شما بگویید؛ کدام محصول رویداد اخیر اپل بیشتر توجه تان را جلب کرد؟

به گزارش گل پدیده، اپل در رویداد روز سه شنبه، 12 سپتامبر 2023 (21 شهریور) از گوشی های سری آیفون 15 در چهار مدل استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس، ساعت هوشمند اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 رونمایی کرد. حال شما بگویید کدام یک از این محصولات توانسته بیشتر نظر مثبت شما را به خود جلب کند؟

شما بگویید؛ کدام محصول رویداد اخیر اپل بیشتر توجه تان را جلب کرد؟

آیفون 15 و 15 پلاس

آیفون 15 و 15 پلاس حالا دوربین های کاملا متفاوتی دارند. بعد از گذشته تقریبا 4 نسل، اپل بالاخره تصمیم گرفته سنسور اصلی را از 12 به 48 مگاپیکسل و سنسور تله فوتو را جایگزین نمونه فوق عریض کند. بدین ترتیب کاربران هم می توانند تصاویر فوق العاده مجذوب کنندهی با دوربین اصلی ثبت نمایند و هم اینکه امکان ثبت تصاویر با زوم 2 برابری اپتیکال برایشان فراهم شده است.

غیر از پردازنده که حالا به A16 با گرافیک 5 هسته ای ارتقا یافته، این دو گوشی حالا از لحاظ شکل ظاهری هم تغییر قابل توجهی در مقایسه با قبل داشته اند که آن هم به لطف حذف ناچ و تبدیل آن به حفره روی نمایشگر است. حالا از نمای جلو آیفون 15 درست شبیه به آیفون 14 پرو و آیفون 15 پلاس هم شبیه به آیفون 14 پرو مکس هستند و این یعنی ظاهر مدرن تر و مجذوب کننده تر.

اما از همه این ها گذشته، اضافه شدن پورت USB-C به این مجموعه را می توان بزرگ ترین تغییر در نظر گرفت. اگرچه اپل با ثابت نگه داشتن سرعت آن در مقایسه با پورت لایتنینگ به کاربران کم لطفی نموده اما با این حال این تغییر یک تغییر مثبت در نظر گرفته می گردد چون دیگر کسی مجبور نیست حتما در پی کابل لایتنینگ مخصوص اپل باشد تا بتواند گوشی اش را شارژ کند.

آیفون 15 پرو و پرو مکس

آیفون 15 پرو و پرو مکس برخلاف دو مدل استاندارد، از تیتانیوم ساخته شده اند و هر کدام هم تقریبا 20 گرم سبک تر و به شکل محسوسی مقاوم تر شده اند چون فلز تیتانیوم در عین حال که سبک تر از فولاد ضد زنگ است، مقاومت بیشتری هم دارد. این فلز بعلاوه باعث شده رنگ بندی مجذوب کنندهی هم به آیفون های این سری اضافه گردد.

در کنار تغییر مواد به کار رفته در ساخت بدنه، اپل حواشی اطراف نمایشگر این دو مدل را هم کاهش داده به گونه ای که حالا تقریبا بیش از 88٪ پنل جلو را در هر دو محصول، نمایشگر به خود اختصاص داده است. اضافه شدن پورت USB-C را هم باید یک تغییر مثبت دیگر بدانیم که برخلاف پورت به کار رفته در دو مدل استاندارد و پلاس، سرعتش به 10 گیگابیت بر ثانیه می رسد که بیش از 2 برابر بیشتر از چیزی است که در لایتنینگ نسل قبل شاهد بودیم.

آیفون 15 پرو و پرو مکس بعلاوه به تراشه A17 پرو اپل هم مجهز شده اند که این شرکت آمریکایی در رویداد سه شنبه خود مدعی شد سرعت پردازشی و قدرت گرافیکی آن به ترتیب 10 و 20٪ در مقایسه با A16 افزایش داشته و موتور پردازش عصبی آن هم 2 برابر بهتر از قبل می تواند کارها را انجام دهد. همه این ها در حالی است که به لطف لیتوگرافی 3 نانومتری، این تراشه در مصرف انرژی هم عملکرد پایداری دارد. اپل در رویداد سه شنبه خود بیان کرد A17 سریع ترین پردازنده موبایل در دنیا است.

در نهایت باید به اضافه شدن دوربین پریسکوپی به آیفون 15 پرو مکس اشاره کنیم. دوربین جدیدی که امکان زوم 5 برابری اپتیکال را به این محصول می دهد. شاید این مقدار زوم همچنان برای رقابت با بزرگ ترین رقیب این گوشی یعنی گلکسی S23 اولترا کافی نباشد اما پیشرفت محسوسی را در مقایسه با قبل نشان می دهد.

اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2

این دو ساعت هوشمند اکنون به لطف بهره مندی از تراشه قدرتمند S9، هم سریع تر شده اند و هم کم مصرف تر به گونه ای که می توانند تا 36 ساعت کاربران را بدون مشکل همراهی نمایند. بعلاوه اپل برای ساخت این ساعت ها از مواد بازیافتی استفاده نموده و با حذف بند چرمی، تصمیم گرفته تأثیر مخرب خود روی محیط زیست را به حداقل برساند.

اپل در رویداد سه شنبه خود بیان کرد که سنسورهای به کار رفته در این دو ساعت در مقایسه با قبل تغییری نداشته اما دقت شان به مراتب بالاتر است و می توان به نتایج آن ها بهتر اعتماد کرد.

با تمام این تفاسیر، کدام محصول بیشتر توانسته توجه شما را به خودش جلب کند؟

کدام محصول رویداد اخیر اپل بیشتر توجه تان را جلب نموده است؟

آیفون 15

آیفون 15 پلاس

آیفون 15 پرو

آیفون 15 پرو مکس

اپل واچ سری 9

اپل واچ اولترا 2

منبع: دیجیکالا مگ

به "شما بگویید؛ کدام محصول رویداد اخیر اپل بیشتر توجه تان را جلب کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شما بگویید؛ کدام محصول رویداد اخیر اپل بیشتر توجه تان را جلب کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید