وزیر خزانه داری آمریکا: باید منتظر کاهش استفاده از دلار باشیم

به گزارش گل پدیده، جنت یلن، شامگاه سه شنبه در یک جلسه استماع در کنگره این کشور اذعان کرد که آمریکا باید منتظر کاهش استفاده از دلار در سطح دنیا باشد.

وزیر خزانه داری آمریکا: باید منتظر کاهش استفاده از دلار باشیم

به گزارش گل پدیده به نقل از رویترز، وزیر خزانه داری آمریکا در پاسخ به سوال یک عضو کنگره در جلسه استماع کمیته امور مالی مجلس نمایندگان درباره کاهش ارزش دلار گفت: ذخیره دیگر دارایی ها به وسیله کشور ها افزایش پیدا نموده است، اما این چیزی است که در یک جهانی رو به توسعه مورد انتظار است و کشور ها تمایل دارند ارز های ذخیره ای خود را متنوع سازی نمایند.

نماینده کنگره اظهارات یلن را قطع کرد و پرسید: پس طبق چیزی که شما می گویید باید منتظر کاهش استفاده از دلار باشیم؟ وی در پاسخ گفت: باید منتظر باشیم با گذشت زمان به تدریج سهم دارایی های دیگر در ذخایر ارزی کشور ها افزایش پیدا کند. این یک تمایل طبیعی برای متنوع سازی دارایی های ارزی است.

جنت یلن با وجود این در ادامه اظهاراتش توضیح داد که دلار هنوز هم با فاصله زیاد ارز ذخیره ای غالب در جهان به شمار می رود.

در سال های گذشته، در بحبوحه تحریم های یکجانبه آمریکا علیه بعضی کشور ها از جمله ایران و روسیه بسیاری از کشور ها ضرورت کنار گذاشتن دلار از مبادلات مالی را درک نموده و گام هایی در جهت آن برداشته اند.

با پدیدار شدن نشانه هایی از فروپاشی نظم تک قطبی به موضوع آمریکا و حرکت جهان به سمت نظم چند قطبی، بسیاری از تحلیلگران دلارزدایی را مهم ترین عامل تسریع این روند می دانند.

منبع: فرارو

به "وزیر خزانه داری آمریکا: باید منتظر کاهش استفاده از دلار باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خزانه داری آمریکا: باید منتظر کاهش استفاده از دلار باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید