سفر به ترکیه و تماشا جاذبه های گردشگری ترکیه

به گزارش گل پدیده، ترکیهو شهرهای دیدنی ترکیه (تُرکیه (به ترکی استانبولی: Türkiye) کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگ کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه واقع است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه ای در جنوب شرق اروپا) واقع شده است، یکی از محبوب ترین کشورهای خاورمیانه در بین گردشگر ها است.). سواحل بکر، طبیعت دست نخورده، مکان ها و شهرهای تاریخی سفری خوب را رقم می زنند. نگاهی به فهرست ما و ده انتخاب هفته بیندازید و در سفر به ترکیه از آن لذت ببرید و جز جاذبه های گردشگری ترکیه خواهد بود.

سفر به ترکیه و تماشا جاذبه های گردشگری ترکیه

10. از شنا در ککوا لذت ببرید

این جزیره کوچک در ترکیه به خاطر آب زیبا، آبی و کریستالی و بقایای باستانی که در زیر آن غرق شده اند، مشهور است. ککوا مسافران روزانه را از آنتالیا به خود جذب می نماید؛ کسانی که آمده اند تا بقایای تاریخی و طبیعت دست نخورده اش را تحسین نمایند.

چرا به آنجا برویم؟

در ککوا ترکیه قایق سواری کنید. برترین راه برای گردش در جزیره و بقایای باستانی است. به این صورت روزی آرام را در بیرون سپری کنید.

9. به زیارتگاهی در سوملا بروید

یک صومعه 1600 ساله که دقیقا در کوه ملا ترکیه ساخته شده است. از آنجا که گودال های خیلی عمیقی در پایین این ساختار تاریخی قرار دارند، لذا از این بنا نماهای چشمگیری قابل رویت است. صومعه شامل یک کلیسا، معبد، کتابخانه و تعداد زیادی اتاق است که همگی برای بازدید علاقمندان باز هستند.

چرا به آنجا برویم؟

مسیر منتهی به صومعه به شدت خوش منظره است. بعلاوه امکان پیاده روی خوبی در این مکان فراهم است که نوعی زیارت محسوب می گردد و در سفر به ترکیه مد نظر است.

8. بالن سواری در کاپادوکیا

این مکان از لحاظ تاریخی مهم به شدت چشمگیر است و از جاذبه های گردشگری ترکیه است : مردم در قرن 6 قبل از میلاد، خانه هایی را در این مکان ساخته اند. امروزه، به خاطر دودکش های جن و پری مشهور است که یک شگفتی طبیعی واقعی به حساب می آیند و تنها در تعداد کمی از نقاط جهان وجود دارند.

چرا به آنجا برویم؟

این مکان که از جاذبه های گردشگری ترکیه است، از یک بالن هوایی بهتر دیده می گردد. تورهایی با بالن یکی از هیجان انگیزترین تجربه ها در سفر به ترکیه خواهد بود.

7. از کوه نمرود بالا بروید

یکی از جادویی ترین منطقه ها قابل تصور است. در قله 2,134 متری (7001 فوتی) آن مجسمه های سر ساخته شده به وسیله پادشاه آنتیوخوس در سال 62 قبل از میلاد، قرار دارند. تاثیر یونانی و ایرانی در استایل این مصنوعات به وضوح تعیین است. کوه نمرود که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است، به وسیله جهانگرد ها و به همراه تورها دیده می گردد که این تورها معمولا از آدیامان راه می افتند.

6. در چشمه معدنی پاموکاله حمام کنید

این مکان که به وسیله سازمان یونسکو محافظت می گردد، به قلعه کتانی مشهور است زیرا تراس های سفید رنگ زیبایی دارد که از تپه بالا می روند. تراس ها، استخرهایی را شکل می دهند که با آب سالم و غنی شده با مواد معدنی و بیرون آمده از چشمه های آب گرم پر می شوند. این مکان یک تجربه متنوع را برایتان فراهم می نماید: از منظره خیره نماینده گرفته تا آبگرم طبیعی و سالم.

5. پاراگلایدر سواری در اولودنیز

اولودنیز یک مکان مسافرتی محبوب است که شناگران و افراد علاقمند به آفتاب گرفتن به شدت دوستش دارند. البته بین پاراگلایدر سواران نیز مکان محبوبی است. کسانی که نماهای مجذوب کننده از آب های لاجوری و مرداب های پرپیچ و خم را تحسین می نمایند. این تورها به وسیله خلبانان حرفه ای اجرا می گردد. این مکان هوای خوب و نماهای زیبا را تضمین می نماید.

4. در افسوس بگردید

این شهر یونان باستان در قرن 10 قبل از میلاد ساخته شده است. یکی از مشهورترین ساختمان هایش، قلعه آرتمیس است که در لیست هفت شگفتی جهانی باستان قرار گرفته است. امروزه، یک کپی از آن وجود دارد که نمادی از ساختار اصلی است. ویرانه های تاریخی بی شمار و مجذوب کننده این منطقه، فرصتی برای تفحص در دوران باستان فراهم می نماید.

3. در دره ساکلیکنت پیاده روی کنید

این دره که در پارک ملی ساکلیکنت قرار گرفته است، 300 متر (980 فوت) عمق و 18 کیلومتر (11 مایل) طول دارد و یکی از عمیق ترین دره های جهان است. سطح آب در تابستان، زمان اوج مسافرت جهانگرد ها پایین می آید. بازدیدنمایندگان می توانند وارد دره شوند و در آن پیاده روی نمایند؛ جایی که نماهای هیجان انگیزی به صخره های شیب دار دارد.

2. استانبول را ببینید

این شهر تاریخی به عنوان قسطنطنیه شناخته می گردد و از شهرهای دیدنی ترکیه محسوب می گردد، نقش فرهنگی و مالی مهمی در دوران باستان ایفا نموده است. امروزه، استانبول از جمله شهرهایی است که بازدیدنمایندگان زیادی دارد زیرا معماری، فروشگاه ها، رستوران ها و تفریح های مجذوب کنندهی در خود دارد. از یک تور قایقی بهره ببرید و در افق مریی استانبول که از شهرهای دیدنی ترکیه است، بگردید.

1. در آنتالیا ریلکس کنید

آنتالیا که یکی از شهرهای دیدنی ترکیه به شمار میرود، یکی از محبوب ترین تفریحگاه ها در سفر به ترکیه که هر ساله، میلیونها جهانگرد را به خود جذب می نماید. و تفریحگاه های بی شمار، هوای فوق العاده و سواحلی با شن نرم و آب گرم ترکیبی فوق العاده برای داشتن تعطیلات تابستانی کامل را فراهم می نمایند. از آنجا که فروشندگان محلی کالاها و صنایع دستی خود را به شما پیشنهاد می دهند لذا این مکان موقعیت های غذا خوردن و خرید کردن بی شماری در اختیارتان قرار می دهد. چانه زدن را نباید فراموش کنید!

منبع: همگردی

به "سفر به ترکیه و تماشا جاذبه های گردشگری ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ترکیه و تماشا جاذبه های گردشگری ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید