندی که در یک دایره کامل در سراسر کشور می چرخد.

راه دیگری برای ماجراجویی در ایسلند با تورهایی است که می توانند شما را به وسیله برترین راه ها برای تماشا شفق شمالی ببرند. پیاده روی ATV بر فراز مزارع گدازه ها نیز از سایر راه های موجود برای بهره بردن هر چه بیشتر از مجذوب کنندهیت های این منطقه است. اگر می خواهید سفر راحت تری را تجربه کنید می توانید با رزرو اینترنتی بلیط هواپیما به وسیله تورهای جهانگردی و به وسیله سفر هوایی به راحتی به این منطقه سفر کنید. در اینجا سعی شده است تا در رابطه با جاهای تماشای ایسلند اطلاعات کلی و جامعی به شما داده گردد.

چشمه آب گرم بلو لاگون Blue Lagoon

چشمه آب گرم بلو لاگون یکی از محبوب ترین مقاصد جهانگردی و از جاهای تماشای معروف در ایسلند است. این یک آبگرم طبیعی است که در میدان گدازه گرینداویک در شبه جزیره ریکیانس واقع شده است. این آب گرم تقریباً 39 کیلومتر با شهر ریکیاویک فاصله دارد.

آب های گرم و تالاب های آبی در این منطقه دارای غلظت قابل توجهی گوگرد و سیلیس هستند و اعتقاد بر این است که حمام کردن در این آب ها برای افراد مبتلا به بعضی بیماری های پوستی مانند پسوریازیس اثرات درمانی دارد. تالاب از آب آزاد شده نیروگاه زمین گرمایی منطقه Svartsengi تغذیه می گردد. برای استفاده از این آب گرم دستورالعمل بهداشتی دقیق به وسیله مسئولان رعایت می گردد و ضروری است مهمانان قبل از استفاده از این منطقه دوش بگیرند. لایه های زمین شناسی زیرزمینی به محتوای معدنی غنی تالاب یاری می نمایند. میانگین زمانی که برای بازدید از این منطقه احتیاج است حدود 1 الی 2 ساعت است.

آدرس چشمه آب گرم بلو لاگون: Nordurljosavegur 9, 240 Grindavík, Iceland

کلیسای هالگریم Hallgrimskirkja

اگر در ریکیاویک هستید، نباید بازدید از Hallgrimskirkja را از دست بدهید. این کلیسا بر بالای تپه ای قرار گرفته است و برج آن 73 متر (244 فوت) است. Hallgrimskirkja به وسیله یک معمار دولتی به نام Gudjon Samuelsson طراحی شده است که در ساخت آن از منظره ها شگفت انگیز ایسلند، از جمله جریان های گدازه بازالت، یخچال های طبیعی و کوه ها الهام گرفته شده است. اگرچه ساخت این کلیسا برای اولین بار در سال 1945 شروع شد، اما تا سال 1986 به طور رسمی تکمیل نشد.

امروزه، این کلیسا بزرگ ترین کلیسا در ایسلند است و سوار شدن به آسانسور آن تا بالای برج، منظره ای باشکوه از ریکیاویک را به شما هدیه می دهد. شما می توانید برای بازدید از این کلیسا که از مجذوب کننده ترین جاهای تماشای ایسلند است، 1 الی 2 ساعت زمان اختصاص دهید. جهانگردان با خرید اینترنتی بلیط هواپیما مقرون به صرفه می توانند سفری خوب و راحت را به این منطقه داشته باشند.

آدرس کلیسای هالگریم ایسلند: Hallgrimstorgi 1, Reykjavik 101 Iceland

آبشار دتیفوس Dettifoss

آبشار دتیفوس از منظره ها طبیعی و جاهای تماشای طبیعی ایسلند است که به شما در داشتن خاطره ای هیجان انگیز از سفر یاری می نماید. هنگامی که بازتماشامایندگان برای اولین بار Dettifoss را می بینند، بیشتر از قدرت طبیعی این آبشارها غافلگیر می شوند. این آبشار باشکوه در پارک ملی Vatnajokull واقع شده است و گفته می گردد که قدرتمندترین آبشار در تمام اروپا است. Dettifloss، که در رودخانه Jokulsa a Fjollum واقع شده است، از آب ذوب یخچال Vatnajokull تغذیه می گردد و تقریباً با ارتفاع 45 متر (148 فوت) به دره Jokulsarglufur می ریزد. آبشارهای باشکوه گاهی اوقات به عنوان آبشار پرومتئوس شناخته می شوند، زیرا در یک فیلم علمی تخیلی معروف به این نام نمایش داده شده اند. این منطقه مجذوب کنندهیت بی نظیری دارد که برای بازدید از آن حدود 3 ساعت زمان کافی است.

آدرس آبشار دتیفوس: Vatnajökull National Park in Northeast Iceland

آبشار اسکوگافوس

آبشار اسکوگافوس از سایر جاهای تماشای در ایسلند است که برای سپری کردن حدود 3 ساعت از زمان شما مکان بسیار مجذوب کنندهی است. این آبشار در شمار زیباترین منطقه ها ایسلند است. اسکوگافوس رویای یک عکاس است، به خصوص در روزهای آفتابی، زمانی که یک رنگین کمان زیبا اغلب در مقابل اسکوگافوس دیده می گردد. بازتماشامایندگانی که می خواهند این آبشار باشکوه را از بالا مشاهده نمایند، می توانند از پله هایی بالا بروند که آن ها را به سکوی مشاهده مشرف به اسکوگافوس می برد. این آبشار برای فیلم برداری چندین فیلم معروف هالیوودی مورد استفاده قرار گرفته است. بازدید از این آبشار نیز به حدود 2 ساعت زمان احتیاج دارد.

آدرس آبشار اسکوگافوس: Skogar, Iceland

پارک ملی واتناجوکال Vatnajokull

این پارک ملی و زیبایی هایش مختص همین منطقه است و در کمتر جایی این زیبایی های منحصربه فرد به چشم می خورند. بازتماشامایندگان ایسلند این فرصت را دارند که سفری بسیار منحصربه فرد را شروع نمایند و با کاوش در غارهای یخی که به وسیله رودخانه های آب مذاب در اعماق زیر یخچال Vatnajokull ساخته شده اند، خاطره سفرشان را بیش از پیش مجذوب کننده تر سازند.

در داخل این غارها، کاوشگران دنیایی مسحورنماینده را کشف خواهند کرد که در آن ها ساز ه های یخی را با چشم خواهند دید. در بعضی منطقه ها، خاکستر آتش فشانی سیاه که در یخ به دام افتاده است، یک اثر رؤیایی را ایجاد نموده است. گشت وگذار در این غارها که به غارهای کریستال نیز معروف هستند، تنها در فصل زمستان قابل انجام است، زیرا در فصل گرم تابستان و بهار همواره خطر ریزش وجود دارد و بازتماشامایندگان فقط باید با راهنمای آموزش دیده وارد آن شوند. شما برای گشت و گذار کامل در این منطقه مجذوب کننده احتیاج به حدود 3 ساعت زمان دارید. بازدید از این جاذبه همچون سایر جاهای تماشای و طبیعی ایسلند رایگان است.

آدرس پارک ملی واتناجوکال: Klapparstígur 25-27, Iceland

ساحل رینسجارا Reynisfjara Beach

ساحل Reynisfjara با شن های سیاه جوهری، ستون های ناهموار بازالتی و امواج بزرگ درهم و برهم، به صورت یک جاذبه طبیعی ماورایی برای جهانگردان ظاهر می گردد. این ساحل زیبا، که محل زندگی پرندگان زیبا و منحصربه فرد است، در نزدیکی روستای ویک در ساحل جنوبی ایسلند واقع شده است. جای تعجب نیست که ظاهر عجیب این ساحل داستان ها و افسانه های بسیاری را در دل خود جای داده است.

طبق افسانه های محلی، پشته های دریای بازالتی که در اقیانوس دیده می شوند، زمانی تشکیل شدند که دو ترول سعی کردند یک کشتی سه دکلی را در طول شب به ساحل بکشند. اما آن ها ناموفق بودند و هنگامی که خورشید طلوع کرد، نور ترول ها را به سنگ تبدیل کرد. البته تا حد امکان مراقب باشید، زیرا امواج سهمگین این ساحل می تواند برای شما بسیار خطرناک تر از حد تصور باشد. این ساحل در سال 1991 به عنوان یکی از سواحل برتر غیر استوایی معرفی گردید. بین 2 الی 3 ساعت قدم زدن و پیاده روی در این منطقه می تواند شما را با مجذوب کنندهیت های آن آشنا کند.

پارک ملی تینگ ویلر Thingvellier

از دیگر جاهای تماشای ایسلند که هواداران خود را دارد، پارک ملی تینگ ویلر است. این منطقه جایگاه بسیار مهمی در تاریخ این کشور دارد. در طول سال ها، Thingvellir محل برگزاری بسیاری از گردهمایی ها و جشن ها بوده است. به عنوان مثال، در ژوئن 1994، جشنی برای پنجاهمین سالگرد تأسیس جمهوری ایسلند در این مکان برگزار گردید. Thingvellier که بر روی شکاف بین صفحات تکتونیکی اروپا و آمریکا قرار گرفته است، به علت ویژگی های زمین شناسی منحصربه فردش نیز شناخته شده است. امروزه Thingvellir که در سال 1930 به پارک ملی تبدیل شد، یکی از محبوب ترین جاذبه های جهانگردی ایسلند است.

آبفشان استروکور

این آبفشان همچون سایر جاذبه های تماشای این منطقه از شکوه و عظمت بی نظیری برخوردار است. آبفشان استروکور این قابلیت را دارد که هر چند دقیقه یک بار آب را تا ارتفاع 30 متری به بالا پرتاب می نماید. بهتر است کمی دورتر بایستید تا هنگام برگشت آب خیس نشوید. می توانید یک الی دو ساعت زمان برای بازدید از این قسمت سپری کنید.

آدرس آبفشان اتروکور: Haukadalsvegur, Geysir, Iceland

آتشفشان میلیفل Maelifell و پارک یخچال میردالسجوکول Myrdalsjökull

این دو جاذبه مجذوب کننده و تماشای در پارک Glacier Myrdalsjökull قرار گرفته است. در زمستان به علت یخبندان هایی که در این منطقه به وجود می آید و از لحاظ ایمنی هرچه بیشتر بازدید جهانگردان از این منطقه ممنوع است.در فصول گرم و به ویژه تابستان یک پوشش سرسبز و بسیار زیبایی منطقه را می پوشاند. این منطقه پر از چشمه های آب گرم و آتش فشان های مجذوب کننده و بعلاوه یخچال های طبیعی است. در زمستان هم جاده برفی می توان تصویری رؤیایی را به چشمان شما ببخشد.

آسکاجا

Askja دهانه بزرگی است که در کوه های Dyngjufjoll قرار گرفته است. تورهایی که جهانگردان را به این منطقه می برند در مجموع حدود 11 تا 14 ساعت طول می کشد. برای رسیدن به Askja، بازتماشامایندگان باید ابتدا به وسیله Odadahraun، که بزرگ ترین صحرای ایسلند است، سفر نمایند. منظره این منطقه به قدری ماورایی است که دو فضانورد آمریکایی به نام های نیل آرمسترانگ و باز آلدرین در واقع قبل از پرتاب موشک به ماه در سال 1969 در اینجا آموزش دیده اند. یک نقطه محبوب در Askja برای بازتماشامایندگان یک دریاچه زمین گرمایی است که در دهانه ای به نام Viti یافت می گردد. این دریاچه مملو از آب گرم است که بازتماشامایندگان در صورت تمایل می توانند در آن حمام نمایند. دریاچه Askja، دومین دریاچه عمیق ایسلند نیز در این دهانه یافت می گردد.

آدرس آسکاجا: Sturlugata 7, 101 Reykjavík, Iceland

مسیر پیاده روی Laugavegur

یکی از برترین راه ها برای آشنایی با ایسلند، پیاده روی در Laugavegur است. Laugavegur با 79 کیلومتر (49 مایل) طولانی ترین مسیر پیاده روی ایسلند است که از Landmannalaugar تا Skogar امتداد دارد. این مسیر پرطرفدار کوهنوردان را از میان زیباترین منظره ها این کشور و آبفشان ها، یخچال های طبیعی، چشمه های آب گرم و آبشارهای گذشته عبور می دهد. کارشناسان توصیه می نمایند که کوهنوردان اگر می خواهند با سرعتی آرام از آن لذت ببرند، حدود پنج روز برای طی کردن مسیر وقت بگذارند. بااین حال، قطعاً در زمان کم تر نیز قابل انجام است. کوهنوردان می توانند در مسیر چادر بزنند یا یکی از کلبه هایی را که در مسیر یافت می گردد، اجاره نمایند.

آدرس مسیر پیاده روی لائوگاوگور: Laugavegur, Reykjavik

میواتن Myvatn

واقع در شمال ایسلند، Myvatn یک دریاچه کم عمق است که به علت تعداد زیادی پرندگانی که در اینجا دیده می شوند، مشهور است. بعضی از گونه های بسیاری که در این دریاچه رفت وآمد می نمایند شامل چندین گونه اردک، لون معمولی و قوهای سیاه است. این دریاچه تقریباً 2300 سال پیش در اثر فوران گدازه بزرگ بازالتی شکل گرفت. شواهدی از این فوران، مانند سازندهای آتش فشانی، امروزه نیز در اطراف میواتن قابل مشاهده است. نام این دریاچه به معنی دریاچه میج ترجمه می گردد، بنابراین جای تعجب نیست که در ماه های تابستان ابرهای بزرگی از مگس ها در این منطقه یافت شوند.

آبشار گولفوس Gullfoss

گولفوس به معنی آبشار طلایی است و نام خود را از رنگ قهوه ای آب آن گرفته است. این آبشارها واقعاً باشکوه هستند و به عنوان بزرگ ترین آبشار در تمام اروپا شناخته می شوند. این آبشار حدود 30 متر از سطح زمین فاصله دارد و ارتفاع صخره های اطراف آن نیز به 70 متر می رسد. اگر هوا ابری نباشد می توانید شاهد یک رنگین کمان مجذوب کننده در این منطقه باشید.

امروزه به سختی می توان تصور کرد که این جاذبه جهانگردی محبوب تقریباً از بین رفته باشد. زمانی سرمایه گذاران خارجی پیشنهاد ساخت نیروگاه برق آبی روی آن را دادند. اما یک زن محلی به شدت با این پروژه مبارزه کرد و حتی تهدید کرد که در صورت احداث کارخانه، خود را از روی آبشارها پرت خواهد نمود. خوشبختانه، کوشش های او نتیجه داد و گلفوس نجات یافت. به منظور دسترسی به آبشار باید به وسیله جاده شرقی Ring، 54 کیلومتر به سمت شرق بروید، و سپس وارد جاده شماره 35 شوید. این مسیر را ادامه دهید به آبشار گولفوس برسید.

منبع: گردشبان

به "آشنایی با چند مکان دیدنی ایسلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با چند مکان دیدنی ایسلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید