ادبیات

مراسم سپاس از مهشید میرمعزی

به گزارش خبرنگاران ، مهشید میرمعزی، مترجم ادبیات آلمانی، به عنوان اولین ایرانی برنده جایزه فریدریش گوندولف 2023 معرفی گردید و به همین مناسب مراسم سپاس از این مترجم، پنجشنبه، 9 شهریورماه از ساعت 18 در کتابفروشی فرهنگان فرشته برگزار خواهد شد.

6 شهریور 1402

چرا برخی از مردم همواره شاد هستند؟

برخی از مردم یاد گرفته اند مثل یک قایق بادبانی میان امواج زندگی بالا و پایین بروند. درست است؛ زندگی پر است از ناملایمات و بی رحمی. پر است از دوری و هجران. پر است از غم از دست دادن عزیزان و شکست مالی و بیماری فرزند و نارفیقی رفیق.

28 مرداد 1402

ببینید ، توضیحات مهم معاون رئیس جمهوری درباره خبر جذب 400 جوان حزب اللهی

میثم لطیفی به خبرنگاران گفت: اگر می خواهیم در حوزه شعر، کارشناس امور شعر انتخاب کنیم، اینکه کسی لیسانس یا فوق لیسانس ادبیات داشته باشد برای ما کفایت نمی کند. او باید خودش شاعر باشد و شعر را بشناسد. در حوزه موسیقی و گرافیک نیز همین طور است. در حوزه فعالیت...

26 مرداد 1402

1800 جلد کتاب به کتابخانه مرکزی دانشگاه کردستان اهداء شد

به گزارش خبرنگاران در سنندج، حامد قادرزاده اظهار کرد: کیومرث ایراندوست از اساتید گروه شهرسازی دانشگاه کردستان، طی اقدامی خیرخواهانه یک هزار و 800 جلد کتاب به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه کردستان اهدا شد.

5 تیر 1402

سالمندان مرکز با یکدیگر رقابت می کنند

جشنواره گنجینه های شهر به همت اداره کل سلامت شهرداری تهران با موضوع برنامه های فرهنگی و هنری ویژه سالمندان تهرانی در منطقه 8 کلید خورد.

13 اردیبهشت 1402

توصیه هایی برای دکوراسیون بالکن شیشه ای شما

بسیاری از ما وسوسه می شویم که از چشم انداز بی نظیر پاییز یا برف زستان لذت ببریم. در عین حال ، برف و باران ، باد و هوای سرد می تواند ما را از لذت بردن از بالکن باز دارد. دقیقاً در چنین مواردی است که بالکن های شیشه ای که به ما اجازه می دهند تا از هوای گرم لذت...

11 اسفند 1401

تفال به حافظ امروز شنبه 8 بهمن ماه 1401

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

11 بهمن 1401

فواید تنها سفر کردن ، راهکارهایی برای تنهایی سفر کردن

من افراد زیادی را می شناسم که رویاهایشان در خصوص سفر کردن را کنار گذاشته اند چون نمی خواستند تنها به سفر بروند. اگر می خواهید به اروپا سفر کنید اما کسی نیست که همراهیتان کند عزمتان را جزم کنید و تنهایی سفر کردن را تجربه کنید. شما در سفر افراد زیادی را دیدار...

8 بهمن 1401

کتاب دلواپسی اثر فرناندو پسوا؛ تاریک ترین و مرموزترین کتاب تاریخ؟

گاهی اوقات، داستان پشت خلق یک اثر هنری به میزان خود آن اثر جالب است. گاهی اوقات، ریشه به وجود آمدن یک اثر هنری بخشی از محتوای آن است. داستان فرناندو پسوا (Fernando Pessoa)، نویسنده قرن بیستمی و شاهکارش کتاب دلواپسی (The Book of Disquiet) گواهی بر این مدعاست. داستان پشت...

27 دی 1401

سرزمین کهن اوشیدا؛ تخت جمشید خشتی ایران

کوه خواجه (اوشیدا) در فاصله 30 کیلومتری جنوب غربی شهر زابل، جزو برجسته ترین آثار خشتی ایران است که به عنوان تخت جمشید خشت و گلی ایران نام گرفته است.

11 دی 1401

علیرضا پاکزاد در 47 سالگی درگذشت

علیرضا پاکزاد بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون استان کرمانشاه بر اثر سکته قلبی در 47 سالگی درگذشت.

17 مهر 1401

عضویت ده هزار نفر از نابینایان در کتابخانه های کشور

مدیرکل مشارکت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: در حال حاضر ده هزار نفر از نابینایان و کم بینایان کشور عضو کتابخانه های عمومی هستند.

26 شهریور 1401

احمد گلشیری؛ مترجم ادبیات داستانی درگذشت

احمد گلشیری، مترجم ادبیات داستانی و برادر هوشنگ گلشیری درگذشت.

13 مرداد 1401

نسخه 400 ساله اولین مجموعه از نمایشنامه های ویلیام شکسپیر در حراج ساتبیز به فروش رفت

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، نسخه 400 ساله اولین مجموعه از نمایشنامه های ویلیام شکسپیر در حراج ساتبیز به فروش رفت.

9 مرداد 1401

کتاب های ژان کلود کری یر نابغه سینما؛ پیچیدگی غربی در روحی شرقی

صنعت سینما از شروع تا امروز نوابغ و شخصیت های برجسته ای به دنیا عرضه نموده. اورسن ولز، چارلی چاپلین، لوئیس بونوئل، فرانسیس فورد کاپولا، آکیرا کوروساوا، جورج لوکاس، وودی آلن، جیمز کامرون و استیون اسپیلبرگ از این جمله اند.

6 مرداد 1401

سرپرست دانشگاه بیرجند منصوب شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری حکم انتصاب احمد لامعی گیو را به سرپرستی دانشگاه بیرجند صادر کرد.

20 تیر 1401

دنیای دیجیتال آینده نگر پتانسیل تغییر صنعت مسافرت و مهمان نوازی را دارد

میراث آریا/ براساس اخبار بدست رسیده، دنیای دیجیتال آینده نگر پتانسیل تغییر صنعت مسافرت و مهمان نوازی را دارد.

20 خرداد 1401

جشن هیجدمین سالگرد تاسیس نهاد برگزار می گردد ، رونمایی از کتاب پویش اقتراح ماسک

هادی آشتیانی، مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران؛ عنوان نمود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور همزمان با هجدمین سالگرد تاسیس خود برنامه ای را بعدازظهر فردا دوشنبه 17 اسفندماه در سالن اجتماعات...

19 خرداد 1401

طرز تهیه چند مدل غذای خوشمزه شیرازی

شیراز را شهر گل رز و بلبل، مرکز استان فارس و یکی از مجذوب کننده ترین شهرهای تاریخی ایران می نامند. یکی از اولین اشارات به این شهر، به نام تیرازیس، در لوح سفالی ایلامی وجود دارد که قدمت آن به بیش از 2000 سال قبل از میلاد مسیح باز می شود. برای ایرانیان، شیراز...

13 خرداد 1401

قند پهلو ویژه نوروز 1401 کلید خورد

در آستانه سال 1401 فصل تازه برنامه قندپهلو برای پخش در ایام تعطیلات نوروز کلید خورد.

31 اردیبهشت 1401
تعداد: (44)