بهداشت دهان و دندان

ترفند های کاربردی برای تمیز کردن اجاق گاز

شاید برای ما بیشتر از تمیزی شعله ها گاز، تمیز کردن چدن اجاق گاز یا صفحه اجاق گاز مهم باشد، اما تمیز بودن شعله های اجاق گاز نیز جزو ضروریات سالم ماندن اجاق گاز است. با ما همراه باشید.

11 مرداد 1402

برای تماشا کمیاب ترین گل دنیا، به این منطقه ها سفر کنید ، اشک سیاوش؛ مقصد گردشگران بهاری

تماشا لاله های سر به زیرانداخته در دامنه کوهستان ها، یک سفر بهاری به یادماندنی برایتان رقم می زند. لاله های واژگون یکی از گل های نادر در دنیاست که فرصت کوتاهی برای رخ نمایی در بهار دارد.

26 اردیبهشت 1402

دندان رکورد شکنرکوردهای رویایی

روزگاری نه چندان دور کار و بار معرکه گیران سکه بود و مردم برای تماشا برنامه هایشان سر و دست می شکستند؛ زنجیر پاره کردن، خوابیدن زیر چرخ های ماشین و ...حالا همه این کارها برای خودش یک نمایش شده و جایگاهی پیدا نموده است.

17 اردیبهشت 1402

هنوز جنگ نشده ضعف تسلیحاتی آمریکا نمایان شد!

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: یک اندیشکده آمریکایی اعلام کرد: در صورت تهاجم چین به جزیره تایوان واشنگتن قادر به تامین مجدد تسلیحات برای این جزیره نخواهد بود.

3 اردیبهشت 1402

شهری باستانی که مردمش تبخیر شدند

زمانی که کوه وزوو (وزوویوس) نزدیک 2000 سال پیش فوران کرد، شهر رومی پمپی و ساکنانش در زیر خاکستر ها زنده به گور شدند؛ هرکولانیوم شهر مجاور پمپی نیز کاملاً نابود شد، اما مرگ متفاوتی در انتظار مردم این شهر بود.

27 فروردین 1402

بلای وحشتناکی که این بیماری سر چهره تان می آورد!

استرس اثرات مختلفی روی جسم و روح شما دارد و کیفیت خواب، رژیم غذایی و حالت کلی روحی شما را تحت تاثیر قرار می دهند. اما بسیاری از ما از اثرات آن باخبر نیستیم. استرس می تواند عاملی برای مسائل پوستی مثل آکنه، ریزش موی سکه ای یا ایجاد تیرگی زیر چشم باشد که همگی...

26 بهمن 1401

زایمان چه تاثیری بر استخوان زنان می گذارد؟

محققان دانشگاه نیویورک در مطالعه اخیرشان اظهار نموده اند که زایمان به طور دائم استخوان های زنان را تغییر می دهد.

12 آبان 1401

چند باور غلط درباره مصرف شکلات و آبنبات

به سختی می گردد کسی را یافت که از آب نبات، شکلات و آدامس خوشش نیاید. تنوع این ها چنان بالا است که هر سلیقه ای را پوشش می دهند. البته فقط تنوع آن ها زیاد نیست، بلکه باورها و اطلاعات غلطی که رواج یافته هم متعدد است. شاید شما هم گاهی آنها را باور نموده باشید....

17 شهریور 1401

لوزه چیست و چه بیماری هایی این عضو بدن را درگیر می نماید؟

لوزه نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد. این اندام حیاتی دچار مسائل متعددی مثل ورم لوزه و سنگ لوزه می گردد که یکی از دلایل اصلی بوی بد دهان است. در ادامه با خبرنگاران مگ همراه باشید تا در خصوص لوزه، بیماری های مربوط به آن و روش های مراقبت از لوزه بیشتر بخوانید.

3 شهریور 1401

نیمه پنهان ایمپلنت

اگر شما تعدادی دندان از دست داده اید و می خواهید آنها را جایگزین کنید، چند راه دارید: پروتز ثابت (بریج)، پروتز متحرک (پلاک یا دست دندان) و ایمپلنت که هر کدام بسته به مورد شما می تواند مناسب باشد. البته باید بدانید که هر کسی، کاندید مناسبی برای دریافت...

25 تیر 1401

10عادات اشتباه که سلامت و جذابیت هر فردی را از بین می برد

تهران (پانا) - در بین کارهای روزمره همه ما عادات غلطی وجود دارد که خواسته و یا ناخواسته با انجام آن ها باعث نابودی سلامتمان می شویم پس هرچه زودتر آن ها را شناسایی و ترک کنیم.

3 تیر 1401

هر روز چند گرم پاستیل مصرف کنیم؟

تهران (پانا) - پاستیل دارای 100 گرم کالری است که با یک وعده غذایی کامل برابر است، اما هیچ ماده مغذی و خاصیتی برای بدن ندارد.

18 خرداد 1401

9 راه حل برای رهایی از دندان درد شبانه

تسکین دندان درد در شب بسیار سخت است و باعث میگردد که فرد نتواند به خواب رود؛ با این حال رهکار هایی برای یاری به کاهش این درد در شب و به خواب رفتن فرد وجود دارد که در این گزارش به 9 درمان خانگی برای تسکین دندان درد در شب اشاره می گردد.

3 خرداد 1401

قدیمی ترین فسیل انسان در بیرون آفریقا کشف شد!

قدیمی ترین فسیل بیرون آفریقاتا به حال باستان شناسان فکر می کردند که انسان های اولیه حدود 50 هزار سال قبل طی یک مهاجرت گسترده از قاره آفریقا به دیگر قاره ها و به آسیا مهاجرت کردند اما با پیدا شدن فسیل فک و دندان یک انسان اولیه در منطقه خاورمیانه و شناسایی...

1 خرداد 1401

فواید تخم مرغ آب پز

تخم مرغ جز یکی از خوراکی هایی می باشد که دارای مواد مغذی و ارزش غذایی عالی است، البته مصرف تخم مرغ به کاهش وزن و درمان بعضی از بیماری ها یاری فراوانی می نماید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با خواص بیشتری از تخم مرغ آشنا کنیم.

5 آذر 1400

راه اندازی اولین واحد دندان پزشکی آذربایجان غربی با تعرفه دولتی در خوی

خبرنگاران/آذربایجان غربی معاون امور بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: اولین و بزرگترین واحد دندان پزشکی آذربایجان غربی با تعرفه دولتی در خوی راه اندازی شده است.

13 آبان 1400

نکاتی که درباره استفاده از دهانشویه باید بدانیم

اگر می خواهید دهان شویه را به برنامه مراقبت از دهان خود اضافه کنید یا اگر دندان پزشک دهان شویه را برای شما توصیه نموده، بهتر است مطالب بیشتری در این زمینه بدانید:

15 شهریور 1400

ویزای کانادا: تظاهرات گسترده مردم کانادا علیه خشونت پلیس 250 نفر را راهی زندان کرد

در تظاهرات سالانه مردم کانادا علیه خشونت پلیس که در مونترال برگزار گردید، 250 نفر دستگیر و 6 نفر هم زخمی شدند.

8 شهریور 1400

همه چیز درباره خام گیاهخوای؛ خواص، خطرات و رژیم های غذایی

رژیم غذایی وگان نو نیست اما در سال های گذشته دوباره محبوبیت پیدا کرده و عده ای از افراد سبک زندگی خود را به سبک وگان تغییر می دهند. بعضی از افراد با دغدغه های محیط زیستی و اخلاقی وگانیسم را انتخاب می کنند و بعضی دیگر به دلیل فواید سلامتی مثل کاهش وزن، بهبوت...

9 مرداد 1400

حقیقت هایی در خصوص خواص اسفناج که تا بحال نمی دانستید

بلاگ کرفس/ همواره به ما گفته اند یکی از خواص اسفناج برای کم خونی است. زیرا این گیاه برگ سبز سرشار از آهن است. اما آیا اسفناج برای کم خونی خوبه؟ و آیا اسفناج آهن دارد؟ اطلاعات قبلی به ما می گفت مصرف اسفناج برای افرادی که به کم خونی مبتلا هستند، مؤثر است. اما...

19 آبان 1399
تعداد: (23)