طرز تهیه پنج غذای آبرومندِ بدون گوشت

به گزارش گل پدیده، وقتی صحبت حذف گوشت از وعده های غذایی می گردد، اغلب ما تصور می کنیم که دیگر هیچ تنوعی در انتخاب غذا نخواهیم داشت. در حال که با یک جستجو در فهرست غذا های بدون گوشت، متوجه می شویم که تعداد غذا های بدون گوشت کم نیستند.

طرز تهیه پنج غذای آبرومندِ بدون گوشت

چه بخواهید با کمتر کردن مصرف گوشت به سلامتی خود یاری کنید، یا قصد حذف کامل گوشت و گیاهخوار شدن را داشته باشید و یا به هر علت دیگری بخواهید غذای بدون گوشت درست کنید، این راهنما به یاری شما خواهد آمد. در ادامه قصد داریم طرز تهیه پنج غذای بدون گوشت خوشمزه را به شما آموزش دهیم:

1- خوراک قارچ و بادمجان

مواد لازم (4 نفر):

بادمجان: 4 عدد میانه

قارچ: 500 گرم

پیاز: دو عدد

فلفل دلمه ای: دو عدد

سیر: 2 حبه

روغن زیتون: 4 قاشق

نمک، فلفل و آویشن: به میزان لازم

طرز تهیه خوراک قارچ و بادمجان:

ابتدا بادمجان ها را خوب بشویید. سپس آن ها را پوست کنده و به صورت نگینی یا حلقه حلقه خرد کنید. بهتر است پیش از سرخ کردن آن ها را برای چند ساعت درون آب نمک قرار دهید. این کار از جذب روغن از طریق بادمجان ها جلوگیری می نماید. پس از اینکه چند ساعت بادمجان ها را درون آب نمک قرار دادید، آن ها را با میزانی روغن سرخ کنید. حال بادمجان ها را کنار گذاشته و پیاز را به صورت نگینی خرد نموده و در روغن سرخ کنید. سپس سیر خرد شده را نیز به ماهیتابه اضافه نموده و کمی تفت دهید. پس از دو دقیقه فلفل دلمه ای و قارچ خرد شده را اضافه نموده و کمی تفت دهید. در این مرحله بادمجان را نیز اضافه نموده و با مواد ترکیب کنید. سپس ادویه ها را اضافه کنید. غذای شما آماده است. می توانید آن را همراه با برنج، نان و یا پاستا سرو کنید.

2- املت سبزیجات

مواد لازم (4 نفر):

فلفل دلمه ای: 1 عدد

قارچ: 4 عدد

هویج: 1 عدد

گوجه فرنگی: 2 عدد

کدو سبز: 1 عدد

تخم مرغ: 4 عدد

کره: 50 گرم

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

عصاره سبزیجات: نصف بسته

طرز تهیه املت سبزیجات:

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد نموده و با کمی کره آن را درون ماهیتابه سرخ می کنیم. سپس قارچ، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی و کدو سبز را بصورت نگینی خرد نموده و به تابه اضافه می کنیم. هویج را نیز آب پز و خرد نموده و اضافه می کنیم. سپس تخم مرغ ها را درون یک ظرف دیگر شکسته و هم می زنیم و به تابه اضافه می کنیم. در نهایت ادویه ها را اضافه نموده و چند دقیقه صبر می کنیم تا املت آماده گردد.

3- فلافل

مواد لازم (4 نفر):

نخود: 300 گرم

پیاز: دو عدد

پودر زیره سبز یا سیاه: یک قاشق چایخوری

تخم گشنیز: یک قاشق چایخوری

سیر: دو حبه

سیب زمینی: یک عدد میانه

جعفری: 50 گرم

لیمو ترش: یک عدد

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

ادویه مخصوص فلافل: به میزان لازم

طرز تهیه فلافل:

برای تهیه فلافل باید نخود ها را از 24 ساعت قبل خیس کنید. این کار علاوه بر نرم شدن نخودها، سبب کاهش نفخ آن ها می گردد. در این مدت چند بار آب آن ها را عوض کنید. پس از اینکه نخود ها خوب خیس خوردند، آن ها را به همراه سیب زمینی، جعفری، سیر، پیاز، پودر تخم گشنیز و زیره داخل مخلوط کن یا چرخ گوشت ریخته و آن ها را به طور یکدست میکس کنید. پس از میکس شدن مواد، آب لیمو ترش را به همراه میزانی نمک، فلفل سیاه، ادویه مخصوص فلافل و زردچوبه به مایه فلافل اضافه کنید. پس از اینکار یک بار دیگر مواد را چرخ کنید تا خوب مخلوط شوند. سپس درون یک ظرف گود میزانی روغن بریزید و فلافل هابی که قالب زده اید، را درون آن سرخ کنید. میزان روغن باید به قدری باشد که فلافل ها درون آن شناور شوند.

4- پاستا سبزیجات

مواد لازم (4 نفر):

پاستا: یک بسته

فلفل دلمه ای: یک عدد میانه

قارچ: 300 گرم

نخود فرنگی: نصف پیمانه

هویج: دو عدد

سیب زمینی: یک عدد

پیاز: یک عدد

گوجه فرنگی: 3 عدد

رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر آویشن: به میزان لازم

روغن مایع: 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پاستا سبزیجات:

ابتدا قارچ ها را خوب شسته و آن ها را خرد کنید. سپس پوست هویج، سیب زمینی و پیاز را گرفته و به همراه فلفل دلمه ای به صورت نگینی خرد کنید. حال پیاز های نگینی خرد شده را با استفاده از کمی روغن سرخ نموده و سپس هویج، فلفل دلمه ای، نخود فرنگی و سیب زمینی را به تابه اضافه کنید. مواد را کمی تفت داده تا نرم شوند. سپس قارچ را اضافه نموده و حرارت را زیاد کنید تا قارچ ها آب نیندازند. در ادامه میزانی نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن را به تابه اضافه کنید و تفت دهید.

حال گوجه فرنگی ها را رنده نموده و به تابه اضافه کنید. پس از تمام شدن آب گوجه، رب را اضافه کنید و کمی تفت دهید و زیر تابه را خاموش کنید. اکنون میزانی آب را درون یک قابلمه مناسب ریخته و بگذارید جوش بیاید. در ادامه میزانی نمک و روغن مایع به قابلمه اضافه نموده و زمانی که آب به نقطه جوش رسید پاستا را به قابلمه اضافه کنید. پس از اینکه پاستا ها کمی نرم شدند (حدود ده دقیقه) آن ها را آبکشی کنید. اکنون کف یک قابلمه میزانی روغن ریخته و ته دیگ دلخواه را کف آن بگذارید. پس از آن پاستا و سبزیجات آماده شده را به صورت لایه لایه درون قابلمه ریخته و بگذارید حدود 40 دقیقه دم بکشد.

5- کباب کوبیده با سویا

مواد لازم (4 نفر):

سویای خیس خورده: 500 گرم

پیاز رنده شده: 3 عدد

بیکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری

نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و سماق: به میزان دلخواه

طرز تهیه کباب کوبیده با سویا:

ابتدا به مدت چند ساعت سویا را درون آب خیس نموده و سپس دوبار آن را از طریق چرخ گوشت چرخ کنید تا نرم گردد. سپس پیاز ها را با استفاده از رنده ریز، رنده نموده و درون یخچال قرار دهید. سپس میزانی نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه به ترکیب اضافه کنید. پس از آن یک دستکش یکبار مصرف به دست نموده و به مدت ده دقیقه مایه کباب را ورز دهید. حال مواد را درون یک ظرف درب دار قرار داده و حدود 30 دقیقه درون یخچال استراحت دهید. پس از آن پیاز و بیکینگ پودر را به مواد اضافه نموده و مجدد آن را برای چند دقیقه ورز دهید. در نهایت مواد را به سیخ کشیده یا درون ماهیتابه سرخ کنید.

منبع: راهنماتو

منبع: فرارو

به "طرز تهیه پنج غذای آبرومندِ بدون گوشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پنج غذای آبرومندِ بدون گوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید