مصالح ساختمانی

خرید انواع پروفیل میلگرد ساختمانی از سایت فولاد مهر سهند

در ساختمان سازی، برای استحکام مقاومتی و کششی مورد احتیاج ساختمان، از انواع پروفیل استفاده می نمایند که باعث کاهش وزن کلی پروژه می گردد.

16 شهریور 1402

سنگ مالون یا لاشه بیشتر مناسب کدام آب و هوا برای اجرا در نما هستند؟

در طراحی نماهای ساختمانی، انتخاب مواد مناسب برای اجرا از جمله عوامل مهمی است که باید در نظر گرفته گردد. در این مقاله، به آنالیز سنگ مالون یا سنگ لاشه به عنوان گزینه محبوب در اجرای نماها پرداخته و به آنالیز آنها در شرایط آب و هوایی مختلف می پردازیم.

25 مرداد 1402

از گرجستان سوغاتی چی بیاریم؟

گرجستان از جمله کشورهایی است که می توانید بدون ویزا به آنها سفر کنید. از سوی دیگر جاذبه های طبیعی و فرهنگی گرجستان خاص و دوست داشتنی هستند و شهرگردی در گرجستان، می تواند تجربه ای منحصربه فرد از تور خارجی باشد. در کنار این ها، خرید سوغاتی در تور گرجستان...

13 تیر 1402

دندان رکورد شکنرکوردهای رویایی

روزگاری نه چندان دور کار و بار معرکه گیران سکه بود و مردم برای تماشا برنامه هایشان سر و دست می شکستند؛ زنجیر پاره کردن، خوابیدن زیر چرخ های ماشین و ...حالا همه این کارها برای خودش یک نمایش شده و جایگاهی پیدا نموده است.

17 اردیبهشت 1402

روبات ها معلم می شوند

در واقع در سال 2022 با روبات هایی روبرو هستیم که می توان گفت دارای قابلیت حس ششم هستند، چرا که تعاملی بسیار مناسب با بچه ها و البته بزرگسالان دارند و می توانند برخی نیاز های آن ها را پیش بینی کنند.

27 آذر 1401

حمام گرده یکی از جاهای دیدنی استان اصفهان به شمار می رود

جاذبه ها/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته، حمام گرده یکی از جاهای دیدنی استان اصفهان به شمار می رود.

14 آذر 1401

یکسان سازی شارژر گوشی و لپ تاپ در هند

بنا به اعلام دولت هند، با توافقات انجام شده، عرضه تدریجی پورت شارژ یکسان یو اس بی تایپ سی (USB-C) برای گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها شروع می گردد.

27 آبان 1401

راهنمای کاربردی خرید میز بیلیارد

خبرنگاران- خرید میز بیلیارد باید متناسب با فضای مورد استفاده از آن انجام شود. اگر دنبال خرید میز بیلیارد برای بازی در خانه باشید معمولا فروشنده های لوازم ورزشی مدل های شش یا هشت فوتی را پیشنهاد می دهند که کوچکترین سایز استاندارد میز بیلیارد است و میز...

12 مرداد 1401

بهترین ایده های دکوراسیون ماه تولد افراد

طراحی دکوراسیون ماه تولد یکی از نو ترین و محبوب ترین ایده هایی است که در سال 2022 میلادی از طریق طراحان چه در ایران و چه خارج از ایران اجرا می شود، به گفته متخصصین این حوزه مزایا و امتیازات خاص خود را داراست و می تواند روی آرامش، به جریان انداختن روندی مثبت...

13 تیر 1401

داد و ستد 230 هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالا

تهران (پانا) - در هفته ای که گذشت 2 میلیون و 874 هزار تن انواع کالا به ارزش 230 هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالا مورد دادوستد نهاده شد.

17 خرداد 1401

ارگ بهارستان بیرجند، بازمانده ای از دوران افشاریه

ارگ بهارستان بیرجند (باغ زرشکی)ارگ بهارستان بیرجند که با نام باغ زرشکی نیز معروفیت دارد یکی از آثار ارزشمند تاریخی این شهر در استان خراسان جنوبی است. بنا را می توان یکی از بزرگ ترین و شکوهمندترین باغ های ایرانی به شمار آورد که در تاریخ 25 اسفند 1379 با شماره...

14 اسفند 1400

برنامه ریزی برای امکان عرضه خودرو در بورس کالا

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد همکاری های لازم برای عرضه خودرو در بورس کالا صورت بگیرد.

23 بهمن 1400

کتابخانه های صحرایی فراموش شده شینگتی

شهر باستانی و کویری شینگتی (Chinguetti) در کشور موریتانی، روی لبه غربی صحرا (بیابان بزرگ آفریقا) واقع شده است و از زمان تاسیس در بیشتر از دو قرن قبل تا کنون تغییرات کمی را به خود دیده است. خانه های این شهر هنوز هم از خشکه چینی متمایل به قرمز و گِل با سقف های مسطح...

21 بهمن 1400

مشهورترین بناهای تاریخی دنیا چقدر می ارزند؟

هوم ادوایزر (HomeAdvisor) طی یک تجزیه و تحلیل با احتساب هزینه کارگر و قیمت مصالح ساختمانی به آنالیز هزینه های ساخت بناهای تاریخی دنیا پرداخته است که اگر امروز می خواستیم آن ها را بسازیم چقدر هزینه باید صرف می کردیم. حتی در این آنالیز، هزینه های اصلی و اولیه...

13 بهمن 1400

آلودگی هوا خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟

تهران (پانا) - معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت در همه شرایط باید جامعه به انجام ورزش و تحرکات بدنی توصیه شوند اما در شرایط آلودگی هوا، تقاضا می گردد که افراد تا حد امکان از تردد در فضای باز که آنها را بیشتر در معرض آلاینده های هوا قرار می...

26 دی 1400

فواید تخم مرغ آب پز

تخم مرغ جز یکی از خوراکی هایی می باشد که دارای مواد مغذی و ارزش غذایی عالی است، البته مصرف تخم مرغ به کاهش وزن و درمان بعضی از بیماری ها یاری فراوانی می نماید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با خواص بیشتری از تخم مرغ آشنا کنیم.

5 آذر 1400

ایمی پنم (IMIPENEM)

مقدار مصرف: برای تزریق عضلانی حداکثر 1500 میلی گرم در 24 ساعت و در نوع وریدی نباید بیش از 50 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن باشد.

20 مهر 1400

خبرنگاران خروج دام، مرغ زنده و گوشت قرمز از خراسان رضوی ممنوع شد

مشهد- خبرنگاران- سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: به منظور کاهش قیمت دام و گوشت در بازار، خروج دام و مرغ زنده و لاشه گوشت قرمز از این استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

29 آبان 1399

نمونه هایی از اوامر شاهنشاه برای جلوگیری از گرانی!

سال 1352 در ایران چه خبر باشد خوب است؟ برای مردم خبر مهم این بود که گرانی بیداد می نماید! کار به جایی رسید که محمدرضا پهلوی گفت اگر دولت در مبارزه با گرانی به موفقیت دست نیابد، ارتش عهده دار این کار خواهد شد!

19 آبان 1399

تهران گردی بهارانه

هوای پاک بهاری و خیابان های کم تردد در این روزها، موقعیت خوبی را ایجاد کرده تا سری به جاذبه های تهران بزنید.

9 آبان 1399
تعداد: (22)