چشم ایران به بازار 450 میلیون نفری گردشگران کشورهای عضو اکو

به گزارش گل پدیده، خبرنگاران : وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: کشورهای عضو اکو باید در راستا تقویت و ترویج سفرهای زمینی مقرون به صرفه بین کشورهای عضو گام بردارند تا فرصت گردشگری بین این کشورها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

چشم ایران به بازار 450 میلیون نفری گردشگران کشورهای عضو اکو

به گزارش گل پدیده و به نقل از میراث آریا، سیدعزت الله ضرغامی روز سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 در مراسم افتتاحیه رویداد بین المللی ساری 2022 که با حضور مدیران اتحادیه اکو، سفرای کشورهای عضو و مسئولان ملی و استانی در هتل بادله ساری برگزار گردید، اظهار کرد: سازمان همکاری های مالی که با فلسفه روشنی حدود 6 دهه پیش با عضویت سه کشور آغاز به کار کرد و اکنون 10 عضو دارد، باید در فعالیت های مالی امروز جهان هوشمندانه عمل کند. گردشگری امروز یک انتخاب نیست، ضرورت است و رکن مهم مالی جهان محسوب می گردد.

سهم اندک کشورهای عضو اکو از بازار بزرگ گردشگری جهان

مهندس ضرغامی توضیح داد: سهم گردشگری از فراوری ناخالص جهانی 10 درصد است، اما کشورهای عضو اکو که برترین مزیت های گردشگری را دارند فقط 7 درصد از این سهم را در اختیار گرفته اند. ما باید سهم بیشتری داشته باشیم؛ اگر این جامعه 450 میلیون نفری درست مدیریت گردد این هدف محقق می گردد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اضافه نمود: باید با هماهنگی بین کشورها و دفاتر خدمات مسافرتی، برنامه ریزی جامعی گردد تا در کنار افزایش زیرساخت های مختلف و خطوط هوایی، گردشگری زمینی بین کشورهای عضو را به عنوان گردشگری مقرون به صرفه راه اندازی نمایند. بعضی مسائل موجود هم قابل حل هستند، ما همسایه هستیم و راه های زمینی باز است.او ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی دبیرخانه اکو در این حوزه برنامه ریزی روشنی انجام گردد تا در حوزه گردشگری به اهداف مدنظر برسیم.

سه اثر ثبت جهانی متعلق به مازندران است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ظرفیت های مازندران برای گردشگری بین المللی گفت: انتخاب ساری به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب دقیق و خوبی بود، چون مازندران یک الگوی کامل از ایران است.

مهندس ضرغامی با اشاره به اینکه ایران 26 اثر ثبت شده جهانی دارد که سه اثر متعلق به استان مازندران است، توضیح داد: کمتر استانی چنین ویژگی برجسته ای دارد. جنگل های هیرکانی، باغ عباس آباد و جهت ریلی در این استان جزو جاذبه های جهانی هستند. حق همه ملت های جهانست که از این جاذبه های جهانی بهره ببرند.

او مازندران را در جایگاه تاریخی و بناهای باستانی نمونه دانست و اضافه نمود: در حوزه گردشگری زیارتی بسیاری از افراد و علمای دینی که در تاریخ تشیع اثرگذار بودند به این استان پناه آوردند و زندگی کردند. اکنون مقبره های آنان از اماکن و جاذبه های مذهبی محسوب می گردد.

اکوتوریسم مازندران فوق العاده است

مهندس ضرغامی با تاکید بر اینکه اکوتوریسم مازندران فوق العاده است و خاتمه ندارد، توضیح داد: هر گوشه ای از مازندران بروید منظره ها اعجاب انگیز از طبیعت می بینید.

او با بیان این که مازندرانی ها در بوم گردی قوی هستند، اظهار کرد: معتقدیم در سیاست های اکو برای گردشگری باید سهمی در حمایت از مراکز اقامتی مردمی در نظر بگیریم. یکی از سیاست های ما تقویت بوم گردی هاست. البته بوم گردی فقط بحث اقامت نیست. بلکه تبادل فرهنگی در بوم گردی ها صورت می گیرد. از تبصره 18 برای تسهیلات و وام های مقرون به صرفه قیمت ویژه فعالان گردشگری رقم چند هزار میلیاردی در نظر گرفته شد که ادامه این فرایند گام بزرگی برای رونق گردشگری است.

صنایع دستی مازندران از افتخارات ایران

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: یکی از افتخارات کشور ما صنایع دستی مازندران است. در بعضی رشته های صنایع دستی مازندران منحصربه فرد است. همه این ظرفیت ها از مازندران یک مقصد مجذوب کننده بین المللی سفر ساخته است که باید در ساری 2022 به کشورهای منطقه معرفی گردد.او در انتها طرنشان کرد: امروز که جهان در تب و تاب جنگ و خشونت می سوزد، حوزه گردشگری یکی از راه هایی است که می تواند صلح را به ارمغان بیاورد. وقتی گردشگری فعال گردد، مردم می خواهند در کنار هم زندگی نمایند و از زیبایی ها بهره بگیرند و آن موقع کسی حق ندارد این امکان را از مردم بگیرد.

منبع: توریسم آنلاین

به "چشم ایران به بازار 450 میلیون نفری گردشگران کشورهای عضو اکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم ایران به بازار 450 میلیون نفری گردشگران کشورهای عضو اکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید