کراس اوور ریرا به فراوری انبوه می رسد ، فهرست آپشن های قطعی ریرا اعلام شد

به گزارش گل پدیده، کراس اوور ریرا به فراوری انبوه می رسد. قرار است 500 دستگاه از اولین شاسی بلند ایران خودرو به فراوری برسد. مشخصات فنی و امکانات اولین شاسی بلند ایران خودرو چیست؟

کراس اوور ریرا به فراوری انبوه می رسد ، فهرست آپشن های قطعی ریرا اعلام شد

گل پدیده - مجتبی اسماعیلی: کراس اوور ریرا (پروژه K125 با نام فعلی ریرا) قرار است پیشرفته ترین و قوی ترین محصول ایران خودرو باشد. زمان عرضه به بازار این محصول طولانی شد چرا که مدت ها از معرفی نمونه اولیه آن می گذرد.

مهدی رادمنش معاون بخش تحقیقات و تکوین محصول ایران خودرو گفت: کراس اوور ریرا در بهمن ماه سال جاری به فراوری انبوه می رسد و تا انتها سال تعداد 500 دستگاه از این خودرو فراوری می گردد.

وی ادامه داد: ریرا از تازهترین و قوی ترین موتور فراوری شده به وسیله ایران خودرو با نام +EF7 TC بهره می گیرد. این موتور 1.7L توربو شارژر قادر به فراوری 160 اسب بخار قدرت و 240 نیوتون متر گشتاور است. کراس اوور ریرا بعلاوه به نسل تازه گیربکس شش سرعته AT با اهرم تعویض دنده الکترونیکی مجهز است.

رادمنش توضیح داد: تا کنون 40 دستگاه از این خودرو جهت موارد طراحی، توسعه و تست های ارزیابی فراوری شده و قوای محرکه خودرو در حال گذراندن مراحل نهایی کالیبراسیون (انطباق خودرو با جاده) است.

تجهیزات و امکانات ری را

رادمنش درباره امکانات کراس اوور ریرا گفت: ترمز پارک برقی، اتو هولد، سامانه کمکی حرکت در سر بالایی و سراشیبی، کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD و سیستم کمکی ترمز از امکانات ایمنی این خودرو هستند.

وی درباره امکانات رفاهی این خودرو گفت: صفحه کیلومتر دیجیتال 12 اینچی، مانیتور مالتی مدیا 12 اینچی با 9 بلندگو، نورپردازی مخفی و سانروف جزو امکانات ریرا هستند. بعلاوه سنسور نور و باران، دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور از دیگر امکانات این خودرو هستند.

مهدی رادمنش توضیح داد: یکی از نکات جالب در کراس اوور ریرا چراغ های Cornering هستند که با چرخش فرمان برقی خودرو، روشن می شوند و نقاط کور در پیچ را روشن می نمایند. این محصول به چراغ خوش آمد گویی و چراغ پارکینگ هم مجهز است. بعلاوه شرکت جتکو متولی طراحی و توسعه سامانه کنترل برق و الکترونیک خودرو (BCM) بود که برای اولین بار در کشور رخ داد.

پلت فرم ری را چیست؟

بر خلاف باور عموم پلت فرم کراس اوور ریرا با تارا فرق دارد.

پلت فرم تارا همان پلت فرم پژو 301 (بر گرفته از PF1 پژو) است که ایران خودرو با تغییراتی آن را با نام IKP1 برای محصولات سواری خود توسعه داد.

ایران خودرو بعد از توسعه پلت فرم IKP1 احتیاج به پلت فرمی جهت توسعه محصولات کراس اوور خود داشت. از همین رو پلت فرم تارا را مجددا تغییر داد و آن را برای اولین محصول شاسی بلند خود یعنی ریرا آماده کرد و نام آن را IKP2 گذاشت. البته پلت فرم IKP2 بسیار شبیه پلت فرم نسل دوم پژو 2008 با کد P24 است.

سیستم تعلیق کراس اوور ریرا در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع Twist Beam (تیر پیچشی) است. این در حالی است که خودروسازان مطرح و حتی بعضی از شرکت های چینی در حال فراوری محصولات خود با تعلیق عقب مولتی لینک هستند که نرمی و راحتی بیشتری دارد. البته عملکرد سیستم تعلیق تیر پیچشی از سیستم تعلیق قدیمی میله پیچیشی (Torsion bar) بهتر است. پژو 2008 در هر دو نسل خود از تعلیق عقب تیر پیچشی استفاده می نماید.

باید بدون نقص فراوری و به بازار عرضه گردد

کراس اوور ریرا روی کاغذ پلت فرم، قوای محرکه و امکانات قابل قبولی دارد. این اولین بار در صنعت خودرو کشور است که یک خودروی شاسی بلند با فهرست کاملی از امکانات و توان فنی خوب به مرحله فراوری می رسد.

اما آنچه اخیرا شاهد آن هستیم این است که محصولات داخلی با عیب ها و نقص های فنی عجیب به دست مشتریان می رسند و آن ها را مدت ها در نمایندگی ها سرگردان می نمایند. حتی محصولی مانند تارا که از برترین پلت فرم داخلی استفاده می نماید، به علت نقص هایی مانند سفت شدن فرمان، روشن شدن چراغ چک، خرابی کاتالیزور و… از چشم مشتریان افتاد.

از همین رو توصیه می کنیم کراس اوور ریرا بدون هیچ گونه عجله، نقص فنی و ایراد به دست مشتریان برسد.

سایپا کوییک S را از داشتن این آپشن منع کرد / سونامی حذف آپشن در خودروسازان داخلی

خودروهای چینی تازه را بشناسید / لشکر شکست خورده چینی به ایران رسید!

لوازم یدکی خودروهای چینی گران تر از مرسدس و ب ام و! / بحران شروع شد

بهمن رسپکت زیر تست پر فشار گل پدیده چه کرد؟ / لات کوچه خالی!

پیشرانه ME16 سایپا را بشناسید

زمان اعلام نتایج مرحله دوم فروش خودرو معین شد

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

شروع تست تصادف خودرو در ایران ؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه

ساینا اس سایپا تست و آنالیز شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!

منبع: بیت ران

به "کراس اوور ریرا به فراوری انبوه می رسد ، فهرست آپشن های قطعی ریرا اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کراس اوور ریرا به فراوری انبوه می رسد ، فهرست آپشن های قطعی ریرا اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید