معرفی جامع معروف ترین نقطه شهر استانبول؛ منطقه شیشلی

به گزارش گل پدیده، همانطور که می دانید، استانبول مرکز کشور ترکیه و مهد فرهنگ و تمدن این کشور است. کشور ترکیه سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیا و به خصوص ایران می باشد که مقصد بسیاری از این مسافران شهر استانبول است. در مطالب پیشین جاذبه های گردشگری استانبول را مورد آنالیز قرار داده ایم؛ اکنون در این مقاله قصد داریم تا در خصوص یکی از معروف ترین نقاط این شهر یعنی منطقه شیشلی استانبول صحبت کنیم، با ما در خبرنگاران همراه شوید.

معرفی جامع معروف ترین نقطه شهر استانبول؛ منطقه شیشلی

تور استانبول، همه روزه با پروازها ترکیش و اقامت هتل های لوکس در لینک زیر:

منطقه شیشلی استانبول کجاست؟

منطقه شیشلی یا Sisli یکی از معروف ترین منطقه ها شهر استانبول است که هتل ها و جاذبه های تماشای متنوعی را در خود جای داده است. منطقـه شیشلی در سمت اروپایی استانبول واقع شده و از سمت شرق با منطقه بشیکتاش مرز مشترک دارد. منطقه ساری یر نیز در شمال شیشلی واقع است و در غرب شیشلی منطقه ها ایوب و کاغذ خانه هستند. منطقه زیبا و مشهور بی اوغلو نیز در نزدیکی جنوب شیشلی واقع شده است.

از آنجا که منطقه شیشلی استانبول در نزدیکی تنگه بسفر واقع شده است، هتل های بسیاری در این محل واقع شده اند. جالب است بدانید که از 32 منطقه شهر استانبول، شیشلی معروف ترین آن ها است. مساحت منطقه شیشلی حدود 30 کیلومتر مربع می باشد و از قدیمی ترین بخش های استانبول به شمار می آید. تعداد زیادی از بناهای واقع شده در شیشلی قدمتشان به قرن نوزدهم میلادی باز می گردد که یکی از معروف ترین آن ها بیمارستان بچه ها است که در سال 1898 میلادی در شیشلی ساخته شد.

با وجود اینکه دین بیشتر مردم ترکیه اسلام است اما وجود مهاجران باعث شده تا اقلیت های دیگر دینی نیز در این کشور به چشم بخورد. جالب است بدانید که اغلب ساکنان منطقه شیلشی نیز مسلمان نیستند و شاهد حضور سرمایه داران خارجی و ثروتمندان ترکیه و خانه های باشکوهشان در این منطقه هستیم. شیشلی منطقه ای مرفه نشین است و از دیگر نکاتی که زیاد درباره شیشلی می شنویم این است که اولین ترن برقی استانبول در سال 1913 میلادی در این منطقه راه اندازی شد. منطقه شیشلی استانبول تماشای های زیادی دارد که اغلب آن ها قدیمی هستند. معماری مجذوب کننده و کاشی کاری های زیبای موجود در بناها نیز از دیگر دلایل جذب مسافران در این منطقه می باشد. در ادامه از جاذبه های گردشگری شیشلی شرحات بیشتری خواهیم داد.

جاذبه های گردشگری منطقه شیشلی استانبول

همانطور که اشاره نمودیم؛ شیشلی به علت تاریخ غنی و بناهای قدیمی که دارد، به یکی از مجذوب کننده ترین منطقه ها ترکیه تبدیل شده است. بعضی از جاذبه های معروف این منطقه عبارتند از: موزه نظامی یا موزه ارتش، سالن های کنسرت، مراکز نمایشگاهی متنوع، سینماها و تماشاخانه های معروف، دانشگاه های معتبر، ورزشگاه فوتبال گالاتاسرای، مراکز خرید، مغازه ها و بوتیک های متنوع، رستوران ها و بارهای معروف و غیره. توصیه می گردد اگر قصد سفر به استانبول را دارید، لذت بازدید از این منطقه تماشای را از دست ندهید.

در منطقه شیشلی کلیساها و صومعه های متعدد و تماشای وجود دارد که هنوز هم مسیحیان و پیروان یهود از آن ها برای عبادت استفاده می کنند. بعضی از معروف ترین این کلیساها عبارتند از: کلیسای پتر و پاول، باسیلیکا سنت پیتر، موزه آتاتورک یا خانه آتاتورک (Ataturk Museum)

اگر با تاریخ استانبول آشنایی داشته باشید، به احتمال زیاد می دانید که آتاتورک مهمترین رهبر کشور ترکیه در طول تاریخ بوده و نقش اصلی در به استقلال رسیدن این کشور را داشته است. او بعلاوه بنیانگذار و اولین رئیس جمهور ترکیه می باشد. یکی از خانه هایی که مصطفی کمال آتاتورک در آن زندگی می کرده در منطقه شیشلی استانبول واقع شده است. این بنا در حال حاضر تبدیل به موزه شده و با نام موزه آتاتورک شناخته می گردد.

بنای این خانه در سال 1908 ساخته شده است و دارای سه طبقه به رنگ صورتی می باشد. در این موزه وسایل شخصی و مورد استفاده و تصاویر و یادداشت هایی از زندگی روزانه آتاتورک به نمایش گذاشته شده است. وقایع بسیاری از جمله جنگ استقلال و حمله به استانبول در طی سکونت وی در این خانه رخ داده است و بازتماشامایندگان در این موزه می توانند به تجربه زندگی آتاتورک در آن برهه زمانی پی ببرند و بعلاوه اطلاعاتی درباره فرهنگ ترکیه کسب کنند.

● مسجد تشویکیه

مسجد تشویکیه به وسیله سلطان عبدالمجید اول و به سبک معماری نئو باروک، که نوعی سبک معماری قدیمی اروپایی می باشد، ساخته شده است. این مسجد یکی از نقاط تاریخی مهم منطقه شیشلی محسوب می گردد و ستون های سنگی سفید رنگ در ورودی مسجد، ویژگی منحصربه فرد آن است. بد نیست اشاره کنیم که تزئینات به کار رفته در ساخت نمای بیرونی نمایانگر دوره ای از تاریخ است که خاندان سلطنتی در این محل اقامت داشتند.

● موزه نظامی یا موزه ارتش استانبول | military museum

شروع فعالیت این موزه به سال 1950 میلادی باز می گردد. موزه ارتش در محله هربیه منطقه شیشلی استانبول واقع شده است که آموزشگاه هنرهای امپراتوری عثمانی در زمان های گذشته در آنجا قرار داشته است. در این موزه بازتماشامایندگان می توانند از مجموعه های مختلفی از تفنگ ها، تپانچه ها، توپ ها، گلوله ها و لباس های رزم مختلف تماشا کنند و تاریخچه 1000 ساله فعالیت های نظامی در این بخش از جهان را مرور کنند. در موزه ارتش استانبول بیش از 9 هزار قطعه نظامی مختلف از زمان امپراتوری بزرگ عثمانی تا زمان جنگ جهانی اول نمایش داده می گردد. اگر شما هم به بحث های پیرامون ارتش و جنگ علاقه مند هستید، توصیه می گردد بازدید از این موزه را از دست ندهید. برترین زمان بازدید از موزه ارتش بعد از ظهرها است، زیرا قدیمی ترین گروه نظامی جهان در حیاط موزه موسیقی قدیمی و زنده ترکیه ای اجرا خواهد نمود.

● گالری هنر های نوین مکا

اگر هنرمند هستید یا به هنر علاقه دارید، بازدید از این گالری ممکن است برای شما جالب باشد. گالری هنرهای نوین مکا خلاقیت را در کارهای هنری نو ادغام کرده و آثار نوینی را ارائه کرده است. در این گالری بسیاری از هنرمندان خلاق ترک که آثارشان ارزشمند و قابل توجه است و در سطح جهانی صاحب سبک هستند جمع آوری شده است.

● کلیساها و صومعه های شیشلی

می توان به کلیسای لوتران استانبول و کلیسای سنت بنو اشاره نمود. خوشبختانه بیشتر این کلیساها و صومعه ها اجازه ورود به گردشگران را می دهند و بازدید از آن ها رایگان است.

● قصر احلامور | ihlamur

بنای قصر احلامور به مربوط به دوران امپراتوری عثمانی است و در حال حاضر به عنوان موزه مورد استفاده قرار می گیرد. دور تا دور قصر احلامور درختان بلندی واقع شده است و دو عمارت بزرگ میرسلیم و میتات در این قصر زیبا واقع شده اند. طراحی داخلی این دو عمارت بعضی از ویژگی های معماری ترکی مرتبط با قرن 19 ام را با معماری غربی ترکیب کرده است. فضای سبز و دلباز این بنا، آن را به محل دلنشین برا استراحت و گذراندن دقایقی در آرامش تبدیل کرده است.

● مرکز خرید آدرس استانبول و دکوراسیون منزل

یک مرکز خرید شلوغ و دوست داشتنی در منطقه شیشلی استانبول، مرکز خرید آدرس می باشد که در زمینه دکوراسیون منزل فعالیت دارد. این مکان جای خوبی برای خرید وسایل منزل می باشد. ناگفته نماند که در این مرکز خرید فروشگاه های پوشاک نیز وجود دارد اما اغلب فروشگاه های این مکان مبلمان و لوازم تزئینی منزل دارند. شما برای بازدید از این فروشگاه می توانید از ساعت 10:00 تا 19:00 به آن مراجعه کنید.

● مرکز خرید آستوریا استانبول

مرکز خرید آستوریا Astoria Shopping Center در یک برج واقع شده که تنها 4 طبقه از آن برج فروشگاه است و باقی طبقاتش اداری هستند. اگر در جستجوی مرکز خریدی هستید که در آن رستوران و کافی شاپ هم باشد و بتوانید چند ساعتی در کنار دوستان و آشنایان خود در آن استراحت کرده و یک وعده غذای سبک نوش جان کنید، مرکز خرید آستوریا می تواند انتخاب مناسبی باشد، زیرا از دید گردشگران خارجی جا مانده و کمتر کسی آن را می شناسند.

● مرکز خرید پروفیلو استانبول

مرکز خرید پروفیلو Profilo Shopping Center در سال 1997 میلادی افتتاح شد و با این وجود هنوز هم یک مرکز خرید مدرن به شمار می آید. این مرکز خرید به نسبت مراکز خرید بزرگ استانبول مانند جواهر کوچک است اما ارزش بازدید را دارد. اگر در جستجوی لوازم برای منزل و یا کودک خردسالتان هستید، پروفیلو را به شما پیشنهاد می کنیم.

● مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی استانبول

از دیگر مراکز خریدی که در منطقه شیشلی استانبول وجود دارد، سیتیز نیشانتاشی Citys Nişantaşı است. این مرکز خرید را بیشتر با فودکورت غنی و سالن تئاتر و سینمای آن می شناسند. آمارها نشان داده اند که 8,126,000 نفر به صورت سالانه از این مکان تماشا کرده اند و سالانه 1,500,000 نفر فقط به خاطر تماشای فیلم به مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی مراجعه کرده اند. در این مرکز خرید 155 برند شعبه دارد که بعضی از آن ها بسیار مشهور می باشند. از دیگر نکاتی که می توانیم درباره این مرکز خرید بیان کنیم، این است که فستیوال های متعددی در این مکان برگزار می شوند که شرکت در آنها برای همه آزاد است.

هتل های محله شیشلی استانبول

محله شیشلی به علت اینکه مرکز تجاری استانبول محسوب می گردد، برترین هتل ها را نیز در خود جای داده است. این هتل ها همگی از استاندارد های اروپایی برخوردار هستند. از برترین هتل های شیشلی می توان به بیزینس امپریال بومونتی، دیوان، لاساگرادا، هالیدی این، گرند جواهر، بیگ باکس و وایت مونارک اشاره نمود که در مقاله های بعدی به آنالیز و شرح ویژگی های هر یک می پردازیم.

رستوران های منطقه شیشلی استانبول

اگر در پی برترین خوراک بره در استانبول هستید بدون شک باید رستوران Nişantaşı Başköşe را انتخاب کنید. اما اهل کباب ترکی هستید باید به ADANA OCAKBAŞI مراجعه کنید. به طور کلی در منطقه شیشلی رستوران ها و کافه های بسیار عالی وجود دارد که ارزش امتحان کردن را دارند و همگی معروف و شلوغ هستند.

فاصله منطقه شیشلی تا نقاط مهم استانبول

تا اینجا به خوبی با منطقه شیشلی استانبول آشنا شدید؛ پس خوب است بدانید که فاصله شیشلی تا منطقه ها مشهور موجود در استانبول چقدر است. در ادامه فاصله بعضی از مراکز مهم استانبول تا شیشلی را آورده ایم:

  • فاصله شیشلی تا میدان تکسیم: از مرکز شیشلی تا میدان استانبول 3.6 کیلومتر
  • فاصلـه شیشلی تا ایاصوفیه: 9.6 کیلومتر
  • فاصله شیشلی تا منطقه فاتح: 7.6 کیلومتر
  • فاصلـه شیشلی تا گرند بازار (بازار بزرگ) استانبول: 7.7 کیلومتر
  • فاصله شیشلی تا مسجد آبی استانبول: 9.9 کیلومتر

حمل و نقل عمومی در شیشلی استانبول

خوشبختانه منطقه شیشلی از نظر رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی در شرایط خوبی به سر می برد؛ به همین دلیل در انتهای این مطلب نگاهی می کنیم به وسایل نقلیه عمومی و ایستگاه های آن ها در شیشلی.

مترو در شیشلی استانبول

مهم ترین وسیله نقلیه در شیشلی، مترو است. در این منطقه دو ایستگاه متروی اصلی وجود دارد که یکی از آن ها شیشلی است و دیگری مجیدیه کوی Mecidiyeköy می باشد. متروی شیشلی در خط سبز رنگ M2 استانبول واقع شده است و برای آشنایی دقیق با خطوط متروی استانبول بهتر است نقشه مترو استانبول را دانلود کنید.

اتوبوس در شیشلی

در منطقه شیشلی ایستگاه های اتوبوس متعددی وجود دارد و تقریبا می توان گفت در هر جای این منطقه که باشید با کمی پیاده روی می توانید به ایستگاه اتوبوس برسید. مهمترین ایستگاه های اتوبوس این منطقه عبارتند از: شیشلی کامی Şişli Camii، شیشلی مرکز Şişli Merkez، شیشلی Şişli، شیشلی مینی بوس Şişli Minibüs، اورتاکلار کدیسی Ortaklar Caddesi و مجیدیه کوی Mecidiyeköy.

نتیجه گیری

در این مقاله از گل پدیده قصد داشتیم تا تمامی موارد و نکات موجود در خصوص منطقه شیشلی استانبول را به همراه شما عزیزان آنالیز کنیم تا در سفر خود به استانبول از آن ها بهره ببرید و لذت ببرید. در مقاله های بعدی گل پدیده درمورد هتل ها و امکانات آن ها در منطقه شیشلی بیشتر شرح خواهیم داد. امیدواریم که مطالب ارائه شده برای شما همراهان گرامی مفید واقع شده باشد. اوقات خوشی را برایتان آرزومندیم.

  • مکان های تماشای منطقه شیشلی کدام اند؟

موزه آتاتورک یا خانه آتاتورک (Ataturk Museum)، قصر احلامور (ihlamur)، مسجد تشویکیه، موزه نظامی یا موزه ارتش استانبول (military museum)، گالری هنر های نوین مکا، کلیساها و صومعه های شیشلی.

  • برترین رستوران های شیشلی کدام اند؟

برترین خوراک بره در استانبول در رستوران Nişantaşı Başköşe سرو می گردد و کباب ترکی ADANA OCAKBAŞI نیز از معروف ترین کباب ترکی های استانبول است.

  • هتل های معروف شیشلی کدام اند؟

محله شیشلی به علت اینکه مرکز تجاری استانبول محسوب می گردد، برترین هتل ها را در خود جای داده است. از برترین هتل های شیشلی می توان به بیزینس امپریال بومونتی، دیوان، لاساگرادا، هالیدی این، گرند جواهر، بیگ باکس و وایت مونارک اشاره نمود.

منبع: الی گشت

به "معرفی جامع معروف ترین نقطه شهر استانبول؛ منطقه شیشلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جامع معروف ترین نقطه شهر استانبول؛ منطقه شیشلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید