طرز تهیه پنکیک ساده تابه ای در خانه فوری و ساده

به گزارش گل پدیده، گاهی اوقات دوست داریم یک خوراکی خوشمزه مثل پنکیک را در خانه درست کنیم ولی معمولاً با تماشا دستور پخت های طولانی و پیچیده از آن منصرف می شویم. اما درست کردن پنکیک در خانه هیچ وقت به این راحتی نبوده است. دیگر لازم نیست پودر آماده پنکیک خریداری کنید و تنها با دنبال کردن این طرز تهیه پنکیک ساده تابه ای خیلی فوری و فقط در دو مرحله، یک صبحانه یا میان وعده خوشمزه و لذیذ خواهید داشت. البته پیش تر در کتاب کاله راجع به طرز تهیه پنکیک خرمالو صحبت کردیم اما در ادامه این مطلب، روش دیگری را نیز بیان می کنیم.

طرز تهیه پنکیک ساده تابه ای در خانه فوری و ساده

مواد اولیه پنکیک تابه ای

  • آرد سفید 1 و 1/2 پیمانه
  • بکینگ پودر 3 قاشق چایخوری
  • شکر 1 قاشق غذاخوری
  • نمک نصف قاشق چایخوری
  • شیر 1 و 1/4 پیمانه
  • تخم مرغ 1 عدد
  • کره آب شده 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پنکیک ساده تابه ای

1. مرحله اول

در یک کاسه بزرگ آرد، بکینگ پودر و نمک را یک بار الک نموده و بعد شکر را به آن ها اضافه کنید. تخم مرغ را با چنگال کمی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج گردد. بعد با پشت قاشق یک حفره در وسط مواد ایجاد کنید و شیر، تخم مرغ و کره آب شده را در آن بریزید. تمام مواد را مخلوط کنید تا یک دست گردد. اگر در خانه شیر نداشتید با نگاهی به مطلب طرز تهیه پنکیک بدون شیر مایه را آماده کنید.

2. مرحله دوم

کف یک ماهیتابه نچسب نصف قاشق غذاخوری روغن بریزید و روی حرارت میانه گرم کنید. به مقدار یک چهارم پیمانه از مایه را داخل تابه بریزید و با پشت یک قاشق با ملایمت آن را به حالت گرد دربیاورید. اگر از پیمانه بهره ببرید باید در نهایت 8 پنکیک یک مقدار داشته باشید.

وقتی روی پنکیک ها مثل عکس زیر حفره هایی تشکیل شدند، با دقت و با یاری یک کفگیر تخت آن ها را برگردانید تا هر دو طرف برشته و طلایی شوند.

بقیه پنکیک های تابه ای را تا چه مدت می توان نگه داشت؟

با این دستور پخت 8 عدد پنکیک ساده تابه ای خواهید داشت اما می توانید پنکیک های اضافی را در کیسه زیپ دار یا یک ظرف دربسته تا 4 روز در یخچال نگهداری کنید. اگر می خواهید پنکیک ها را برای مدتی طولانی تر نگهداری کنید بین آن ها کاغذ روغنی بگذارید و در یک ظرف دربسته تا 2 ماه در فریزر قرار دهید.

نکته طلایی طرز تهیه پنکیک ساده تابه ای

برای این که پنکیک های تابه ای خوشمزه تر و بهتری داشته باشید و در وقت هم صرفه جویی کنید، بهتر است مایه آن را از شب قبل درست نموده و روی آن را با سلفون بپوشانید و در یخچال بگذارید.

چرا پنکیک ها پف نمی نمایند؟

این مشکل اغلب به علت الک نکردن مواد خشک یا مخلوط کردن بیش از حد مایه است. در این طرز تهیه، مواد پنکیک تابه ای را تا مقدار ای هم بزنید که همه چیز با هم به یک مایه یک دست تبدیل گردد. اگر چند توده کوچک در آن دیدید مسئله ای نیست. مخلوط کردن بیش از حد ممکن است منجر به سفت شدن یا پف نکردن پنکیک گردد.

چه زمانی پنکیک را برگردانیم؟

وقتی حفره های کوچکی در اطراف لبه های بالای پنکیک ظاهر می شوند و قسمت بیرونی دایره کمی خشک تر از وسط آن می گردد، از یک کفگیر تخت و نازک برای بلند کردن و برگرداندن بهره ببرید. این دو نشانه برترین علامت هایی هستند که با تماشا آن ها می فهمید پنکیک شما آماده برگرداندن است.

چه موادی را می توان به پنکیک ساده تابه ای افزود؟

قبلاً در مطلب طرز تهیه پنکیک دارچینی دیدیم که می توان با افزودن مواد دیگری به پنکیک ساده، آن را به یک وعده کاملاً متفاوت تبدیل کرد. پس از مخلوط کردن و ریختن مایه پنکیک ساده داخل تابه، می توانید روی آن چیپس شکلات، بلوبری یخ زده، تکه های موز، شکر دارچینی، نارگیل یا گردوی خردشده بریزید یا با نگاهی به مطلب طرز تهیه پنکیک پنیر و بیکن، یک غذای کامل و خوشمزه درست کنید.

هدیه پنکیک

شما می توانید مواد خشک این طرز تهیه پنکیک ساده تابه ای را مخلوط کنید و در یک شیشه دردار بریزید. شیشه را بنا به سلیقه خودتان تزئین کنید. بعد اندازه لازم مواد مرطوب را روی یک برچسب بنویسید. برچسب را روی شیشه بچسبانید و آن را به دوستان و عزیزان خود هدیه دهید.

حقایق جالبی درباره پنکیک

شاید عجیب به نظر برسد اما اولین پنکیک درست 2000 سال پیش و به وسیله رومی ها درست می شده است. مرور کردن حقایقی درباره پنکیک خالی از لطف نیست:

  • ویلیام شکسپیر از عشاق پنکیک بوده و بارها در نمایشنامه های خود از آن نام برده است.
  • اولین پودر آماده پنکیک در سال 1898 میلادی در آمریکا به فروش رسید.
  • رکورد بلندترین دسته پنکیک روی همدیگر در سال 2010 و در نیویورک، به ارتفاع حدود 10 متر به ثبت رسیده است.
  • رکورد بزرگ ترین پنکیک در جهان متعلق به راچ دیل در انگلستان است. این پنکیک غول آسا به قطر 15 متر و ضخامت 2/5 سانتیمتر در سال 1994 درست شد.
  • گران ترین پنکیک جهان در هتل رادیسون بلو (Radisson Blu) در لندن درست می گردد. قیمت یک بشقاب از این پنکیک 1166 دلار است.
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه پنکیک ساده تابه ای در خانه فوری و ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پنکیک ساده تابه ای در خانه فوری و ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید