طرز تهیه اسپاگتی ساده بدون گوشت، اما دنیایی از مزه!

به گزارش گل پدیده، اسپاگتی یا ماکارونی یکی از انواع پاستاهای پرطرفدار است و از آن برای تهیه انواع اسپاگتی های سریع و خوشمزه گیاهی مناسب برای گیاهخواران و افراد وگن استفاده می گردد. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه دو نوع اسپاگتی ساده را با شما به اشتراک بگذاریم که در آن خبری از گوشت و تجملات نیست! اما سرشار است از طعم و مزه … با ما همراه باشید.

طرز تهیه اسپاگتی ساده بدون گوشت، اما دنیایی از مزه!

طرز تهیه اسپاگتی ساده

اسپاگتی با سس مخصوص به خود است که طعم و عطر منحصر به فردی میگیرد، پس ابتدا طرز تهیه سس مخصوص اسپاگتی را آموزش می دهیم.

طرز تهیه سس اسپاگتی

مواد لازم

گوجه فرنگی (پوست کنده و خرد شده)

4 لیوان
نمکچهار قاشق چای خوری
برگ بوسه عدد
مرزنجوش خشکدو قاشق چای خوری
ریحان خشکنصف قاشق چا خوری
رب

300 گرم

شکر قهوه ای یا معمولییک سوم فنجان
پنیر پارمسانمقداری

دستور تهیه سس اسپاگتی و پاستای خوشمزه

  • پیاز را پوست کنده و خرد کنید داخل روغن تفت دهید، سیر را پوست کنده و کاملا ریز یا له کنید. گوجه فرنگی، برگ بو، ریحان و مرزنگوش را همراه با نمک و فلفل به پیاز داغ اضافه کنید.
  • صبر کنید تا بجوشد، سپس حرارت گاز را کم کنید و نزدیک به 20 دقیقه روی گاز بگذارید و گاهی هم بزنید. در آخر رب و شکر قهوه ای را اضافه کنید و خوب مواد را با هم مخلوط کنید.
  • می توانید در صورت تمایل قارچ، فلفل دلمه ای و سبزیجات مورد علاقه تان را به آن اضافه کنید، حدود 1 ساعت بدون درب روی حرارت قرار دهید.
  • برگ بو ها را از سس خارج کنید و سس را کنار بگذارید.

اما قبل از آماده کردن اسپاگتی، باید مشخص کنید که قصد دارید برای هر نفر، چه مقدار اسپاگتی سرو کنید. معمولا روی بسته بندی بیشتر ماکارونی ها نوشته شده است که مقدار مورد احتیاج برای هر نفر چقدر است و در نتیجه، شما باید چه مقدار از محتویات داخل بسته را درست کنید. به عنوان مثال، ممکن است روی بسته یک مدل ماکارونی نوشته باشد: اگر قصد دارید که به اندازه 3 نفر اسپاگتی درست کنید، باید نصف محتویات داخل بسته را بپزید.

برای مواد ذکر شده در بالا، حدودا 2/3 بسته اسپاگتی ضروری است.

در مرحله نهایی طرز تهیه اسپاگتی ساده ، اسپاگتی پخته شده و آماده شده را داخل ظروف جداگانه بریزید. سپس مقداری سس اسپاگتی را روی محتویات هر بشقاب بریزید و آن را سرو کنید و روی آن کمی پودر پنیر پارمسان هم بریزید تا طعم لذیذتری داشته باشد.

نکته: شما می توانید قارچ سرخ نموده، فلفل دلمه ای و هویج و ذرت را نیز به سس اضافه کنید تا سس پرملات تر باشد؛ هرچند به تنهایی هم این سس مزه و عطر دلپذیری دارد. همچنین شما می توانید سس را با اسپاگتی آبکش شده، دم کنید تا همه مواد اصطلاحا به جان هم بروند.

سخن آخر

اسپاگتی یک غذای بسیار خوش طعم است که درست کردن آن، نه کار سختی است و نه هزینه زیادی دارد. زمانی که ماکارونی ها در حال پخته شدن هستند، شما می توانید چند مدل سس مختلف برای اسپاگتی خود درست کنید. در مطلب امروز بهترین دستور تهیه را با شما به اشتراک گذاشتیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شده باشد.

اگر به طعم پاستا و ماکارونی علاقه دارید، طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس و طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ را در این مطالب حتما دنبال کنید. شما اسپاگتی را چگونه طبخ می کنید؟ ترفندهای خوشمزه شدن اسپاگتی در آشپزخانه شما چیست؟ در پایین همین صفحه با ما در ارتباط باشید

منبع: مجله انگیزه

به "طرز تهیه اسپاگتی ساده بدون گوشت، اما دنیایی از مزه!" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه اسپاگتی ساده بدون گوشت، اما دنیایی از مزه!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسپاگتی ساده بدون گوشت، اما دنیایی از مزه!"

1 دیدگاه

Sajad 13 دی 1399

ماکارانی با طعم شیرین سلیقه ی بیشتر ایرانی ها نیست

پاسخ به Sajad
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید