جزییات گیم پلی Kena: Bridge of Spirits منتشر شد

به گزارش گل پدیده، وب سایت گیم اینفورمر اخیرا ملاقاتی با توسعه دهندگان بازی کِی نا: اتصال ارواح (Kena: Bridge of Spirits)، یعنی استودیوی امبر لب (Ember Lab) داشته. در این ملاقات اطلاعاتی از بازی از جمله شرایط اجرای بازی روی کنسول پلی استیشن 5 منتشر شده.

جزییات گیم پلی Kena: Bridge of Spirits منتشر شد

بازی کی نا یک اکشن ماجرایی است و از نظر ظاهری در حد انیمیشن های سه بعدی پیکسار خلق شده. در این بازی در نقش قهرمان بازی یعنی کی نا، تعادل را به یک روستای باستانی باز می گردانید و به موازات این ماموریت، شخصیت اصلی را هم در یک سفر درونی همراهی می کنید. این اهداف به یاری همراهان کوچک، سیاه و بامزه بازی که رات (Rot) نام دارند عملی می گردد. طبق چیزی که در تریلر بازی دیدیم، با یکی از چشم نواز و زیباترین بازی های در دست ساخت که احتمالا احساسات مان را هم حسابی قلقلک می دهد، طرف هستیم.

استودیوی امبر لب که در ساخت فیلم های کوتاه معمولا مرتبط با بازی های ویدیویی تجربه دارد با بازی کی نا در حال برداشتن اولین قدم خود در عرصه ساخت بازی های ویدیویی است. این استودیو فقط 14 عضو دارد و هنگامی که با توجه به این موضوع به بازی کی نا نگاه می کنیم از شوق و توانایی این استودیوی کوچک لذت می بریم.

نشریه گیم اینفورمر بر اساس دیداری که با استودیوی امبر لب داشته اند، اطلاعاتی از بازی را منتشر نموده اند:

  • کی نا یک راهنمای ارواح است و می تواند ارواح ناآرام را به آرامش ابدی برساند. روح اشخاصی که دچار ضربه شدیدی شده اند یا کسانی که کار ناتمام دارند بین دنیای مادی و معنوی معلق می مانند و این ارواح برای افراد زنده دردسر درست می نمایند. وظیفه کی نا یاری به این افراد است که مسائل گذشته آن ها را پیدا و حل نماید و به این شرایط نابه سامان ارواح معلق سرانجام دهد.
  • برخلاف چیزی که در تریلر بازی دیدیم، شخصیت کی نا صامت نیست و در طول بازی حرف می زند. صداپیشه این شخصیت در بسیاری از آهنگ های بازی آواز می خواند.
  • سرزمین بازی خیالی است و محیط و معماری آن با الهام از سرزمین های شرقی مانند ژاپن و اندونزی ساخته شده.
  • کی نا اهل مکانی که بازی در آن جریان دارد نیست و برای رسیدن به آن جا سفر درازی داشته.
  • همان طور که می توان از تریلر بازی حدس زد، رات ها چه از نظر گیم پلی و چه از نظر داستانی نقش مهمی را در بازی ایفا می نمایند. نام گذاری رات ها (تجزیه شدن = Rotting) بی دلیل نیست و آن ها مسئول تجزیه کردن چیز ها در دنیای بازی هستند.
  • رات ها که تعدادشان 100 تا است، در جای جای بازی مخفی شده اند و اگر آن ها را پیدا کنید، شما را همراهی و به شما یاری می نمایند. یکی از دلایل این که سرزمین بازی فاسد شده تفرقه رات ها است.
  • در این بازی رات ها به اشکال مختلفی به شما یاری می نمایند. اشیا را جا به جا می نمایند. پل های تخریب شده را موقتا سرهم می نمایند. در مبارزه های بازی رات ها می توانند حواس دشمنان را پرت نمایند یا قدرت حمله شما را با جادو تقویت نمایند. البته رات ها نازک دل هستند و برای دل گرم کردن آن ها برای حضور در مبارزه باید به دشمنان تان مقداری صدمه بزنید. خوشبختانه رات ها نمی میرند و اگر یک رات را پیدا کنید، او برای همواره شما را همراهی می نماید.
  • می توان علاوه بر استفاده مستقیم از چوب کی نا به عنوان اسلحه، آن را ارتقا داد و به یک کمان تیر اندازی تبدیل کرد. کی نا می تواند برای دفاع، انرژی حباب مانندی اطراف خود ایجاد کند.
  • بازی های سه بعدی زلدا یکی از مهم ترین منابع الهام ساخت بازی کی نا بوده اند و می توانیم تاثیر آن ها را در جای جای بازی ببینیم. (یکی از پروژه های استودیوی امبر لب ساخت فیلم کوتاهی با موضوع بازی افسانه زلدا: ماسک ماجورا بوده)
  • می توانید رات ها را با کلاه های مختلف شخصی سازی کنید. این کلاه ها را می توان در دنیای بازی پیدا کرد یا این که آن ها را با خرج کردن الماس هایی که در دنیای بازی پیدا می شوند، از رات ها خرید. بازی خرید درون برنامه ای ندارد.
  • بازی حالت عکاسی خواهد داشت. این که این قابلیت هم زمان با عرضه بازی همراه بازی باشد یا این که در قالب یک آپدیت به بازی اضافه گردد قطعی نیست.
  • نمونه اولیه بازی با موتور بازی سازی یونیتی ساخته شده بود ولی در ادامه موتور بازی به آنریل تغییر یافت.
  • -دنیای بازی بازی دنیا باز نیست. روستای اصلی بازی به عنوان بخش مرکزی است و می توان از آن جا جهت خود را انتخاب کرد. بازی کاملا خطی نیست و جهت آن از چیزهای مخفی پر شده.
  • با توجه به حجم فعالیت های جانبی بازی مدت زمان مشخصی برای تمام کردن بازی داده نشده. البته گفته شده که می توان بازی را در یک آخر هفته تمام کرد و ظاهرا بازی چندان طولانی نیست.
  • بازی درجه سختی قابل تنظیم دارد و می تواند هم یک بازی خانوادگی باشد و هم افرادی که به دنبال چالش های جدی هستند را راضی کند.البته با وجود این که بازی در درجه سختی بالا چالش برانگیز می گردد، دشمنان شما نمی تواند شما را با یک ضربه از پا دربیاورند و بازی در حد بازی هایی که چالشی بودن هدف اصلی آن هاست چالش برانگیز نمی گردد.
  • در نسخه پلی استیشن 5 بازی می توانید تمام رات هایی را که پیدا نموده اید را به طور هم زمان ببینید. با این که تعداد رات هایی که در نسخه پلی استیشن 4 می توان پیدا کرد تغییری ننموده ولی نمی توانید همه آن ها را به صورت هم زمان کنار خود ببینید. این کم تر بودن تعداد در صحنه صرفا بصری است و تاثیری روی گیم پلی بازی نخواهد داشت.
  • جنگل ها و پوشش گیاهی نسخه پلی استیشن 5 به دلیل سخت افزار قوی تر این کنسول، انبوه تر هستند.
  • به لطف حافظه اس اس دی کنسول پلی استیشن 5 سرعت لود شدن بازی از لحظه آغاز اجرای بازی تا وارد محیط بازی شدن بسیار سریع است و فقط حدود دو ثانیه طول می کشد. توسعه دهنده های بازی محتوایی برای صفحه لودینگ بازی آماده کردند ولی به دلیل سرعت بارگذاری بالای بازی نتوانسته اند از آن استفاده نمایند و بی خیال آن شده اند.
  • توسعه دهنده های بازی کی نا از قابلیت های ویژه کنترل پلی استیشن 5، یعنی دوال سنس استفاده نموده اند. برای مثال ماشه های کنترل (دکمه های R2/L2) هنگام کشیدن زه کمان فشاری شبیه به آن را شبیه سازی می نماید یا لرزش های مخصوص این کنترل در این بازی استفاده شده اند تا تجربه بازی بهتر ارایه گردد.
  • بازی کی نا قیمت یک بازی تراز اول را ندارد و قرار است با هزینه ای کم تر از 60 دلار قیمت گذاری گردد. همچنین ارتقا به نسخه پلی استیشن 5 بازی برای افرادی که بازی را روی کنسول پلی استیشن 4خریداری نموده اند رایگان خواهد بود.

بازی کی نا اواخر سال میلادی جاری برای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و کامپیوتر های شخصی (به وسیله فروشگاه اپیک گیمر) عرضه خواهد شد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "جزییات گیم پلی Kena: Bridge of Spirits منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات گیم پلی Kena: Bridge of Spirits منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید