کرونا تماس های اورژانس را افزایش داد، آمبولانس ها پس از هر ماموریت ضدعفونی می شوند، تا کنون یک نفر شهید خدمت داشتیم

به گزارش گل پدیده، رئیس اورژانس تهران گفت: با شیوع کرونا ویروس در کشور میزان تماس های دریافتی اورژانس افزایش 4 برابری داشته است.

کرونا تماس های اورژانس را افزایش داد، آمبولانس ها پس از هر ماموریت ضدعفونی می شوند، تا کنون یک نفر شهید خدمت داشتیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی گل پدیده، پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران اظهار کرد: میزان تماس های دریافتی اورژانس در پی شیوع ویروس کرونا 4 برابر شده است و با راه افتادن سامانه 4030 حدود نیمی از تماس های ما به این سامانه منتقل شده است.

او اضافه نمود: زمان استراحت پرسنل اورژانس کاهش پیدا نموده است و روزانه 120 بیمار به وسیله اورژانس به مراکز درمانی منتقل می شوند. آمبولانس ها پس از هر ماموریت به صورت کامل ضدعفونی می شوند تا زنجیره انتقال ویروس به اورژانس شکسته شود.

صابریان گفت: این بیماری جدید است و پرسنل ما بر اساس آخرین اطلاعات آموزش های لازم را دریافت می نمایند. درحال حاضر تماس اشتباه با اورژانس نداریم. پیش از شیوع بیماری کرونا در اورژانس مشاوره نداشتیم، اما اکنون مرکز مشاوره کرونا ایجاد شده تا سوالات مردم پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: در پرسنل اورژانس تهران حدود 72 نفر سی تی مثبت کرونا داشتند، ولی افرادی هم داشتیم که علائم دیگری دارند که تحت نظر هستند، البته یکی از همکاران ما متأسفانه در مأموریت ها به این بیماری مبتلا و شهید راه سلامت شد.

صابریان توضیح داد: مدت ها است که کمبود نیروی انسانی در بخش فوریت های پزشکی به خصوص اورژانس تهران داریم و الان با 50 درصد نیرویی که طبق استاندارد باید داشته باشیم در حال خدمات هستیم و پرسنل ما الان حدود 2 ماه است که به منزل نرفته اند و 24 ساعته در خدمت رسانی هستند که سعی کنیم کمبود نیرو را به نحوی جبران کنیم.

رئیس اورژانس تهران گفت: بیشتر خدمات را در شهر تهران اورژانس تهران ارائه داده است و از اورژانس (خودرو) خصوصی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: روزانه حدود 5 هزار مأموریت در اورژانس تهران صورت گرفته است و میانگین سنی افرادی هم که انتقال دادیم، 60 سال داشته اند.

صابریان اعلام کرد: ناظران ما در تمام شهر فعال هستند که آمبولانس های خصوصی نخواهند تخلف نمایند.

رئیس اورژانس تهران بیان نمود: ما تمامی آمبولانس ها را تجهیز کردیم و فرقی نمی کند فردی که می خواهیم انتقال بدهیم معتاد است یا فرد دیگری و برای همه افراد جامعه تمامی خدمات ما یکسان است.

به گفته صابریان، شرایط بیماری رئیس سازمان اورژانس کشور رو به بهبود است و او به زودی به محل کار بر می شود.

وی ادامه داد: تعداد حوادث ترافیکی با توجه به ترافیکی که این روز ها در معابر تهران بیشتر شده، افزایش داشته و به همین دلیل مأموریت های ما هم افزایش داشته است.

صابریان در مورد آموزش های لازم به نیروهای اورژانس گفت:این بیماری یک بیماری جدید است و داده های زیادی در موردش وجود ندارد، کارشناسان ما تمام مقالات را رصد می کردند و برای اداره آموزش اورژانس ارسال می شد تا با بالاترین کیفیت خدمات به مردم ارائه داده شود و پرسنل کمتر آسیب ببینند.

وی بیان نمود:

در اورژانس های پیش بیمارستانی مأموریت ها مانند سابق وجود دارد، کرونا بار اضافه داشت که نیازمند بود از پرسنل فشرده تر استفاده کنیم و هم کار بیشتر استفاده نمایند و هم آموزش ببینید، البته انتقال بین بیمارستانی هم در این مدت به اورژانس واگذار شد و روزانه تا 120 بیمار بین بیمارستانی منتقل می شدند که به همین دلیلن آموزش های لازم به پرسنل داده شده است.

صابریان گفت: قبل از اینکه کرونا وارد کشور شود دپوی تجهیزات خوبی در کشور داشتیم و با توجه به کمبود نیرو از تجهیزات حرفه ای و خوبی بهره مند بودیم، بعد از ورود کرونا به ایران تماس های ما روزانه به 30 هزار تماس رسید که به خوبی به تمامی آنها پاسخ داده می شد.

به گفته رئیس اورژانس تهران، خودروهای انتقال بیماران کرونایی از سایر خودروها جدا شد و بعد از انتقال هر بیمار کرونایی به مدت 20 دقیقه خودرو شستشو و ضدعفونی می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کرونا تماس های اورژانس را افزایش داد، آمبولانس ها پس از هر ماموریت ضدعفونی می شوند، تا کنون یک نفر شهید خدمت داشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا تماس های اورژانس را افزایش داد، آمبولانس ها پس از هر ماموریت ضدعفونی می شوند، تا کنون یک نفر شهید خدمت داشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید