همه اقدامات شهرداری برای کارتن خواب ها در روزهای سرد ، فعالیت اتوبوس های سیار جمع آوری معتادان در چند میدان اصلی ، بی خانمان دیدید با 137 تماس بگیرید

به گزارش گل پدیده، ون های گشت فوریت های خدمات اجتماعی 24ساعته برای جمع آوری معتادان و کارتن خواب ها در شهر فعال هستند. در تهران 20گرم خانه با ظرفیت 2هزار و 500نفر ایجاد شده است. شهروندان در صورت مشاهده بی خانمان ها می توانند موارد را به وسیله سامانه 137گزارش دهند.

همه اقدامات شهرداری برای کارتن خواب ها در روزهای سرد ، فعالیت اتوبوس های سیار جمع آوری معتادان در چند میدان اصلی ، بی خانمان دیدید با 137 تماس بگیرید

به گزارش گل پدیده، اواخر هفته گذشته با ورود سامانه بارشی به کشور، دمای هوای تهران افت شدیدی کرد و به مرز صفر و در مواقعی هم زیر صفر رسید و حال چند روزی است که به علت افزایش برودت هوا، مرکز نشینان سرمای استخوان سوزی را تجربه می نمایند. در این میان شرایط برای بی خانمان هایی که سرپناه گرمی جهت سپری کردن شب های سرد زمستان ندارند، سخت تر و دشوارتر است و قطعاً روشن کردن آتش گوشه دیوار نمی تواند حریف سوز و سرمای این روزها باشد و چه بسا سبب گردد جانشان را از دست بدهند. مدیریت شهری برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث تلخی، اقدام به افزایش ظرفیت گرم خانه ها و راه اندازی اتوبوس های حامی شهر نموده است. بعلاوه ون های گشت فوریت های خدمات اجتماعی به طور مستمر در شهر مشغول پایش و رصد شرایط بی خانمان ها و انتقال آنها به مددسراها هستند. درواقع شهرداری تهران شعار هوا سرد است، هوایتان را داریم را سرلوحه خدمت رسانی به بی خانمان های شهر قرار داده است.

پذیرش بی خانمان ها بدون محدودیت

با راه اندازی یاورشهرها و پذیرش معتادان متجاهر در آنها، ظرفیت گرم خانه ها حدود 50درصد افزایش یافته است و آنطور که مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران عنوان نموده: آمار دقیقی از بی خانمان ها در تهران وجود ندارد، اما تا به امروز تعداد پذیرش این افراد در گرم خانه ها کمتر از 2هزار و 500نفر بوده است و باتوجه به امکانات موجود هیچ محدودیتی در پذیرش و ارائه خدمات به این افراد وجود ندارد. از زمستان گذشته تا به امروز گزارشی از مرگ بی خانمان ها به علت سرما ارائه نشده است. احمد احمدی صدر با تأیید این مطلب گفت: بعضی از بی خانمان ها مسافر، عده ای درراه مانده، بعضی هم مهمان موقت و بعضی نیز مهمانان ثابت هستند که همگی در مددسراها پذیرش می شوند و کسانی هم که تمایلی به حضور در گرم خانه ها ندارند در اتوبوس های حامی شهر اسکان داده می شوند و لباس و غذای گرم دریافت می نمایند. در این روزها بانوان بی خانمان هم فراموش نشده اند. به گفته حسین هوشیار، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 22 مددسرای آفتاب نیلوفری آماده پذیرش آنهاست. این مددسرا 130نفر ظرفیت دارد و بانوان می توانند علاوه بر 3وعده غذای گرم از امکانات بهداشتی و ورزشی رایگان نیز استفاده نمایند.

گرمای مهربانی در زمستان سرد

گرچه مدیریت شهری در راستای مسئولیت اجتماعی اقدام به راه اندازی گرم خانه و خدمت رسانی به بی خانمان ها نموده است، اما مردم هم پا در میدان مهرورزی گذاشته و در پویش گرمای مهربانی در سوز سرما مشارکت نموده اند. این پویش به همت شهرداری منطقه 9راه اندازی شده است. آنطور که سیدرحیم مرتضوی، شهردار این منطقه عنوان نموده: از اوایل دی ماه این پویش باهدف جمع آوری وسایل گرمایشی و البسه گرم برای افراد کم برخوردار راه اندازی شد و مورد اقبال مردم نهاده شد. در این پویش، لوازم اهدایی جمع آوری و پس از تفکیک، دسته بندی و در میان خانواده های بی بضاعت و کم برخوردار توزیع می گردد. کسانی که تمایل مشارکت در این پویش را دارند می توانند به مرکز پرتو شهرداری در اتوبان یادگار امام، بین خیابان طوس و دامپزشکی، نبش کوچه طلوعی، پلاک 108 مراجعه نمایند.

نگاهی اجمالی به خدمات مدیریت شهری

شب ها از ساعت 22تا 6صبح 14دستگاه اتوبوس حامی شهر در میدان های مهمی چون تجریش، راه آهن، شوش، مولوی و... برای اسکان بی خانمان ها، مستقر می شوند.

ظرفیت هر دستگاه اتوبوس حامی شهر حدود 30تا 35نفر است.

تا به امروز بیش از 500نفر از بی خانمان ها در اتوبوس های حامی شهر اسکان داده شده اند.در هریک از اتوبوس های حامی شهر، یک مددکار و یک پشتیبان حضور دارند تا درصورت تمایل بی خانمان ها را برای انتقال به گرم خانه ها هدایت نمایند.

انتقال بی خانمان ها (زن و مرد) به گرم خانه ها به وسیله 40دستگاه ون گشت فوریت های خدمات اجتماعی انجام می گردد. ون های گشت فوریت های خدمات اجتماعی 24ساعته در شهر فعال هستند.در تهران 20گرم خانه با ظرفیت 2هزار و 500نفر ایجاد شده است. شهروندان درصورت مشاهده بی خانمان ها می توانند موارد را به وسیله سامانه 137گزارش دهند.

منبع: همشهری آنلاین

به "همه اقدامات شهرداری برای کارتن خواب ها در روزهای سرد ، فعالیت اتوبوس های سیار جمع آوری معتادان در چند میدان اصلی ، بی خانمان دیدید با 137 تماس بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه اقدامات شهرداری برای کارتن خواب ها در روزهای سرد ، فعالیت اتوبوس های سیار جمع آوری معتادان در چند میدان اصلی ، بی خانمان دیدید با 137 تماس بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید