فواید تخم مرغ آب پز

به گزارش گل پدیده، تخم مرغ جز یکی از خوراکی هایی می باشد که دارای مواد مغذی و ارزش غذایی عالی است، البته مصرف تخم مرغ به کاهش وزن و درمان بعضی از بیماری ها یاری فراوانی می نماید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با خواص بیشتری از تخم مرغ آشنا کنیم.

فواید تخم مرغ آب پز تخم مرغ، یک خوراکی سرشار از مواد مغذی است. نحوه مصرف آن نیز بسته به ذائقه فرد، متغیر است. معمولا تخم مرغ را به صورت سرخ شده، املت یا آب پز می خورند. در این نوشتار چند مورد از مهمترین خواص تخم مرغ آب پز برای سلامتی را بیان میکنیم. با ما همراه باشید.

سلامت مغزمغز یکی از اعضای بدن است که نقش اصلی را در عملنمودهای بدن بر عهده دارد. با بالا رفتن سن، توانایی های مغز نیز کاهش می یابد - به ویژه اگر کاری برای تقویت آن انجام نگردد. مصرف روزانه تخم مرغ آب پز می تواند تاثیر بلند مدتی بر سلامت مغز بگذارد. بنابراین برای سلامت مغز، تخم مرغ آب پز بخورید زیرا دارای ترکیبی به نام کولین است.

تقویت چشم هاتخم مرغ حاوی ویتامین A است که برای حفظ سلامت چشم ها مفید است. بنابراین فقط هویج نیست که در سلامت چشم ها تاثیر دارد. خوردن روزانه تخم مرغ آب پز از دوربینی و نزدیک بینی چشم جلوگیری می نماید. بنابراین قرار دادن تخم مرغ آب پز روی برنج خود، هیچ ضرری ندارد. چشم ها برای تماشا زیبایی های جهان آفریده شده اند. بنابراین باید از آن ها مراقبت کنیم چرا که سرمایه ما هستند.

جلوگیری از آسیب تماشا موهاتغییر دائمی شامپو و رنگ کردن موها باعث آسیب و شنمایندگی آن ها می گردد. برای جلوگیری از این مسئله می توان تخم مرغ آب پز را در برنامه غذایی گنجاند.

براق کردن ناخن هاماده ای به نام آنتی اکسیم نیز در تخم مرغ وجود دارد که ناخن ها را براق تر می نماید. اگرچه ناخن ها کوچک هستند و کمتر مورد توجه قرار می گیرند اما داشتن ناخن های سالم و محکم رویای هر کسی است. بنابراین مصرف روزانه تخم مرغ، خوب است.

حفظ قدرت استخوان هاسلامت استخوان ها برای بدن بسیار مفید است زیرا در به انجام فعالیت های روزانه یاری می نماید. سلامت استخوان ها با افزایش سن به خطر می افتد. یکی از مسائل مربوط به استخوان پوکی استخوان است که از قدرت استخوان ها می کاهد. برای جلوگیری از پوکی استخوان زودهنگام بهتر است خوراکی هایی مغذی مانند تخم مرغ مصرف کنیم. به علاوه، چهار روز در هفته و به مدت 30 دقیقه ورزش کنیم.

یاری به برطرف کم خونیکم خونی، نوعی بیماری است که به علت کاهش ماده ای به نام هموگلوبین در خون ایجاد می گردد. هموگلوبین در رساندن اکسیژن به سلول های قرمز خون و تامین احتیاج اندام های بدن نقش دارد. کم خونی باعث رنگ پریدگی، خستگی و سردرد فرد می گردد. بنابراین، خوردن تخم مرغ به افراد مبتلا به کم خونی توصیه می گردد. زیرا ماده ای به نام آهن در تخم مرغ وجود دارد که می تواند عملکرد هموگلوبین در بدن را بهبود بخشد.

مفید برای رژیم غذاییخبر خوب بعدی برای خانم هایی است که به فکر داشتن اندامی زیبا هستند. داشتن تناسب اندام، ایده آل همه افراد به ویژه زنان است. تناسب اندام، اعتماد به نفس افراد را بالا می برد.

یک گام برای داشتن اندامی ایده آل، مصرف منظم تخم مرغ آب پز است. خورن تخم مرغ آب پز برای صبحانه به کاهش وزن یاری می نماید. ناهار خود را نیز در مقدار های مناسب میل کنید. شب ها نیز اگر احساس گرسنگی کردید می توانید میوه هایی که قند پایینی دارند مانند آووکادو مصرف کنید. چنین رژیم غذایی منظمی به کاهش وزن شما یاری می نماید.

محدود کردن جذب کالریتخم مرغ آب پز برای محدود کردن جذب کالری در بدن نیز مفید است. بنابراین مصرف آن برای همه و به ویژه افرادی که برنامه رژیم غذایی دارند مناسب است.1

پیشگیری از سرطان سینهنتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که تخم مرغ برای مقابله با سرطان سینه موثر است. در سال 2003 پژوهشگران دانشگاه هاروارد به این نتیجه رسیدند افرادی که از دوره نوجوانی هر هفته سه عدد تخم مرغ مصرف می نمایند در سن بزرگسالی کمتر به سرطان سینه مبتلا می شوند. نتایج پژوهش دیگری که در سال 2005 انجام شد نیز نشان می دهد خطر رشد و پیشرفت سرطان سینه در خانم هایی که تخم مرغ بیشتری می خورند 44 درصد کمتر از خانم هایی است که زیاد اهل تخم مرغ نیستند. در سال 2008 نیز محققان دانشگاه کارولینای شمالی به این نتیجه رسیدند که کولین موجود در تخم مرغ می تواند به مقدار 24 درصد خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد

ضد ریزش موتخم مرغ جلوی ریزش مو را می گیرد و برای موها بسیار مفید است. این ماده غذایی حاوی مقدار قابل توجهی آهن است که اکسیژن را به سمت ریشه موها راهنمایی می نماید. از این گذشته تخم مرغ حاوی زینک و ویتامین B8 نیز می باشد که اولی برای رشد موها مفید است و دومی جلوی ریزش آن ها را می گیرد.2

تخم مرغ مقدار کلسترول خوب HDL را افزایش می دهدHDL مخفف لیپوپروتئین با چگالی بالا است. اغلب به عنوان کلسترول خوب شناخته می گردد. افرادی که سطوح بالای HDL دارند، معمولاً خطر کمتری از بیماری های قلبی، سکته و دیگر مسائل سلامتی دارند.

خوردن تخم مرغ یک راه عالی برای افزایش HDL است. در یک مطالعه، خوردن دو عدد تخم در هر روز به مدت شش هفته سطح HDL را تا 10 درصد افزایش می دهد.

کلسترول LDL یا بد را کاهش می دهدمشهور است که داشتن سطوح بالای LDL به خطر افزایش بیماری های قلبی مرتبط است. حتی اگر تخم مرغ به طور خفیف کلسترول LDL را در بعضی از افراد افزایش دهد، مطالعات نشان می دهند که ذرات از کوچک و متراکم به LDL بزرگ تغییر می نمایند که یک بهبود است.

حاوی پروتئین های با کیفیت، با تمام آمینو اسیدهای لازم استپروتئین ها بلوک های سازنده اصلی بدن انسان هستند. آن ها برای ساخت همه انواع بافت ها و مولکول ها به کار می فرایند که هم برای اهداف ساختاری و هم کارکردی مفید هستند.

دریافت پروتئین به مقدار کافی در رژیم غذایی بسیار مهم است و مطالعات نشان می دهند که مقادیر توصیه شده در حال حاضر بسیار پایین هستند. تخم مرغ بعلاوه شامل تمام اسیدهای آمینه ضروری با نسبت های درست است، بنابراین بدن شما به خوبی پروتیین ها را می گیرید.

خوردن پروتئین به مقدار کافی می تواند به کاهش وزن، افزایش توده عضلانی، فشار خون پایین تر و بهینه سازی سلامت استخوان یاری کند.

تخم مرغ خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهددر طول چندین دهه، قضاوت تخم مرغ ناعادلانه بوده است. ادعا شده است که به علت کلسترول زیادشان باید برای قلب بد باشند. بسیاری از مطالعات منتشر شده در سال های اخیر رابطه بین خوردن تخم مرغ و خطر بیماری قلبی را آنالیز نموده اند.

آنالیز 17 مطالعه با مجموع 263.938 شرکت نماینده هیچ ارتباطی بین دریافت تخم مرغ و بیماری قلبی یا سکته پیدا ننموده اند. مطالعات دیگر نیز به همین نتیجه رسیدند.

با این حال، بعضی مطالعات نشان داده اند افرادی که دیابت دارند و تخم مرغ می خورند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را دارند و باید از مصرف آن اجتناب نمایند. در رژیم های کم کربوهیدرات، که تا به حال برترین رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت است، خوردن تخم مرغ منجر به بهبود عوامل خطر بیماری های قلبی می گردد.

تخم مرغ برای یاری به کاهش وزندر یک مطالعه از 30 زن با اضافه وزن، خوردن تخم مرغ به جای نان در صبحانه، احساس سیری را افزایش داد و باعث شد که آن ها به طور اتوماتیک کالری کمتری برای 36 ساعت آینده بخورند.

تخم مرغ برای جلوگیری از آسیب استخوانیمنابع بالایی از ویتامین d و c است که به محافظت از استخوان ها و جلوگیری از استئوآرتریت یاری می نماید, سیستم ایمنی بدن را به درستی مدیریت می نماید.

تخم مرغ برای تقویت متابولیسم بدنحاوی ویتامین B است, به ویژه ویتامین b12 که برای متابولیسم سالم مورد احتیاج است، تا کالری را به انرژی تبدیل کند.

B 12 نیز برای تشکیل گلبول های قرمز حیاتی است که به جلوگیری از کم خونی یاری می نماید.

تخم مرغ برای کاهش فرایند پیریویتامین E یک آنتی اکسیدان موثر است که به مقابله با رادیکال های آزاد یاری می نماید که به بدن و اندام های حیاتی بدن آسیب می رسانند. ویتامین E نیز فرایند پیری را کاهش می دهد.

سایر نکات درباره تخم مرغتخم مرغ ها حاوی مقادیر ناچیزی از تمام مواد معدنی مورد احتیاج بدن برای عملکرد درست هستند که، عبارتند از:

کلسیم تخم مرغبرای تنظیم ضربان قلب و فشار خون گلبول های قرمز خون ایجاد می نماید, پروستات را از التهاب محافظت می نماید و استخوان ها و دندان های سالم را تقویت می نماید.

آهن تخم مرغبرای انتقال اکسیژن به بافت ها به وسیله هموگلوبین در گلبول های قرمز لازم است و به دور نگه داشتن کم خونی یاری می نماید.

رویبرای التیام زخم حیاتی است و به جلوگیری از اسهال حاد در بچه ها یاری می نماید.

پتاسیم تخم مرغاثرات سدیم زیادی را در سیستم جذب می نماید و به حفظ سطوح صحیح اسید / قلیایی در بدن یاری می نماید.

منگنزبه ویژه برای زنان یائسه مفید است، زیرا باعث افزایش تراکم استخوان بویژه در ستون فقرات و پاها می گردد.

چرا تخم مرغ آب پز برترین راه برای خوردن تخم مرغ است؟تخم مرغ آب پز تنها راه خوردن تخم مرغ بدون استفاده از روغن, کره یا شیر است که ممکن است برای سلامتی مضر باشد. اگر تخم مرغ آب پز شده به عنوان راهی خسته نماینده و تکراری برای خوردن تخم مرغ به نظر می رسد, همواره در ذهنتان داشته باشید که درای فواید سلامتی بهتر و بیشتری است.3

پی نوشت:

1.www.bazdeh.org

2.www.tandorostnews.com

3.www.namnak.com

منبع: راسخون

به "فواید تخم مرغ آب پز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید تخم مرغ آب پز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید