موزه ها اجازه گران شدن ندارند

به گزارش گل پدیده، مدیرکل موزه ها و اموال منقول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید نمود که نرخ بلیت موزه ها طبق آخرین مصوبه هیأت وزیران در سال 1398 باید باشد و تغییر نمی کند.

موزه ها اجازه گران شدن ندارند

ایسنا: در پی اعلام و اعتراض بعضی راهنمایان گردشگری نسبت به افزایش وردیه بعضی موزه ها با کاهش محدودیت های کرونا و ازسرگیری سفر گردشگران خارجی به ایران، محمدرضا کارگر به ایسنا گفت: قیمت موزه ها نباید تغییر کند و تغییر هم نمی کند و مطابق آخرین مصوبه هیأت وزیران باید باشد. اگر تا قبل از کرونا ورودیه موزه ای 50 هزار تومان بوده همچنان باید همین مبلغ را از بازدیدکنندگان دریافت کند و بیشتر از این نمی تواند مبلغی برای ورودیه معین کند.

او یادآور شد: قیمت بلیت ورودی موزه ها، محوطه ها و اماکن تاریخی طبق مصوبه دولت هر سه سال یک بار بازبینی می گردد. بنابراین موزه ها بدون مجوز دولت نمی توانند این نرخ را افزایش دهند.

البته این اظهارات، موزه های دولتی را دربرمی گیرد و موزه های خصوصی از این شمول خارج اند.

هیات وزیران در 23 تیرماه سال 1398 تصویب کرد: ورودیه موزه های ملی، منطقه ای، کاخ موزه ها و آثار تاریخی (غیرمنقول) ثبت جهانی و شاخص برای بازدیدکنندگان داخلی حداکثر به مبلغ 50 هزار ریال (5.000 تومان) و برای بازدیدکنندگان خارجی حداکثر به مبلغ یک میلیون ریال (100.000 تومان) و ورودیه موزه های محلی، استانی و سایر آثار تاریخی - فرهنگی (غیرمنقول) برای بازدیدکنندگان داخلی حداکثر به 40 هزار ریال (4.000 تومان) و برای بازدیدکنندگان خارجی حداکثر به 500 هزار ریال (50.000تومان) افزایش یابد. این مصوبه آن موقع نیز با واکنش های زیادی روبرو شد که با تصمیم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، این افزایش نرخ در دو مرحله اعمال شد.

موزه های کشور در دوران کرونا به عنوان مشاغل غیرضروری با تعطیلی های پیوسته و طولانی روبرو شدند که به گفته محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه ها مقدار خسارت آن ها در سال 1399 نزدیک به 300 میلیارد تومان برآورد شده است. او گفته که عایدی موزه ها در آن سال صفر بوده و بعلاوه پیش بینی نموده بود در صورت ادامه تعطیلی ها و محدودیت های بازدید موزه ها در سال 1400 حدود 400 میلیارد تومان خسارت به موزه های کشور وارد گردد. کارگر بعلاوه گفته که بیشترین عایدی موزه ها از بازدیدکنندگان خارجی بوده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "موزه ها اجازه گران شدن ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ها اجازه گران شدن ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید