شرح سازمان میادین درباره افزایش قیمت دام زنده برای عید قربان

به گزارش گل پدیده، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در تشریح افزایش قیمت دام زنده در مراکز عرضه، گفت: این قیمت گذاری به وسیله وزارت جهاد کشاورزی انجام می گردد و بر همین اساس 185 هزار تومان برای هر کیلو دام زنده مشخص شده است.

شرح سازمان میادین درباره افزایش قیمت دام زنده برای عید قربان

به گزارش ایسنا، ایوب فصاحت در جریان بازدید از مرکز عرضه دام زنده شهرداری تهران در منطقه 5 در جمع گل پدیده در تشریح عرضه دام زنده ویژه عید قربان گفت: مراکز عرضه دام زنده در 17 نقطه شهر تهران دایر شده و امروز از ساعت 4 بامداد تا ساعت 15 به شهروندان تهرانی ارائه خدمات خواهد داشت.

وی در مورد تغییر قیمت گوشت دام زنده گفت: قیمت گذاری به وسیله سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری انجام نمی گردد و این قیمت گذاری به وسیله وزارت جهاد کشاورزی اتفاق می افتد. قیمتی که در جایگاه های ثابت قبل از عید قربان عنوان شده بود 179 هزار تومان برای هر کیلو بود که نهایتا در قیمت گذاری وزارت جهاد کشاورزی این قیمت 185 هزار تومان مشخص شد و امروز نیز در مراکز با همین قیمت عرضه می گردد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ادامه داد: برای سال جاری پیش بینی 24 هزار رأس دام اجرا شده که 3000 رأس به وسیله سازمان میادین، 10 هزار رأس به وسیله اتحادیه عشایر و 9000 رأس نیز به وسیله معاونت دام وزارت جهاد کشاورزی تأمین شده است. این در حالی است که سال گذشته قیمت هر کیلو دام زنده 85 هزار تومان مشخص شده بود، اما معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با توجه به بالارفتن قیمت دام و در نظر گرفتن شاخص های دیگر برای سال جاری قیمت 185 هزار تومان را مشخص نموده است. برای سال جاری پیش بینی می کنیم بین 12 تا 13 هزار رأس دام به فروش می رسد.

فصاحت در ادامه توضیح داد: اگر ایراد بهداشتی پس از ذبح و خریداری تشخیص داده گردد به مقدار دو برابر قیمت دریافت شده به شهروندان غرامت پرداخت می گردد؛ البته معمولا این اتفاق کم می افتد چرا که ارزیابی های دام به وسیله نیروی مستقر از سوی دامپزشکی در مراکز عرضه انجام می گردد.

به گزارش ایسنا، پیش تر در اخبار منتشر شده از سوی سازمان میادین میوه و تره بار قیمت هر کیلو دام زنده ویژه عید قربان 179 هزار تومان اعلام شده بود، اما امروز روز عید قربان در مراکز عرضه دام با قیمت گذاری وزارت جهاد کشاورزی هر کیلو دام زنده 185 هزار تومان عرضه شد.

منبع: فرارو

به "شرح سازمان میادین درباره افزایش قیمت دام زنده برای عید قربان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح سازمان میادین درباره افزایش قیمت دام زنده برای عید قربان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید