کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت 200 قلم انواع روغن از امروز

به گزارش گل پدیده، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از امروز شاهد کاهش قیمت 10 تا 15 درصدی 200 قلم انواع روغن در کشور هستیم.

کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت 200 قلم انواع روغن از امروز

به گزارش ایرنا، مسعود امرالهی در حاشیه بازدید از کارخانه روغن نباتی با اعلام این خبر در جمع گل پدیده، گفت: با توجه به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از فراورینمایندگان و مصرف نمایندگان به کارگروه تنظیم بازار با توجه به کاهش قیمت جهانی روغن خام، بحث تخفیف یا کسر کردن قیمت 10 تا 15 درصدی روغن برای مصرف نمایندگان با همکاری بخش خصوصی مطرح شد.

وی ادامه داد: با توافق انجام شده در این خصوص، از صبح روز پنج شنبه فاز عملیاتی آن شروع شده و در این بخش بازرسان در سراسر کشور به کارخانجات فراوریی اعزام شده اند؛ خوشبختانه این تصمیم را بخش خصوصی لحاظ نموده است.

به گفته امرالهی، قیمت گذشته روغن مایع سرخ کردنی 1350 گرمی، 94 هزار و 500 تومان بوده که با این کاهش قیمت به 83 هزار و صد تومان تقلیل پیدا نموده است؛ بعلاوه قیمت روغن مایع سرخ کردنی 1620 گرمی 124 هزار و 600 تومان بود که به 109 هزار و 600 تومان رسیده است. قیمت های روغن مایع آفتابگردان 810 گرمی حاوی ویتامین د 3، 59 هزار و 400 تومان بود که تقلیل و به 50 هزار و 500 تومان رسیده است.

وی توضیح داد: این کاهش قیمت در حدود 200 قلم انواع روغن لحاظ شده و شاهد کاهش قیمت 10 تا 15 درصدی آن ها هستیم.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا های اساسی درباره وجود به جامانده روغن در کارخانجات و اصلاح قیمت آنان نیز گفت: در این زمینه باید بخش خصوصی اصلاح قیمت در خط فراوری را انجام دهد و یا می تواند با تخفیف 10 تا 15 درصدی، کالا ها را به فروشندگان عرضه کند.

وی با اشاره به رایزنی انجام شده با فروشگاه های زنجیره ای در مورد کاهش قیمت روغن نباتی، توضیح داد: فروشگاه ها این محصولات را با قیمت بالاتری تهیه نموده اند، اما با توافق انجام شده بنا است تا این کالا را با درصد سود کمتر عرضه نمایند.

امرالهی یادآور شد: مسئله ای در فراوری روغن نباتی در کشور وجود ندارد و با همکاری بخش خصوصی و دولتی این کاهش قیمت انجام شده است.

وی با تأکید بر اصلاح قیمت های مصوب تازه به وسیله فراورینمایندگان و توزیع نمایندگان، توضیح داد: در غیر این صورت بازرسان ما برخورد های لازم را انجام می دهند.

منبع: فرارو

به "کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت 200 قلم انواع روغن از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت 200 قلم انواع روغن از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید