کتاب 100 اثر ایران در موزه های دنیا منتشر شد

به گزارش گل پدیده، خبرنگاران: 100 اثر ایران در موزه های دنیا عنوان پنجمین جلد از مجموعه ٔ ایران 1001 است که در تیرماه 1402 به نویسندگی سحر امینی در 247 صفحه به وسیله انتشارات نوسده در اختیار دوستداران ایران قرار گرفته است. در این کتاب سعی شده است میراث منقول ایرانی خارج از کشور به علاقه مندان معرفی گردد.

کتاب 100 اثر ایران در موزه های دنیا منتشر شد

گرچه پیشکش فرش های ابریشمی نفیس، پارچه های مخمل و زربفت و خلعت های سلطنتی از سوی شاهان صفوی به پادشاهان سایر کشورها، سفرا و جهانگردان اروپایی، پیش از قرن نوزده میلادی گنجینه های سلطنتی اروپا را غنا می بخشید، علاقه ایشان به این اولین نمونه های ارزشمند هنر ایرانی با کاوش های باستان شناختی و مراودات سیاسی روزافزون شد.

در این کتاب بخش کوچکی از هزاران گنجینه ارزنده ایران در موزه ها و مجموعه های جهان معرفی می شوند، آثاری که در هر برهه ای از زمان در پس خطوط و نقش ها به دست هنرمندی توانا خلق شده است.

در این کتاب با توجه به گستردگی موضوع و تعداد موزه ها و آثار هنری آن ها سعی شده است اشیایی انتخاب شوند که علاوه بر ارزش تاریخی و هنری، موضوع مجذوب نماینده برای خواننده داشته و تا حد امکان تمام دوره های تاریخی ایران را دربرگیرد.

این آثار در سه بخش اصلی ایران باستان، سده های میانه و دورە ٔ معاصر تقسیم و در ده فصل معرفی شده اند.

این کتاب 350 هزار تومان قیمت دارد و علاقمندان می توانند نسخه آنرا در وب سایت گیلگمش به آدرس www.gilgameshmag.com تهیه نمایند.

منبع: صدای میراث

به "کتاب 100 اثر ایران در موزه های دنیا منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب 100 اثر ایران در موزه های دنیا منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید