هوش مصنوعی

ساخت خودرو به سبک معماران معروف به وسیله هوش مصنوعی

Moss و Fog با استفاده از ابزار مولد هوش مصنوعی Midjourney کاری در این راستا انجام داده اند تا دو صنعت بسیار متضاد را گرد هم آورند. آنها پیروز به فراوری خودروهایی به سبک طراحان معروف معماری قرن بیستم شده اند که هرگز دیده نشده اند.

11 تیر 1402

مروری بر استانداردسازی مستندات و هوشمندسازی اطلاعات

به گزارش خبرنگاران، سومین کارگروه تخصصی فناور ی های نوین در منابع خطی با مروری بر مباحث مطرح شده در کارگروه های پیشین در حوزه استانداردسازی مستندات در اندیشگاه فرهنگی سازمان برگزار گردید.

29 خرداد 1402

ناسا عظمت دنیا هستی را به دیدن گذاشت

ایسنا نوشت: انیمیشنی که به تازگی به وسیله ناسا به اشتراک گذاشته شده است، نشان می دهد که سیاهچاله های کلان جرم تا چه مقدار می توانند بزرگ شوند.

14 اردیبهشت 1402

نقطه تمرکز سامسونگ در CES 2023: ارتباط میان نوآوری و پایداری

جونگ هی هان، مدیر بخش تجربه محصول (Device eXperience) سامسونگ الکترونیکس در یادداشتی برنامه های این شرکت در نمایشگاه CES 2023 را تشریح نموده است. در ادامه این یادداشت را می خوانیم:

29 اسفند 1401

در خاتمه عصر اینترنت رایگان قرار داریم؟

زمانی که استفاده از اینترنت فراگیر شد دانلود رایگان محصولات یکی از مزیت های اصلی آن محسوب می شد. صنعت ضبط و فیلم از افزایش به اشتراک گذاری فایل Napster و Torrent به خود لرزید. با تثبیت اینترنت، شرکت های بیشتری با ارائه خدمات رایگان مانند اپلیکیشن های رسانه های...

7 اسفند 1401

چت بات ChatGPT؛ مایکروسافت نیاز به برنامه نویسی سنگین را از بین می برد

مایکروسافت با ارائه چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT در کنار موتور جستجوی خود، توانسته است توجه بسیاری را در طی هفته های اخیر به خود جلب کند. اکنون به نظر می رسد که ردموندی ها قصد دارند پا را فراتر گذاشته و هوش مصنوعی را به دنیای رباتیک هم بیاورند تا...

5 اسفند 1401

تراشه های 7نانومتری در تسخیر 3 برند خواهند بود

به نظر می رسد شرکت هایی مثل اپل و کوالکام قرار است رکورددار فضای فراوری تراشه های 7نانومتری شوند.

2 دی 1401

هوش مصنوعی فیسبوک متحول می گردد ، فرصتی بی نظیر برای کسب و کارهای آنلاین

فیسبوک میخواهد هوش مصنوعی پلتفرم های پیغام رسان خود را به صورت منبع باز بهبود بخشد. این کار از یک سو با هدف افزایش امنیت و از سوی دیگر برای بهبود سطح کاربری این برنامه به ویژه در مشاغل و کسب و کارها انجام می گردد.

28 آذر 1401

روبات ها معلم می شوند

در واقع در سال 2022 با روبات هایی روبرو هستیم که می توان گفت دارای قابلیت حس ششم هستند، چرا که تعاملی بسیار مناسب با بچه ها و البته بزرگسالان دارند و می توانند برخی نیاز های آن ها را پیش بینی کنند.

27 آذر 1401

کارخانه نوآوری در خدمت حاشیه شهر مشهد

سرپرست کارخانه نوآوری شهرداری مشهد گفت: 2 طرح نوآورانه با هدف ایجاد اشتغال برای ساکنان حاشیه شهر مشهد به اتمام رسید.

28 آبان 1401

گزیده نقدهای فیلم آواز قو؛ درخشش ماهرشالا علی در درامی علمی، تخیلی

فیلم آواز قو، به کارگردانی بنجامین کلیری، بعد از اکران محدود خود در بنیاد فیلم آمریکا (AFI Fest)، و دریافت نقدهای تقریبا مثبت، 26 آذر از شبکه اپل تیوی پلاس در دسترس مخاطبان قرار می گیرد. آواز قو با بازی ماهرشالا علی بازیگر برنده دو اسکار و نائومی هریس که نامزدی...

26 تیر 1401

آی پد ایر نو اپل بزودی عرضه می گردد

اپل در حال کار بر روی نسخه به روز شده آیپد ایر خود است. طبق گزارشات منتشر شده تبلت تازه این شرکت در 8 مارس سال جاری عرضه خواهد شد. تا کنون اطلاعاتی در مورد مشخصات این محصول به بیرون درز نموده است. در رویدادی که در 8 مارس به وسیله اپل برگزار می گردد، ممکن است...

21 فروردین 1401

شناسایی سریع کووید-19 با یاری یک مدل مبتنی بر اشعه ایکس و هوش مصنوعی خبرنگاران

پژوهشگران برزیلی، یک مدل مبتنی بر هوش مصنوعی و اشعه ایکس طراحی نموده اند که می تواند به شناسایی سریع کووید-19 یاری کند.

25 فروردین 1400

سند تحول قضایی در صورت اجرای کامل، سندی امیدبخش است

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: رسیدن به اهداف سند تحول قضایی منوط به اجرای کامل آن است و در این صورت سندی ارزنده و امیدبخش برای آینده کشور است.

26 بهمن 1399

مدل توسعه شرکت های اقتصاد دیجیتال اعلام میشود

دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی از شناسایی 2750 شرکت فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال اطلاع داد و گفت: مدل توسعه ای 3 فناوری هوش مصنوعی، بلاکچین و اینترنت اشیا تا دو هفته دیگر اعلام می گردد.

15 مهر 1399

پیش بینی احتمال ابتلای نوزادان نارس به یک بیماری خطرناک با کمک یادگیری ماشین

انتروکولیت نکروزان(NEC) یک بیماری روده خطرناک است که نوزادان را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری به صورت التهاب ناگهانی و پیشرونده روده و مرگ بافت ها رخ می دهد. سالانه حدود 11 هزار نوزاد نارس در ایالات متحده به این بیماری مبتلا می شود و 15 تا 30 درصد از نوزادان...

12 مهر 1399

روبات انسان نما بازیگر سینما می شود

روبات اریکا که نوعی ربات انسان نمای مبتنی بر هوش مصنوعی است به عنوان ستاره سینما ایفای نقش خواهد کرد. این روبات هوشمند ستاره فیلم جدید علمی تخیلی (b) خواهد بود.

11 شهریور 1399

عینک هوشمندی که رژیم غذایی را زیر نظر می گیرد

محققان دانشگاه کارنگی ملون پیروز به فراوری یک فناوری شدند که با قرار دریافت در یک عینک، رژیم غذایی افراد را زیر نظر می گیرد.

10 تیر 1399