ID.2؛ ماشین الکتریکی مقرون به صرفه فولکس

به گزارش گل پدیده، فولکس واگن کانسپتی از یک ماشین الکتریکی کوچک رونمایی نموده که قرار است سال 2025 با قیمت پایه 25 هزار یورو (26 هزار دلار) به بازار عرضه گردد. فولکس واگن می خواهد تا سال 2030 هشتاد درصد ماشین هایی که در اروپا می فروشد الکتریکی باشد و این مدل که نامش ID.2 است نقش مهمی در استراتژی کارخانه دارد.

ID.2؛ ماشین الکتریکی مقرون به صرفه فولکس

فولکس واگن می گوید ID.2 را با الهام از مدل های محبوب کارخانه نظیر گلف و پولو طراحی نموده است. در طراحی ظاهر ماشین نوآوری چندانی دیده نمی گردد و به جز شکل چراغ های جلو، فرم آشنای محصولات فولکس واگن تکرار شده است.

مدل الکترکی مقرون به صرفه فولکس واگن در سال 2025 به بازار می آید

فولکس واگن سال گذشته کانسپت دیگری به نام ID.Life نمایش داده بود که قرار بود مبنای ساخت مدل کوچک کارخانه باشد، اما مدیران کارخانه آن را نپسندیدند و به نظر می رسد کانسپت تازه نتیجه این تغییر نظر باشد.

کانسپت فولکس واگن چهره مدل های آینده کارخانه را نمایش می دهد

کانسپت ID.2 را آندراس مینت، مدیر طراحی تازه فولکس واگن تنها در شش هفته طراحی نموده است. آقای مینت که از بنتلی به فولکس واگن رفته می گوید این کانسپت چهره آینده محصولات فولکس واگن را هم نمایش می دهد. آقای مینت طرح جلوی ID.2 را به لبخندی مطمئن تشبیه نموده و می گوید برایش مهم است که مردم بتوانند رابطه ای احساسی با محصولات فولکس واگن برقرار نمایند.

ID.2 به گفته کارخانه با هر بار شارژ می تواند تا 450 کیلومتر حرکت کند و حداکثر سرعتش 160 کیلومتر در ساعت است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین هفت ثانیه اعلام شده است. با اینکه ابعاد ماشین کوچک و هم مقدار فولکس واگن پولو است، اما به مقدار گلف، مدل بزرگ تر فولکس واگن جا دارد.

منبع تصویر،VW

فولکس واگن می گوید با وجود مقرون به صرفه بودن، کیفیت بخش های مختلف اتاق بالا خواهد بود. ظاهر اتاق هم نسبت به مدل های کنونی کارخانه تغییر نموده و از نمایشگر بزرگ تری روی داشبورد استفاده شده است. فولکس واگن بعلاوه می گوید امکانات لوکسی از جمله پارک بدون احتیاج به راننده و صندلی با امکان ماساژ را هم با ID.2 عرضه خواهد نمود.

منبع تصویر،VW

ID.2 بر روی پلتفرمی ساخته می گردد که گروه فولکس واگن برای ساخت ماشین های کوچک الکتریکی ساخته است. اشکودا و کوپرا، شرکت های دیگر زیرمجموعه گروه فولکس واگن هم قرار است مدل هایی با این پلتفرم عرضه نمایند. این ماشین ها با پژو 208 الکتریکی و اپل کورسا الکتریکی رقابت خواهند کرد. رنو هم همزمان با فولکس واگن دو مدل الکتریکی در این کلاس به بازار عرضه خواهد نمود.

منبع: فوت و فن / bbc.com

به "ID.2؛ ماشین الکتریکی مقرون به صرفه فولکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ID.2؛ ماشین الکتریکی مقرون به صرفه فولکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید